Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #26 Skrevet 18. mai 2014 Jeg prøver å hyle og ja han stopper opp, men fortsetter jo like herlig etter noen sekunder. Feks nå har han en skikkelig raptus og SKAL få tak i meg. Han vet det er leggetid og da er han iallfall helt koko. Han er generelt en veldig tilltitsfull valp og sosial med alt of alle, men dette håper jeg gir seg veldig raskt !!! Jeg er kjempe glad for at eldstemann ikke har fått skrekken av bitingen, men st hun heller vil gjøre de samme tingene som meg. Tror dere at det kan hjelpe å ha den gamle sære hunden her altså? For vi var hos min mor igår ( hvor den sære hunden bor) og valpen turte ikke gjøre noe som helst nesten. Så klart noe biting på oss mennesker gjorde han, men etter å ha fått trusler fra den gamle så lå han mest of sov! For hvis det kan endre problemet så kan jeg ha den gamle her hele tiden hvis det endrer seg heheh.... Føler meg både desperat og rådvill .... Ønsker jo ikke at han skal skade, selv om det kun er lek k hans øyne ....:/ Anonymous poster hash: 2d14c...b3a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #27 Skrevet 18. mai 2014 Hunder er best til å oppdra hunder Meeen valper som ikke biter er mer bekymringsverdig enn valper som biter. Det er viktig at de lærer seg bitehemning. Men ro, ro og atter ro er det viktigste for valper mener jeg. Anonymous poster hash: bb474...ecf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #28 Skrevet 18. mai 2014 Han får masse ro og barna er råflinke til å la han være! Som sagt så får ikke eldste ( kun hun som vil leke med han), lov til å leke m han rett og slett forsi han spiser hu opp. Høres ille ut, men man skulle jammen tro det... Jeg vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre Mtp ro . Han hater buret sitt . Han får godbiter der inne, men med en gang dørene lukkes, selv for et par sekunder så klikker det helt vilt. Jeg så for meg det buret som et fristed for han og et sted ingen kunne røre han, men ikke enda gitt ! En fantastisk god og snill hund, hadde det ikke vært for at han nekter å slutte med det tullet! Jeg selv kan overleve det( til nød) men jeg nekter at barna skal lide for det. Ja, idag brukte jeg bånd på han på terrassen for barna lekte med ball på gresset og han ble gal ( enda de sto kjempe langt unna)! Hmm jeg skal la den gamle tispa være her en del, men jeg forstår ikke helt hvordan hun kan lære han å ikke bite når det absolutt ikke er hu som blir bitt. Anonymous poster hash: 2d14c...b3a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #29 Skrevet 19. mai 2014 På canis.no finnes det utallige tråder om akkurat dette her. Masse tips. Det som er fint og tenke på er at alle valper biter. Det er helt normalt. Og det går over. La hunden være bundet eller bak et gjerde av og til mens barna er våkne. Ingen hunder liker i utgangspunktet å være i bur med lukket dør. Det er naturstridig sånn sett, men kan trenes inn. Det kan være lurt og kunne ift vetrinærbesøk og ikke minst bilkjøring. Belønn han når han endelig roer seg ned i bånd. Ikke gi han oppmerksomhet når han blir helt gal som du skriver. Gi han oppmerksomhet når han legger seg ned, eller setter seg ned. Anonymous poster hash: bb474...ecf
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #30 Skrevet 19. mai 2014 Rotrening er det også masse tråder om på canis. Samt i de fleste hundebøker. Anonymous poster hash: bb474...ecf
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #31 Skrevet 19. mai 2014 Da foreldrene mine fikk valp og jeg bodde hjemme, hadde han de tendensene på meg (jeg var tenåring). Vi oppfattet det som om han skulle "bestride" rangen - altså han var over meg i rang. Jeg sa nei og "kastet" ham i senga hans og sa nei en "million" ganger. Til slutt var det et en episode som gjorde at vi vet at han skjønte det. Etter det var det ikke noe problem. Han gjorde det aldri overfor barn som var på besøk. Anonymous poster hash: cdfca...aee Det er synd at det er hunder som fortsatt tror at hunden forsøker og og dominere oss mennesker :/ og at det er derfor de gjør ditt og datt, som er helt normalt for valper. Anonymous poster hash: bb474...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå