Ina.89 Skrevet 15. mai 2014 #1 Del Skrevet 15. mai 2014 Hva spiser deres 1.5 åringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 15. mai 2014 #2 Del Skrevet 15. mai 2014 Min gutt er 14 mnd. Frokost: grøt + melk Mellommåltid: avokado,banan og havregryn som jeg kjører en runde i stavmikseren + vann Lunsj: brødskiver, og noe frukt/bær + vann Middag: han får av det vi skal ha til middag, men er foreløpig ingen stor middagspiser + vann Kveldsmat: grøt + vann Jeg mangler fantasi til å finne på noe nytt.. Er vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina.89 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mai 2014 Så bra! Takk for tips Enig med deg! Er litt vrient å finne på noe nytt. Blir ofte det samme. Noen som har noen tips? Min gutt er 14 mnd. Frokost: grøt + melk Mellommåltid: avokado,banan og havregryn som jeg kjører en runde i stavmikseren + vann Lunsj: brødskiver, og noe frukt/bær + vann Middag: han får av det vi skal ha til middag, men er foreløpig ingen stor middagspiser + vann Kveldsmat: grøt + vann Jeg mangler fantasi til å finne på noe nytt.. Er vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottis81 Skrevet 18. mai 2014 #4 Del Skrevet 18. mai 2014 Lager en del omelett eller eggerøre. Og gir hun litt frokostblanding for å variere. Tror det er lurt å venne de til litt forskjellig. Sunne vafler er også veldig populært her:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 18. mai 2014 #5 Del Skrevet 18. mai 2014 Min er litt over 14 mnd... Han spiser en del brødskiver... Jeg vil gjerne også ha tips. Frokost: brødskive + banan + melk Lunsj: Yoghurt + enten litt frukt eller brødskive Middag: Det samme som oss, eller et middagsglass. Litt avhengig av hva vi har til middag og når på dagen vi spiser. Kveldsmat: Brødskiver eller havregrøt. Han får en flaske varm melk før han legger seg og spiser gjerne litt frukt/grønt innimellom i løpet av dagen. Han spiser ikke med skje selv ennå... men er glad i å spise med fingrene selv og kan bli utålmodig hvis han må mates. Dermed får han ofte brødskiver synes jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 19. mai 2014 #6 Del Skrevet 19. mai 2014 Lager en del omelett eller eggerøre. Og gir hun litt frokostblanding for å variere. Tror det er lurt å venne de til litt forskjellig. Sunne vafler er også veldig populært her:) I helgen har jeg gitt han både eggerøre og omelett (etter tips fra deg) og det gikk ned på høykant! Neste gang vi handler får vi handle inn litt frokostblanding også Sunne vafler har jeg laget en del ganger, men foreløpig ikke slått ann noe veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottis81 Skrevet 19. mai 2014 #7 Del Skrevet 19. mai 2014 Glemte å si at gresk yoghurt er også veldig populært, da har jeg bær oppi også. Og den er så tykk at den er enkelt og spise selv:-) og veldig mettende! :-) kjekt at det slo an med egg da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbabyen Skrevet 19. mai 2014 #8 Del Skrevet 19. mai 2014 guttungen på 14mnd spiser grøt først ca kl 8-9, stort sett nestle havregrøt med frukt (1dl vann og grøt til passelig konsistens). Deretter vil han ha skive når vi spiser frokost (kl 9-10), ofte 1-1,5skive. Så er det lunsj ca kl 12 med brødskive, frukt og/eller litt knekkebrød, yoghurt eller lignende. Deretter spiser han middagsglass, ofte store 15mndglass ca 16, før han får i seg en halv voksenporsjon med middag ca 17 (han liker ikke kjøtt, men elsker fisk, grønnsaker, saus og potet) før vi avslutter med grøt igjen ca kl 19. Han er en lettvekter, men holder et enormt tempo hele dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 21. mai 2014 #9 Del Skrevet 21. mai 2014 Hvis dere ikke har vært innom denne bloggen her før vil jeg anbefale det: http://barebarnemat.blogspot.no Jeg brukte den hele tiden i oppstarten med fast føde og fant masse inspirasjon der. Det er nok mer tips for de som er mindre, men noen middagsforslag finner man der hvertfall. Og uansett kan det vel inspirere litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 2. juni 2014 #10 Del Skrevet 2. juni 2014 Tenkte jeg skulle tipse om smoothie nå i sommervarmen I dag hadde jeg dette i smoothien, og det gikk ned på høykant: -blåbær -jordbær -banan -mango -appelsinjuice -yoghurt -havregryn -allbran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 25. juni 2014 #11 Del Skrevet 25. juni 2014 På en vanlig dag spiser jenta vår på 1,5 ca slik: Frokost: Havregrøt med raspet eple. Vann til. (Av og til mellommåltid: Frukt el smoothie) Lunsj: Brødskive, 1-2 stk + litt frukt/bær. Melk eller utvanna juice. Mellommåltid etter duppen: smoothie, litt frukt eller youghurt Middag: Det vi andre spiser. Varierende mengde.. Glad i f.eks pasta og kjøttsaus, laks med potet og brokkoli, tomatsuppe o.l. Vil faktisk helst ha maten grovmost sammen og så spise selv med skje. Kveldsmat: Enten skive, youghurt med havregryn eller grøt (ofte ferdiggrøt..) Ikke så veldig oppfinnsomt... Men har laget polarbrød selv i det siste og gitt henne i stedet for vanlig brød - det har slått an! Fins flere oppskrifter på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 25. juni 2014 #12 Del Skrevet 25. juni 2014 Smoothie med frukt, yoghurt, litt olje og havregryn metter forresten veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #13 Del Skrevet 3. juli 2014 19 mnd og spiser noenlunde slik: Tidlig om morgenen: en flaske varm melk Frokost: 1-2 skiver, noen ganger også yoghurt, egg eller banan + melk eller vann Lunsj: 1-2 skiver + melk eller vann (av og til varm lunsj) Mellommåltid: yoghurt + frukt + vann Middag: det vi spiser + vann eller saft Kvelds: grøt + melk Anonymous poster hash: a4b17...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppo Skrevet 11. august 2014 #14 Del Skrevet 11. august 2014 15 mnd : frokost 1-2 skiver. lunsh 2 skiver,eller vaffler,eller wetabix med bringebær,mellommåltid en joghurt, samme middag som oss, kvelds grøt eller joghurt, får fruktmos eller frukt iløpet av dagen, drikker melk,biola,juice og vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå