Gå til innhold

Har fått betennelse i rotfylt tann og skal fjerne rotspiss, men har fått vondt som har spredd seg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hr gått på antibiotika som har tatt noe smerte, men nå har jeg vondt opp mot tinningen og syns nesten jeg er hoven i beinet som er fremfor tinningen- kjevebeinet eller?

Noen som har opplevd det?

Anonymous poster hash: 33595...a21

Skrevet

Er nok en verkebyll som flytter på seg. Den vil som regel trekke seg nedover og kanskje bli større hvis du ikke er blitt kvitt betennelsen.

Går du fortsatt på antibiotika/ penecelin?

Hadde ringt tannlege/ vakta for å høre om du må på en sterkere kur.

Anonymous poster hash: cff69...294

Skrevet

Er nok en verkebyll som flytter på seg. Den vil som regel trekke seg nedover og kanskje bli større hvis du ikke er blitt kvitt betennelsen.

Går du fortsatt på antibiotika/ penecelin?

Hadde ringt tannlege/ vakta for å høre om du må på en sterkere kur.

Skrev feil- ikke kjevebeinet men beinet mellom øret og øynene:/ vet ikke hva det heter. Har ikke tannlegevakt her sp må reise et stykke og det har jeg ikke mulighet til. Vurderer trekke tanna mandag isteden for å vente på operasjonen uken etter der:/ ferdig med liten igår. Uff- syns sånt er skummelt og er ei enorm pyse når det gjelder tenner.

Skrevet

Nok en verkebyll. Har hatt det selv og den ble større enn en tennisball over natta :o Gikk med den i over en uke. Aldri hatt så vondt før.

ville nok fortsatt på antibiotika hvis du har.

Skrevet

Jeg hadde betennelse i ei visdomstann.

Var hos kjevespesislist og tok bilder og planla operasjon etter halvannen uke på antibiotika. Tanna hadde vokst opp sidelengs istedenfor opp,derfor operasjon hos kjevespesislist istedenfor vanlig trekking hos tannlegen.

3 dager etter jeg startet behandling blomstret det opp no helt forferdelig.

Jeg var hoven,varm det pulserte fra nederst på kjeven til helt opp i tinningen og det var så vondt at jeg følte jeg hadde veer i ansiktet. Ringte legevakta gråtkvalt og fikk komme dit. Fikk paralgin forte og beskjed om å kontakte kjevespesislisten med en gang han åpnet dagen etterpå.

Som sagt,så gjort. Jeg fikk operasjon den dagen til tross for betennelse. Aldri vært så glad i tannlegen noen gang.

Ring å få time raskt. Har du ikke sterke smertestillende,hør med legevakta om å få komme,så får du kjøpt med deg noen. Evt kan du skylde munnen med sprit eller whiskey om du har,det behøver veldig. Jeg satt en halvtime med munnen full av whiskey. Svei godt og smakte dritt,men det hjalp så jeg fikk sovet.

Tannverk er noe dritt! God bedring :-)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Må reise for å få fjernet rotspissen så ikke bare bare, men skal ringe mandag å prøve få fremskyndet timen. Har ikke mer antibiotika igjen, men skal ringe min vanlige tannlege også på mandag å få enda en resept. Har paralgin forte så jg kan ta i nøden, men det er ikke ekstrem smerte- vil mer kalle det ubehag. Bare redd det skal forverre seg og at jeg våkner enda verre i morgen:/

Takk igjen for svar-"godt" å hør andre sine opplevelser;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...