Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg innrømmer det - jeg har aldri vasket dynen min. Hvordan gjør jeg dette? Det er en dundybe og det står at den kan vaskes på 60 grader. Vaskemaskinen min tar 6 kg - er det nok? Har akkurat fått tørketrommel som tar 7 kg. Den har en egen tørkefunksjon der det står tørke enkle eller doble dyner og puter, men unde tøymengde står det 3 kg - hva betyr dette? Betyr det bare at det tar lengre tid enn betegnet hvis det er mer enn 3 kg? Maskinen skal jo kunne ta 7 kg.. Kan jeg bare kjøre den lengre da, eller tåler den ikke lengre behandling da? Får jeg den tørr til i kveld hvis jeg begynner nå? Takk for hjelp! Hilsen newbie Anonymous poster hash: f7a87...612
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Er det miele? de nye miele vaskemaskiner/tørketromler har eget program for vask av dun under en kategori som heter "Flere programmer" eller noe sånt Anonymous poster hash: cf348...3f0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Nei det er ikke miele, virker ikke som vaskemaskinen har noe eget program for det.. Anonymous poster hash: f7a87...612
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Har ikke svar på spørsmålene dine, men vil bare tipse om at du må bruke tennisballer (eller noe lignende) i trommelen når du tørker dynen. Ellers blir dunet ikke jevnt fordelt i dynen og det tar ørti år å få tørket den. Anonymous poster hash: 0fbdb...6f7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Har ikke svar på spørsmålene dine, men vil bare tipse om at du må bruke tennisballer (eller noe lignende) i trommelen når du tørker dynen. Ellers blir dunet ikke jevnt fordelt i dynen og det tar ørti år å få tørket den. Anonymous poster hash: 0fbdb...6f7 Å lurt tips! Takk skal du ha Da tror jeg jeg skal avvente litt til jeg får kjøpt det. Anonymous poster hash: f7a87...612
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Jeg har vasket en juniordyne i dag som snart er tørr. Dyne nummer to skal i vaskemaskin så fort dyne nummer en er ferdig tørket. Har vasket en annen vask i mellomtiden, men dynene bruker litt lang tid i tørketrommelen, så har vasket noe annet i mellomtiden for at det ikke skal bli "tørketrommelkø". Du rekker fint en dyne på en dag, men som en annen skriver, så må du ha tennisballer. Anonymous poster hash: aa66e...d2b
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Eg har dobbel dundyne, og kjem ikkje utanom å levere på vaskeri Ei maskin på 6 kg er stor nok til å vaske ei pute ca, etter mi erfaring.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Jeg har vasket en juniordyne i dag som snart er tørr. Dyne nummer to skal i vaskemaskin så fort dyne nummer en er ferdig tørket. Har vasket en annen vask i mellomtiden, men dynene bruker litt lang tid i tørketrommelen, så har vasket noe annet i mellomtiden for at det ikke skal bli "tørketrommelkø". Du rekker fint en dyne på en dag, men som en annen skriver, så må du ha tennisballer. Anonymous poster hash: aa66e...d2b Må jeg bruke tennisballer på dunpute også? Anonymous poster hash: f7a87...612
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Eg har dobbel dundyne, og kjem ikkje utanom å levere på vaskeri Ei maskin på 6 kg er stor nok til å vaske ei pute ca, etter mi erfaring. Oi, det var jo ikke bra.. Maskinen er kanskje for liten da. Hvor mye betaler du for renseri? Og det tar vel litt tid.. Anonymous poster hash: f7a87...612
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Eg har dobbel dundyne, og kjem ikkje utanom å levere på vaskeri Ei maskin på 6 kg er stor nok til å vaske ei pute ca, etter mi erfaring. Oi, det var jo ikke bra.. Maskinen er kanskje for liten da. Hvor mye betaler du for renseri? Og det tar vel litt tid.. Anonymous poster hash: f7a87...612 Hugsar ikkje, nokre hundrelappar vart det vel (leverar alltid meir enn berre dyna). Må innrømme at det ikkje blir ofte. På vinteren får dyna ligge ute i mange minus ein heil dag innimellom, slik at midden frys ihjel. Så må dyna vaskast om sommaren. Spørs kva eg gjer i sommar, den butikken som tok imot til vaskeriet har slutta, då blir det reiseveg også. Fristar meir å kjøpe ny dyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå