Gå til innhold

Er det ok med joggesko til bunad i barnetoget...?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1. klassing, så er ikke så inne i dette med barnetog..;)

Kan jenta mi gå med joggesko til bunaden? Og hva hvis det blir regn? Ok med regnjakke eller har dere en penere jakke på i 17. maitoget?

Anonymous poster hash: c0647...6cf

Fortsetter under...

Ja det er ok til 1.klassingen med joggesko i toget. Mine har nokså fine skalljakker som jeg vasker, men det er vel unødvendig å kjøpe en fin jakke til bare den dagen om budsjettet er stramt i alle fall :) 

Ang jakke kjøpte eg ein transparent regncape til 29 kr på europris til eldste, som vi trer på om det skulle regne under toget. Mamma strikka jakke og lue som passa bunaden i tilfelle kaldt ver.

Regnjakke er kosher for min del, heller regnjakkekledde barn enn våte, kalde og sure barn.

Jeg tenker at er skoene rene, fine og hele, så er det greit i toget men ikke etterpå, min jente får ikke gå i joggesko til bunaden. Skal hun ha jakke så ikke regnjakke, men en fin jakke som er ren og hel!

Ikke regnjakke hvis det regner? Fin, ren, hel og søkkvåt jakke i stedet?

Anonymous poster hash: 5b489...864

Annonse

Har aldri sett noen joggesko på tv-overføringen fra slottsplassen... Men det er kanskje derfor kongefamilien står og smiler. De ser at alle barna har på seg joggesko og bunad, mens vi som ser på tv ser bare bunadene.

Anonymous poster hash: 96668...62e

Jeg synes barna selv kan velge skoene de vil bruke :)

Hilsen pedagogen

Ja... Du har vel muligens ikke barn selv du? ;)

Joggesko er helt ok. Er langt å gå og da synes jeg komfort går foran hva evt andre måtte mene om skoen.

Vi har valgt sorte tøysko i år. Kan ikke bruke 300kr på et par bunadsko som brukes kun en dag.

Anonymous poster hash: d9e96...84f

Annonse

Hilsen pedagogen

Joggesko er helt ok. Er langt å gå og da synes jeg komfort går foran hva evt andre måtte mene om skoen.

Vi har valgt sorte tøysko i år. Kan ikke bruke 300kr på et par bunadsko som brukes kun en dag. Anonymous poster hash: d9e96...84f

Hvorfor tenker du at jeg ikke har barn?

Tenk det har jeg, og de kan velge skoene de vil bruke på 17 mai!

Hilsen pedagogen

Vi har valgt sorte tøysko i år. Kan ikke bruke 300kr på et par bunadsko som brukes kun en dag. Anonymous poster hash: d9e96...84f

Også sandaler med heler og tynne stropper med bling på?

Anonymous poster hash: 21c84...03f

Hilsen pedagogen

Ok.. Nei tenkte bare at om du lar de velge selv der så lar du de vel velge selv når det gjelder mye annet og? Men så lenge barna får viljen sin så ;)

Men f eks rosa joggesko til bunad... Grøss :haar:  Greit at man ikke bruker bunadsko, men de bør jo være nøytrale.

Anonymous poster hash: d9e96...84f

Jeg synes barna selv kan velge skoene de vil bruke :)Hilsen pedagogen

Ja... Du har vel muligens ikke barn selv du? ;)Joggesko er helt ok. Er langt å gå og da synes jeg komfort går foran hva evt andre måtte mene om skoen.Vi har valgt sorte tøysko i år. Kan ikke bruke 300kr på et par bunadsko som brukes kun en dag. Anonymous poster hash: d9e96...84f
Hvorfor tenker du at jeg ikke har barn?Tenk det har jeg, og de kan velge skoene de vil bruke på 17 mai!

Også sandaler med heler og tynne stropper med bling på?  Anonymous poster hash: 21c84...03f

JA! Hvorfor ikke?

Ja... Du har vel muligens ikke barn selv du? ;)Joggesko er helt ok. Er langt å gå og da synes jeg komfort går foran hva evt andre måtte mene om skoen.Vi har valgt sorte tøysko i år. Kan ikke bruke 300kr på et par bunadsko som brukes kun en dag. Anonymous poster hash: d9e96...84f
Hvorfor tenker du at jeg ikke har barn?Tenk det har jeg, og de kan velge skoene de vil bruke på 17 mai!

Ok.. Nei tenkte bare at om du lar de velge selv der så lar du de vel velge selv når det gjelder mye annet og? Men så lenge barna får viljen sin så ;)Men f eks rosa joggesko til bunad... Grøss :haar:  Greit at man ikke bruker bunadsko, men de bør jo være nøytrale. Anonymous poster hash: d9e96...84f

Ja, barns medvirkning er viktig mener jeg. Det gjør dem til trygge og selvstendige mennesker.

Jeg synes det er trist å lese fordommer mot "rosa" sko og at det bare er æsjjj.. Lurer på hvor disse unge barne får motepress fra? Foreldrene må tenke litt over dette..

Også sandaler med heler og tynne stropper med bling på?  Anonymous poster hash: 21c84...03f

JA! Hvorfor ikke?

Fordi det ikke er bra for kroppen deres.

Anonymous poster hash: 21c84...03f

Ok.. Nei tenkte bare at om du lar de velge selv der så lar du de vel velge selv når det gjelder mye annet og? Men så lenge barna får viljen sin så ;)Men f eks rosa joggesko til bunad... Grøss :haar:  Greit at man ikke bruker bunadsko, men de bør jo være nøytrale. Anonymous poster hash: d9e96...84f

Ja, barns medvirkning er viktig mener jeg. Det gjør dem til trygge og selvstendige mennesker.

Jeg synes det er trist å lese fordommer mot "rosa" sko og at det bare er æsjjj.. Lurer på hvor disse unge barne får motepress fra? Foreldrene må tenke litt over dette..

Å medvirke er ikke alltid det samme som å bestemme. Å mevirke kan også være å bli sett og å delta. De fleste barn blir sett og får delta - som ved å gå i tog.

Mine barn får gå i joggesko, men får ikke velge selv. Stødige foreldre som tar gode valg på vegne av barna sine er ikke å forakte. Jeg er ikke venninne, men mamma.

Hilsen barnevernspedagogen (siden vi nå bruker titler ;) )

Anonymous poster hash: d0eb4...0ab

JA! Hvorfor ikke?

Fordi det ikke er bra for kroppen deres. Anonymous poster hash: 21c84...03f

Hvis du som foreldre har kjøpt slike sko synes jeg barnet kan bruke de på 17 mai.

En annen ting om du ikke har de liggende hjemme, da er det ikke ett alternativ.

Personlig så blåser jeg i hva andres barn har på beina på 17.mai.. Vi skal gå langt, vi skal leke etterpå, så for meg er det viktigere at de er gode å gå i, ikke hvordan de ser ut ;)

Jenta mi skal ha bunadsko i toget (hun skal sitte i vogn) og joggesko når vi skal leke. Gutta har fått marineblå converse (matcher buksa).

Anonymous poster hash: b8af7...0a5

Hvis du som foreldre har kjøpt slike sko synes jeg barnet kan bruke de på 17 mai.

En annen ting om du ikke har de liggende hjemme, da er det ikke ett alternativ.

Ganske dårlig argument. De fleste har både klær og sko i hjemmet som ikke er passende til et hvert formål

Anonymous poster hash: d0eb4...0ab

Sønnen min går i en spesiell type joggesko, dattera mi i svarte pensko. Vi kjøper ikke bunadsko for EN dag, det er ikke kvalitetssko som er brukendes til så mye annet. Hvis noen føler for å le eller kommentere så sier det mer om de. Ungene føler seg fine og det er de også.

Anonymous poster hash: fda0b...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...