Gå til innhold

Misdannelser av østrogenbruk under svangerskap???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt om bivirkninger av østrogenbruk siden jeg er over middels sur og grinete pluss ganske så oppblåst og smådepp.

Og så ramlet jeg over dette

"Graviditet: Misdannelser er beskrevet hos barn av kvinner som har vært behandlet med kjønnshormoner under graviditet, men årsakssammenhengen er usikker. Den samlede erfaring ved utilsiktet bruk tidlig i svangerskapet har ikke gitt holdepunkter for teratogen effekt av dagens p-piller."

Og så er det jo meningen at jeg skal bruke disse pillene i 3 mnd etter en eventuell positiv test.

Synes ikke dette var så gøy :-(  Tror jeg skal spørre legen når jeg skal inn på UL på mandag.

Noen andre som har spurt om dette som har fått gode svar fra legene sine?

Skrevet

Skal du bruke p-piller om du får positiv test? Det har jeg ikke hørt om før. Har ikke hørt om noen som får østrogentilskudd under selve graviditeten - kun progesteron?

Uansett sikkert lurt at du spør legen når du allikevel skal på UL :-)

Skrevet

Riksen bruker progynova ved fryseforsøk- det er østrogen. Regner med det er dette Vi3+1 mener.

Jeg brukte det ved fryseforsøket jeg hadde der jeg også, men opplevde ingen bivirkninger. Jeg leste også det samme som deg om graviditet og amming, men valgte å tenke at de vet hva de driver med. Synes uansett du skal spørre slik at du kan få et ordentlig svar fra dem.

Skrevet

Riksen bruker progynova ved fryseforsøk- det er østrogen. Regner med det er dette Vi3+1 mener.

Jeg brukte det ved fryseforsøket jeg hadde der jeg også, men opplevde ingen bivirkninger. Jeg leste også det samme som deg om graviditet og amming, men valgte å tenke at de vet hva de driver med. Synes uansett du skal spørre slik at du kan få et ordentlig svar fra dem.

Fikk svar:-) Ingen misdannelser var påvist ved bruk av Progynova.

Kanskje det kun er ved andre piller med annet innhold. Som p-piller o.l.  Så da velger jeg også å tro at de vet hva de holder på med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...