Gå til innhold

Hva er 17.mai frokost for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe spesielt dere har som tradisjon å lage?

Her er det hjemmelagde rundstykker med masse godt pålegg, eggerøret og bacon. Avslutter frokosten med frukt og bær :) Må liksom ha en liten "dessert" etter frokosten på 17.mai (som i frukt, bær, smoothie eller lignende).

Anonymous poster hash: 6ab27...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har god tid om morgenen på 17.mai, så vi har tradisjon på å ha skikkelig god og lang frokost!

Pynter bordet med bjørkeløv og flagg + levende lys, og steker rundstykker (bruker sånne halvstekte, jeg da, siden jeg ikke orker å stå og bake denne dagen). Eggerøre, røykelaks og annet godt pålegg, pluss frukt/melon og slikt. Nam, nam!!

Barna storkoser seg, og vi sitter lenge ved bordet denne morgenen :-)

Hipp, hurra og gratulerer med dagen i morgen, kjenner jeg gleder meg allerede  :-)

Anonymous poster hash: 67b3d...02c
Skrevet

Haha . En kopp kaffe eller brus

Har aldri tid til frokost på 17.mai .

Da står jeg på hodet og får klar familien til barnetog som går kl 9.30

Anonymous poster hash: 30492...350

Skrevet

.En Nokashake? Har ikke tid til kosemose på morran denne dagen gitt. Toget går 09.30 og må være seinest i byen til kl 08.45, og ha meg og minsten ferdig :)

Skrevet

Bacon, eggerøre, nystekte rundstykker (ferdigkjøpt), spekeskinke, honningmelon, diverse oster, skinke, vannmelon, jordbær, muffins.

Anonymous poster hash: 5c219...280

Skrevet

Dere som spiser typisk helgefrokost på 17.mai, står dere opp midt i natten eller er dere ikke ute og går i barnetog?

Jeg spiser aldri frokost på 17.mai. Gjør klar unger og så spiser de ei skive mens jeg gjør meg selv klar.

Synes vel i grunnen det er mer stress enn kos denne dagen.

Skrevet

Her går ikke toget før 12, og vi blir vekt av russ hvert år ved seks tida. ERgo har vi god tid :) tror ikke vi hadde hatt denne typen frokost om vi skulle ut av huset kl 09 :P

Hl

Anonymous poster hash: 6ab27...57a

Skrevet

En brødskive i handa ved kjøkkenbenken, bordet er ferdigdekket til grilling med gode venner når vi kommer hjem!

Skrevet

#2 her.

Her går toget kl 13, så vi har veldig god tid selv om vi sover lenge! Kjempedeilig - spesielt siden vi har tre barn. Stresser ikke i det hele tatt hvis vi gjør klar klærne dagen før.

Er ikke alle som bor i byen her inne, vet du ;-)

Bodde i Oslo før, og det var ærlig talt ikke noe særlig gøy 17.mai............. ser fint ut på tv, da ;-)

Anonymous poster hash: 67b3d...02c
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Før vi fikk barn og før barna ble store nok til å gå i tog:  "Koldtbord" med masse godt pålegg, nybakt brød og masse kos.

Etter at ungene begynte å gå i tog:  To skiver brød og et glass juice foran tv'n for ungene og for oss mellom påkledning og styr for å komme oss ut i riktig tid.  Kaos, men herlig kaos.  Det hører med det også.  Så får vi ta alt det gode pålegget og digget til en god lunsj eller kveldsmat alt etter hvordan programmet og været er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...