Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor mange forsøk hadde du før du ble gravid (for de det gjelder)?

Hva er din alder og deres diagnose?

Jeg er 31 år, ingen barn. Har ikke hatt noen forsøk enda, men starter opp i juni. Her er det dårlige og lite spermier hos mannen som er problemet.

Anonymous poster hash: 000d7...c69

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142385-hvor-mange-fors%C3%B8k-har-du-hatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 28 år, mannen 29. Han er steril og jeg har ingen eggledere, med andre ord ivf med donor på oss.

Har hatt tre ferskforsøk på riksen, ingen frys da det enten ikke har vært nok egg eller de ikke overlevde opptining. Lykkes på tredje forsøket og er nå 14+6.

Fikk ut fire egg (tre dør) på førte forsøk, fire egg (to dør) på andre forsøk, og åtte egg (fire faller fra pga for dårlig kvalitet) på tredje forsøk. Fikk da satt inn to og har to på frys.

Lykke til i juni :-)

Hele, det er sikkert ikke meg du vil ha svar fra. Det er ikke meningen å ta fra deg motet, men jeg er jo et bevis på at det nytter å fortsette....

Jeg er nå gravid for andre gang :-) Ble gravid på 7. ferskforsøk med nr en og 5. ferskforsøk (dvs 12 totalt) med nr to. Det føltes helt utenkelig å skulle ha så mange forsøk da vi startet med IVF, men slik ble det altså. Jeg synes det har vært vanskelig å skulle si stopp, for tenk om det var neste forsøk som skulle gå bra. Nå er vi veldig glade for at vi ikke hadde sagt stopp begge gangene for det var like før, og vi føler oss veldig heldige.

Vi hadde i utgangspunktet ingen diagnose. Ved noen av forsøkene har sædkvaliteten vært litt dårlig, men ikke ved utredning. De fant ikke noe galt hos meg under utredning. Egglederne var åpne da, men jeg har senere fått påvist tette eggledere (ved lapraskopi etter 2. eller 3. forsøk runde to) uten àt jeg vet hvorfor de har blitt det.

Jeg kjenner flere som har trengt IVF, men ikke så mange forsøk som oss. Ei jeg kjenner ble gravid på nesesprayen før 1. forsøk. Svigersøstera (ingen diagnose) mi ble gravid på fryseforsøk nr en etter to ferskforsøk. Hun ble senere gravid på vanlig måte. Ei venninne (ingen diagnose) ble gravid på fryseforsøk nr en eller to etter første ferskforsøk. Ei annen venninne (mannen steril, donor) ble gravid på 4. forsøk med nr en og 1. forsøk med nr to. Jeg kjenner også ei som hadde tre forsøk uten å bli gravid og ikke ønsket å gå gjennom flere forsøk.

Lykke til! Håpe det går på 1. forsøk for dere :-)

Vi har foreløpig hatt to forsøk, begge ble avbrutt så ingen graviditet

Jeg er 24 år. Har endometriose og PCOS samt at jeg har fjernet begge egglederne fordi de var ødelagt.

Annonse

Her er diagnosen PCOS, mannen har gode svømmere. Førstemann kom på 2.IVF (4.innsetting) hadde en SA etter første innsetting, andremann kom på 1. fryseforsøk. Prøvd på 3.mann en stund, hatt 6 innsettinger til nå, 2 tidlige aborter og resten negative. Forsøk fra jeg var 23-30 år.  Lykke til!

Anonymous poster hash: 7f099...290

jeg:30 han 31

prøvehistorikk:

ex.u2009 (operert bor en eggleder)

Jan 2011 -fersk forsøk 1: neg (1.egg inn)

april 2011- fryseforsøk 1: -begge egga døde i tin

august 2011- ferskforsøk 2: negativ (1egg inn)

oktober 2011- Fryseforsøk 2: Positiv (2.egg inn) - endte i sa uke 6 :(

mars 2012 - ferskforsøk3: negativ - (2 egg inn)

juni 2012 - fryseforsøk 3: negativ (1 egg inn)

Tok pause litt over et år... fokuserte kun på meg/oss, mitt liv, - fikk ny jobb osv...

august/sept 2013: ferskforsøk 4: (privat klinikk) KUN1.egg overlevde.... men resultatet var fortsatt negativt...

fikk mensen, ventet på oppstart for nye medisiner - og vips så hadde vi klart det naturlig :D :D :D

er 34+4 og høygravid med ei lita jente i magen !!

hold ut, ikke gi opp - det ER verdt det!! men ikke glem å leve livet ditt mens dere prøver! Da går man på akkord med seg selv, og blir deprimert... (snakker av erfaring)

Masse lykke til...

• 2 uker senere...

Hei Hei,

Er helt ny her i forumet. Men slik er det altså, vi er i 30 årene, jeg kar utbredt endometriose og operert 2 ganger i løpet av prøve perioden vår. Etter 4 år med intens prøving skal vi endelig begynne på ferskforsøk. Etter hva jeg ser kan dette ta tid, og jeg gruer meg til uttaket. fint å lese alles erfaringer her inne, da er jeg litt mer forberedt. Takk alle sammen.

Vi har nå blitt gravide på 1 forsøk ved Telemark fertilitesklinikk ,  vi har ingen diagnose. Jeg har mange fine egg, han har mange friske levende svømmere. Så vi har rett å slett bare vært dårlig match som de sa. 

Nå er vi overlykkelige her :)

Dersom denne graviditeten går bra ( Er bare såvidt bikket 4+2 uker) så er jeg en solskinnshistorie.

1.  Ferskfosøk  ICSI , satt inn 1 egg= Gravid Lillegutt :smilbla:

2. Fryseforsøk, satte inn 1 egg (fra første uttaket der vi fikk ut 12 egg hvorav 7 ble befruktet. 6 stk fryst ned) = Gravid! Håper at alt går rette veien :-) Nervøs for UL i uke 7.

Lykke til!

Hei =)

jeg er 32, mannen 37. -uforklarlig barnløshet som diagnose.

har hatt alle våre 3 forsøk i det offentlige. tror det ble 12 innsett tilsammen.

2Ex.u. og to spontanaborter.. -altså ble det ikke noe barn på oss i fra ullevål. Men vi gir oss ikke, vi kommer til å gå privat til høsten. det er som Tromsøjenta skriver... man må ikke gi opp.. det kan være neste gang det sitter...men det er tøft.. det er bein hardt...men vil man noe sterktnok, så¨kommer man seg gjennom det =)

stå på, og lykke til !

Annonse

Jeg er 31 år, ingen barn. Har ikke hatt noen forsøk enda, men starter opp i juni. Her er det dårlige og lite spermier hos mannen som er problemet.

Anonymous poster hash: 000d7...c69

Hei. Jeg er nå 32 år og mannen er 40 år. Vi har ei nydelig lita jente på 2,5 år. I starten hadde legene mistanke om at jeg hadde PCOS. Eggstokkene mine var tett og måtte bli opperert. Fikk ikke menstruasjon. Mannen måtte ta sædprøver 3 ganger. Alle prøvene viste at han ikke hadde levendes sæd. Vi ble helt knust. Det var en tøff tid. Vi bestemte oss etterhvert for inseminasjon med sæddonor. Jeg ble gravid på første forsøket :-) Etter ni mnd. fødde jeg ei perfekt nydelig lita jente på 3675g :-) Mannen min er en så god pappa. Kunne ikke tenkt meg en bedre pappa til mine barn. Han har hatt det veldig tøfft siden han ikke kan få biologiske barn. Jeg tror at det er ett sårt punkt for han enda.

Vi prøver nå å få barn nr. 2. Har vært til inseminasjon på tirsdag. Vi håper at vi er like heldige denne gangen.

Jeg ønsker dere masse lykke til. Krysser fingrene for dere :-)

Anonymous poster hash: 6b426...2a0

• 5 uker senere...

Som tromsøjenta over her, har jeg maaange forsøk bak meg. Ble gravid etter totalt 7 forsøk inkludert fryseforsøk, og gikk deretter på ny runde med totalt 6. Vanskelig å stoppe, når eggene så så fine ut, og vi vangte å tenke at det bare var vanskelig å finne "gullegget". Heldgivis for oss endte det bra. 

Vi er begge i 30-årene. Her er det jeg som hadde problemer. Mangler syklus og dermed eggløsning. Har prøvd hormonstimulering men siden det ikke gjorde noe hos meg ble det ivf. Spiren satt på mirakuløst vis på 1. forsøk (hadde ikke forventet det!) og er nå 11+3 *krysser fingre*. Har også 5 fine embryo på frys. Veldig glad for det for uttaket var ingen lek for min del.

Lykke til!

Jeg er tidlig i 30 årene, han sent.

Endometriose og nedsatt sædkvalitet.

Hadde vært sammen i mange år og prøvd på egenhånd med eggløsningstester, pergo, wild yam  og mye hodestående før vi endelig satte i gang med prøverør.

Lillegutt satt på første ICSI (straks 2 år), og Lillegull satt på første frys fra det første uttaket. 10+3 idag. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...