Vi4+1!?:-) Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Leste litt om bivirkninger av østrogenbruk siden jeg er over middels sur og grinete pluss ganske så oppblåst og smådepp. Og så ramlet jeg over dette"Graviditet: Misdannelser er beskrevet hos barn av kvinner som har vært behandlet med kjønnshormoner under graviditet, men årsakssammenhengen er usikker. Den samlede erfaring ved utilsiktet bruk tidlig i svangerskapet har ikke gitt holdepunkter for teratogen effekt av dagens p-piller." Og så er det jo meningen at jeg skal bruke disse pillene i 3 mnd etter en eventuell positiv test. Synes ikke dette var så gøy :-( Tror jeg skal spørre legen når jeg skal inn på UL på mandag. Noen andre som har spurt om dette som har fått gode svar fra legene sine?
1+1=3? Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Skal du bruke p-piller om du får positiv test? Det har jeg ikke hørt om før. Har ikke hørt om noen som får østrogentilskudd under selve graviditeten - kun progesteron? Uansett sikkert lurt at du spør legen når du allikevel skal på UL :-)
TanteTroll Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Riksen bruker progynova ved fryseforsøk- det er østrogen. Regner med det er dette Vi3+1 mener. Jeg brukte det ved fryseforsøket jeg hadde der jeg også, men opplevde ingen bivirkninger. Jeg leste også det samme som deg om graviditet og amming, men valgte å tenke at de vet hva de driver med. Synes uansett du skal spørre slik at du kan få et ordentlig svar fra dem.
Vi4+1!?:-) Skrevet 23. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2014 Riksen bruker progynova ved fryseforsøk- det er østrogen. Regner med det er dette Vi3+1 mener. Jeg brukte det ved fryseforsøket jeg hadde der jeg også, men opplevde ingen bivirkninger. Jeg leste også det samme som deg om graviditet og amming, men valgte å tenke at de vet hva de driver med. Synes uansett du skal spørre slik at du kan få et ordentlig svar fra dem. Fikk svar:-) Ingen misdannelser var påvist ved bruk av Progynova. Kanskje det kun er ved andre piller med annet innhold. Som p-piller o.l. Så da velger jeg også å tro at de vet hva de holder på med :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå