Gå til innhold

Ferie? Hvor skal dere?

Anbefalte innlegg

Våknet i dag til en meldig på mobilen: Nå er det 6 uker til dere skal på ferie! Det var fra Novasol, som vi har leigd hus gjennom i Kroatia. Vi reiser i starten av juli og blir i 14 dager. Jeg er ca. 23 uker på vei når vi drar, så jeg håper det er en fin tid å være i varmen på! Faren er jo at det blir alt for varmt for ei tjukkebolle...Men jeg gleder meg veldig og tror at ferien vil gjøre at dette svangerskapet går litt fortere:) Det blir siste ferie der jeg kan ha fullt fokus på 2-åringen vår...Neste sommer må han dele meg med veslebror/søster? Så jeg har tenkt å kose meg med han så mye som jeg bare klarer:)

Hva skal dere andre? Tørr dere dra til varmere strøk eller holder dere dere hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142409-ferie-hvor-skal-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal hjem til Texas om 3 uker, og blir der i litt over 6 uker. Jeg er 24+0 dagen vi drar og 30+2 når vi kommer tilbake. Det blir varmt der, det vet jeg, og selv om jeg har bodd her i Norge i 14,5 år, så plager ikke varmen meg noe særlig mye. Nå har jeg aldri vært der som gravid i varmen, så jeg vet ikke hvordan det blir, men det er jo tross alt *mange* som bor i varmen og går gravid og klarer seg fint.  :wink: Eneste som bekymrer meg litt er at vi skal bo i telt i 11 dager i det varmeste perioden, og det kan bli slitsomt. Men tror det vil gå greit uansett. Jeg gleder meg mye, og håper og tror på at dette blir gøy, særlig siden ingen i familien har noen gang sett meg med stor gravidmage før!  :)

Jeg får ikke lov til å reise så langt, men har fått foreløbig klarsignal på å besøke Sverige da :P Slik er det når man overvåkes nøye og har risikosvangerskap. Men er man ikke i den kategorien er det jo bare å reise og kose seg, men huske på å lytte til kroppen, spesielt i varmet og ved anstrengelser. Kjenner jeg er litt misunnelig da :P 

Har snakket om å dra til spania igjen med veninnene mine, men det hadde blitt i august, og jeg vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å orker det når det er så nærme termin. Har utrolig lyst, men må inrømme at tanken er ikke like fristende når jeg ikke engang kan drikke på ferie. Jeg syns den er veldig kjip. 

MEN kanskje dra med samboeren til et sted litt nærmere Norge om vi får råd :)

Annonse

Jeg skal hjem til Texas om 3 uker, og blir der i litt over 6 uker. Jeg er 24+0 dagen vi drar og 30+2 når vi kommer tilbake. Det blir varmt der, det vet jeg, og selv om jeg har bodd her i Norge i 14,5 år, så plager ikke varmen meg noe særlig mye. Nå har jeg aldri vært der som gravid i varmen, så jeg vet ikke hvordan det blir, men det er jo tross alt *mange* som bor i varmen og går gravid og klarer seg fint.  :wink: Eneste som bekymrer meg litt er at vi skal bo i telt i 11 dager i det varmeste perioden, og det kan bli slitsomt. Men tror det vil gå greit uansett. Jeg gleder meg mye, og håper og tror på at dette blir gøy, særlig siden ingen i familien har noen gang sett meg med stor gravidmage før!  :)

Det blir nok deilig med et besøk hos familien:) Kjekt å dele gleden med de nærmeste. Men den teltturen høres noe utfordrende ut... Jeg fikk problemer i mitt første svangerskap etter en natt på feltseng;) Håper det går bra med deg!

Har snakket om å dra til spania igjen med veninnene mine, men det hadde blitt i august, og jeg vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å orker det når det er så nærme termin. Har utrolig lyst, men må inrømme at tanken er ikke like fristende når jeg ikke engang kan drikke på ferie. Jeg syns den er veldig kjip. 

MEN kanskje dra med samboeren til et sted litt nærmere Norge om vi får råd :)

Jeg tror jeg hadde vegret meg for varmen i 3. trimester om jeg var deg. Da er man jo stor og tung i utgangspunktet og hovner lett opp i kroppen. Jeg fikk min første i starten av september etter en skikkelig varm sommer her hjemme. Husker jeg satt med beina ute i sjøen og leste. Ble overopphetet med en gang jeg var helt på land! :)

Det blir nok deilig med et besøk hos familien:) Kjekt å dele gleden med de nærmeste. Men den teltturen høres noe utfordrende ut... Jeg fikk problemer i mitt første svangerskap etter en natt på feltseng;) Håper det går bra med deg!

Uff, ja, håper det går bra med sengen i teltet. Jeg SKAL klare dette da jeg lovet min eldste datter på snart 13 år og mitt tantebarn i fjor at vi skulle gjøre dette og jeg har ikke hjerte til å skuffe dem. Blir nok tøff, da, men du verden som jentene skal kose seg! Det blir verdt det! ;-)

Uff, ja, håper det går bra med sengen i teltet. Jeg SKAL klare dette da jeg lovet min eldste datter på snart 13 år og mitt tantebarn i fjor at vi skulle gjøre dette og jeg har ikke hjerte til å skuffe dem. Blir nok tøff, da, men du verden som jentene skal kose seg! Det blir verdt det! ;-)

Ja, av og til må man bare gjennomføre det man har lovet :) Man har jo ikke lyst at graviditeten skal "gå ut over" de barna man har, på en måte. Sånn tenker i alle fall jeg :) Det blir nok kjempegøy!

Jeg og mannen reiser til London for siste utskeielse, da er jeg 24 uker. Ellers har jeg tenkt på hytteliv! Skulle gjerne reist til varmere strøk, men har planlagt stortur neste sommer, og siden huset trengte litt jobb i sommer så ble det prioritert.. Dessuten er barnevogn, barnesete, barneseng, barnestol osv osv dyre saker som også står på lista :)

Annonse

Vi holder oss i Norge. Men det blir nok litt kronglete allikevel tenker jeg. Svigermor skal gå pilegrimsleden fra Oslo til Trondheim, og jeg skal følge henne på halve turen - fra  Gudbrandsdalen og over Dovre. Vi går med følgebil, og slipper heldigvis å bære tungt, men allikevel - det kan bli interessant :D

Ellers har jeg og samboeren planlagt en ukes tur i Jotunheimen i telt. Jeg er en skikkelig fjellgeit som helst vil gå i fjellet og fiske og sove under en stein hele sommeren. Men hvordan det fungerer for min del akkurat nå i sommer får jeg bare ta en vurdering på :P

Vi holder oss i Norge. Men det blir nok litt kronglete allikevel tenker jeg. Svigermor skal gå pilegrimsleden fra Oslo til Trondheim, og jeg skal følge henne på halve turen - fra  Gudbrandsdalen og over Dovre. Vi går med følgebil, og slipper heldigvis å bære tungt, men allikevel - det kan bli interessant :D

Ellers har jeg og samboeren planlagt en ukes tur i Jotunheimen i telt. Jeg er en skikkelig fjellgeit som helst vil gå i fjellet og fiske og sove under en stein hele sommeren. Men hvordan det fungerer for min del akkurat nå i sommer får jeg bare ta en vurdering på :P

Det siste der høres ut som oss! :D

Måtte si til kjæresten her om dagen "Ja, kjære, jeg har også veldig lyst å stikke en uke til fjellet uten telt og basere meg på huler og annet selvprodusert ly, men ikke akkurat når jeg er gravid..." :fnise:

Men en uke på fjellet med telt å bikkja det blir det nok. :)

Det blir nok også noen turer i Sunnmørsalpene, bare energien min stiger litt mer, og bekkenet ikke krangler for mye.

Ellers blir det ikke noe særlig ferie på oss. Vi sitter jo med hvert vårt hus, og selv om vi klarer å holde det så er det jo ikke akkurat kjempemasse til overs. Koster jo også litt å flytte og pusse litt opp.

Og neste år blir det jo bryllup, så da satser vi heller på en ordentlig bryllupsreise. :)

Jeg skal til Italia i sommer, og til min forferdelse har jeg nå lest at man ikke anbefales å spise kuleis i utlandet når man er gravid :-(( Visste om softis, men gledet meg så utrolig mye til å kose meg med italiensk gelato! Vil på ingen måte ta noen sjanser, så får vel bare ligge unna... Ingen som vet med sikkerhet at dette er feil og at man trygt kan spise kuleis i utlandet...?  

Anonymous poster hash: b4a25...192

Jeg skal til Italia i sommer, og til min forferdelse har jeg nå lest at man ikke anbefales å spise kuleis i utlandet når man er gravid :-(( Visste om softis, men gledet meg så utrolig mye til å kose meg med italiensk gelato! Vil på ingen måte ta noen sjanser, så får vel bare ligge unna... Ingen som vet med sikkerhet at dette er feil og at man trygt kan spise kuleis i utlandet...?  

Oi! det var jeg ikke klar over.. Og vi som ikke kan drikke vin heller. Hva skal vi da kose oss med...!?

Det blir nok deilig Bamsemams:)

Vi har ingen planer, barnløs som vi er (med en 20 åring som skal jobbe hele sommeren), så kan vi gjøre akkurat som vi vil og det innebærer nok for det meste båtturer (med og uten overnatting), hytteliv og telting ved en elvebredde eller et fiskevann:)

Jeg og mannen reiser til London for siste utskeielse, da er jeg 24 uker. Ellers har jeg tenkt på hytteliv! Skulle gjerne reist til varmere strøk, men har planlagt stortur neste sommer, og siden huset trengte litt jobb i sommer så ble det prioritert.. Dessuten er barnevogn, barnesete, barneseng, barnestol osv osv dyre saker som også står på lista :)

Ja, det går noen tusen i babyutstyr! Vi har heldigvis de fleste tingene etter 2-åringen fremdeles. Hadde bare rukket å gi bort klærne...;) Men for to år siden ble det hjemmesommer med baby og i fjor bygget vi hus, så endelig kan vi unne oss en ferie i år. Den var planlagt og betalt før vi oppdaget at veslespira var på veg :) Men hytteliv er ikke å forakte:) Det er deilig å komme seg litt bort hjemmefra, for da får man liksom mer roen. Slipper å tenke på alt som burde ha vært gjort :)

Det blir nok deilig Bamsemams:)

Vi har ingen planer, barnløs som vi er (med en 20 åring som skal jobbe hele sommeren), så kan vi gjøre akkurat som vi vil og det innebærer nok for det meste båtturer (med og uten overnatting), hytteliv og telting ved en elvebredde eller et fiskevann:)

Høres veldig fint ut :) Det skal virkelig bli godt med fri... og forhåpentligvis kan du ta ferie med litt avklaring på saker og ting også :) Det blir nok godt!

Ja, det går noen tusen i babyutstyr! Vi har heldigvis de fleste tingene etter 2-åringen fremdeles. Hadde bare rukket å gi bort klærne...;) Men for to år siden ble det hjemmesommer med baby og i fjor bygget vi hus, så endelig kan vi unne oss en ferie i år. Den var planlagt og betalt før vi oppdaget at veslespira var på veg :) Men hytteliv er ikke å forakte:) Det er deilig å komme seg litt bort hjemmefra, for da får man liksom mer roen. Slipper å tenke på alt som burde ha vært gjort :)

Jeg syns det er veldig deilig på hytta jeg, så gjør gjerne det uansett :-) koster meg ingenting å være hjemme, jeg og mannen har reist mye sammen siden vi har vært barnløse så lenge :-)

Jeg vet... det var litt nedtur å finne ut det altså, selv om det i det store bildet selvfølgelig er et lite offer mtp premien som venter :-) Får finne sånne individuelle småis som er pakket separat, det skal i alle fall være trygt! :-)

Oi! det var jeg ikke klar over.. Og vi som ikke kan drikke vin heller. Hva skal vi da kose oss med...!?

Drar bort for 6 dager nå på lørdag Krakow, og Berlin med Størsta på 10.klasse Sinn avslutningstur. Drar med fredsreiser.

Ellers så blir det i alle fall hyttetur i Ryfulke.

Jeg håper i stillhet på en utflukt til sammen med Sambo, og ungene.

Kunne tenkt meg en utenlands reise sammen med dem alle, men det var de penga ;) Kansje neste år har jeg hørt rykter om. Mor har lyst at hele familien skal reise til varmen, og feire bursdag på deres regning :)

Endret av Lykkebaby♡

Vi skal til Danmark. Låner bobilen til svigers, så det blir fint. Gjorde det for to år siden også, når minsten akkurat hadde blitt født ( i begynnelsen av juni). Ellers har vi for vane å dra til sydligere strøk, men med to voksne og fire barn, hvorav de to største går som voksne på flyet, blir det ganske dyrt. Pluss at det ikke frister så veldig å reise til varmen med baby i magen. Får ta det igjen om ett par år. Er vi heldige med været, er det jo superfint i Danmark. Kanskje det blir en liten svipp innom Tyskland også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...