Gå til innhold

Er det noen av dere som har brukt botox pga anspent kjeve?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Botox gjør at musklen blir lammet. Hvor har du hørt at man kan gjøre det? Kjedelig å ikke kunne bevege kjeven da!

Anonymous poster hash: a2866...3da

Det er ikke bare en muskel ved kjeven da.. Tror ikke du helt vet hva du snakker om :-)

hi

Anonymous poster hash: 09e35...e41

Ble det noe bedre? Anonymous poster hash: 09e35...e41

Jeg har ikke prøvd botox mot anspent kjeve, men jeg gikk å fikk triggerpunktsmasasje 3-4 ganger og da slapp det taket.

Anonymous poster hash: 574fb...315

Hadde satset på akupunktur. OG så må du gjøre noe med årsaken. Dersom du biter tenner om natten, kan en skinne være aktuelt.

For å løse opp kan du "jogge" med kjeven (mange ganger opp og ned). Du får da en "gjespefølelse" - gjesp i vei. Gjenta jevnlig.

Ser skikkelig corny ut, så greit å gjøre i enerom! hehe

Anonymous poster hash: 245df...67a

Annonse

Har prøvd det, det hjalp mot smerter og øresusen ble bedre. Men jeg ble skjev i ansiktet når jeg smilte. Tror ikke andre så det, men jeg merket det godt selv. Når botoxen forsvant etter ca 3-4 månder så kom problemene igjen. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det igjen.

Anonymous poster hash: 437e0...1e8

Men helt seriøst, kan man bruke botox til det? Har ikke min tannlege nevnt. Fikk med meg at det er flere muskler i tyggeapparatet, men alle var jo ømme! Skjønner ikke helt at man kan bruke botox til det?

Enig med # 6, jeg ville gått for akupunktur.

Men det bør være en som er god på triggerpunkt-akupunktur (dry needling) OG ha god kunnskap om anatomien. Det er helt suveren måte å få kjevemuskler til å slippe på sammen med klassiske akupunkturpunkt! :)

Men å bare behandle kjever blir feil, man må alltid behandle nakken samtidig, siden nakke- og kjevemuskulatur samarbeider.

Også enig med # 6 i at man så må finne årsaken til at muskulaturen er blitt så stram.

Anonymous poster hash: af8ec...287

Jeg fikk ihvertfall god behandling av tannlegen med bittskinne. Når jeg merker at jeg er stresset eller begynner å kjenne det litt bruker jeg den så slipper jeg å få vondt. Kjempedeilig. Slipper å gå til behandling støtt og stadig. Har den i nattbordskuffen når jeg trenger den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...