Gå til innhold

Jeg tror jeg er gravid!!

Anbefalte innlegg

Ja jeg tror og håper dette virkelig! Jeg er en ung jente på 20 år. Jeg var hos gynekolog for noen uker siden og fikk vite at jeg var midt i en eggløsning. Jeg har hatt sex med min kjære før eggeløsning og etter. Jeg har sykt såre nipler(!) og litt vondt nederst i mage og rygg. Jeg har også har jeg inne i mellom litt sure oppstøt. Føler meg oppblåst og har mye luft i magen hehe ..... Venter mens om en uke. Tror dere at jeg har blitt befruktet nå???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142056-jeg-tror-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja jeg tror og håper dette virkelig! Jeg er en ung jente på 20 år. Jeg var hos gynekolog for noen uker siden og fikk vite at jeg var midt i en eggløsning. Jeg har hatt sex med min kjære før eggeløsning og etter. Jeg har sykt såre nipler(!) og litt vondt nederst i mage og rygg. Jeg har også har jeg inne i mellom litt sure oppstøt. Føler meg oppblåst og har mye luft i magen hehe ..... Venter mens om en uke. Tror dere at jeg har blitt befruktet nå???

oppdater da for jeg har det helt likt. Hehe kjøpt test?

Anonymous poster hash: 4e3aa...c52

Hei dere. Jeg har fortsatt ikke fått noen mens. I går satt jeg en stund i bil og da fikk jeg helt forferdelig vondt i ryggen og magen, lysken og nedover høyre lår. Jeg tok en test som jeg hadde fra før av i går men den virket ikke. Viste ingenting. Men i dag tidlig når jeg tittet på den så viste den negativ. Skal jeg stole på den da? Den virket jo ikke i går. Men kan jo enda være for tidlig men jeg skulle faktisk hatt mens i helgen. Jeg skal kjøpe en ny test i morgen. Er veldig spent her :)

Annonse

Jeg har virkelig ingen aning. Men var hos legen pga uvi. Og tok i samme slengen en test uten morgen urin som viste negativ. Blir helt forvirret. Ingen mens og har en del symptomer. Kjøpte clearblue som jeg tester i morgen tidlig med morgen urin. Og hvis den viser negativ så tester jeg igjen om en liten stund hvis ikke mensen er kommet...

Hei Lykkefølelsen.

Jeg tror nok at du har fått mensen. I og med at testene ikke har vært positive så har det nok ikke vært noen graviditet og heller ingen SA. I såfall vil du få positiv test nå også dersom du tester deg. 

Ønsker deg lykke til, men for meg virker det som du har litt ustabile sykluser i forhold til det du skriver. Om du ønsker barn så start å tempe, eller kjøp eggløsningstester. Mensen skal altså komme 12-14 dager etter eggløsning.

Syns også du er veldig ung, så hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet litt med å prøve, det er så mange ting igjen å oppleve, man blir veldig fort bundet av å ha barn.

Klem til deg :)

Anonymous poster hash: dc17e...472

Hei og tusen takk for så fint svar :) det som er, er jo at jeg gikk på p ring, og det kan jo være grunnen til at mensen tydeligvis kom altfor sent. Når jeg tenker meg om så var det nok ikke en sa, nei. For selvfølgelig må man være gravid før dette skjer. Men jeg fikk litt panikk der og da pga fryktelige mage smerter og klumper. Klumpene er jo sikkert da av koagulert blod. Jeg har pratet med min kjære og vi ha avtalt og ta det som det kommer. Han og jeg vil selvfølgelig ha barn nå men velger å vente til min utdannelse er ferdig. Jeg glede meg veldig til å få barn, og ser veldig frem til det !er ikke alltid like lett å bli gravide, men sånn er det jo. Ønsker i alle fall alle prøvene der ute masse lykke til og takk for svarene dere har gitt meg :-) settes stor pris på!

Hei og tusen takk for så fint svar :) det som er, er jo at jeg gikk på p ring, og det kan jo være grunnen til at mensen tydeligvis kom altfor sent. Når jeg tenker meg om så var det nok ikke en sa, nei. For selvfølgelig må man være gravid før dette skjer. Men jeg fikk litt panikk der og da pga fryktelige mage smerter og klumper. Klumpene er jo sikkert da av koagulert blod. Jeg har pratet med min kjære og vi ha avtalt og ta det som det kommer. Han og jeg vil selvfølgelig ha barn nå men velger å vente til min utdannelse er ferdig. Jeg glede meg veldig til å få barn, og ser veldig frem til det !er ikke alltid like lett å bli gravide, men sånn er det jo. Ønsker i alle fall alle prøvene der ute masse lykke til og takk for svarene dere har gitt meg :-) settes stor pris på!

Så hyggelig å høre :)

Det høres veldig lurt ut å vente til du er ferdig med utdannelsen!

Det er veldig koselig med barn, men også ufattelig slitsomt og mye man må gi avkall på, pluss at det er en enorm prøvelse for forholdet. 

Gjør deg ferdig med utdannelse, skaff deg en fet jobb og dra ut og reis masse og gjør alle ting du har drømt om før dere tenker på barn. Dette er mitt råd da, men det passer jo ikke alle ;) 

Jeg ble overrasket selv over hvor slitsomt det egentlig var, hvor mye søvn spilte noen rolle og alle tingene og bekymringene med å ha en liten en å passe på HELE tiden :) Men såklart er det koselig også, bare veldig mange som kanskje ikke er helt klar ennå. Jeg fikk når jeg var 28 år og kunne gjerne ventet ennå litt til.

Viktigste er å ha en trygg base, og ha levd litt slik at man er klar for å slå seg til ro og etablere seg :)

Høres sikkert ut som en skikkelig bedreviter her, det er ikke meningen. Ville bare si min mening og mine erfaringer.

Lykke til igjen :)

Anonymous poster hash: dc17e...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...