Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Hehe redd arbeidsgiver skal komme hjem og sjekke om jeg er syk ettersom jeg var meget trøtt og utilpass i dag og ringte meg syk Har litt dårlig samvittighet, men stod opp nå klokken 10.30 og følte først da jeg var uthvilt. Anonymous poster hash: b11af...52b
førskolelæreren Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Jeg var sykemeldt under graviditeten. Plutselig ringer sjefen på døra med en DIGER Orkide. Han ville bare se hvordan jeg hadde det, drakk en kopp kaffe og dro igjen. Men hadde ikke fått beskjed om at han skulle komme..
overlord Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Hehe redd arbeidsgiver skal komme hjem og sjekke om jeg er syk ettersom jeg var meget trøtt og utilpass i dag og ringte meg syk Har litt dårlig samvittighet, men stod opp nå klokken 10.30 og følte først da jeg var uthvilt. Anonymous poster hash: b11af...52b Trøtt og utilpass er ikke det samme som syk. Dersom du er redd sjefen skal komme hjem og sjekke føler du kanskje selv på at du burde vært på jobb? Vi har for gode sykelønnsordninger her i landet!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Jepp føler ikke at egenmelding var på sin plass i dag, men jeg var som sagt meget trøtt etter og ha sovet noe helt elendig i natt Anonymous poster hash: b11af...52b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Ja, det har jeg opplevd en gang. Sjefen for hele kjede jeg jobbet for dukket opp på døra, men det var faktisk for å tilby meg daglig leder stillingen. Han hadde akkurat sparket sjefen min. Ja, han fikk kaffe og jeg brydde meg ikke om at jeg så ut som et takras på antibiotika akkurat da. Anonymous poster hash: 3e8a0...950
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 En veldig god regel er at du kan komme senere på jobb… Det er veldig rart at alle er syke hele dagen. Hvis man f.eks våkner med vondt i magen og er mye på do så går det som regel over innen noen få timer… Anonymous poster hash: 25504...2be
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Tror ikke du skal tenke på det. Har aldri skjedd meg før iallefall. Jeg har vært sykemeldt en del under graviditeten pga smerter. (Har en veldig fysisk krevende jobb) Når det er sagt har jeg også sykemeldt meg tidligere pga søvnmangel jeg og. Det er faktisk ikke noe å tulle med dersom det blir for alvorlig. Anonymous poster hash: a1f05...dab
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Jobber i helsevesenet så og komme senere på dagen har sjelden noe for seg da det er på morgenen det er meget hektisk! Anonymous poster hash: b11af...52b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 En sjef har ikke lov til å troppe opp hjemme hos ansatte for å kontrollere om de er syke. Anonymous poster hash: befe5...e33
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 En veldig god regel er at du kan komme senere på jobb… Det er veldig rart at alle er syke hele dagen. Hvis man f.eks våkner med vondt i magen og er mye på do så går det som regel over innen noen få timer… Anonymous poster hash: 25504...2be Hos oss hadde ikke det vært mulig. Hvis noen ringer seg syke er vi nødt til å ta inn vikar for å få kabalen til å gå opp,vikaren får da selvsagt en hel vakt. Dessuten er det vel forholdsvis få "syker" som varer så kort som noen timer, og faktisk er å ille at man ikke kan gå på jobb, selv om du jo har kommet med et eksempel. Anonymous poster hash: 0dc3d...a20
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Det har ikke arbeidsgiver lov til, så slapp av du :-) Anonymous poster hash: db312...a3f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Jeg var sykemeldt under graviditeten. Plutselig ringer sjefen på døra med en DIGER Orkide. Han ville bare se hvordan jeg hadde det, drakk en kopp kaffe og dro igjen. Men hadde ikke fått beskjed om at han skulle komme.. Sært! Du burde i det minste fått beskjed. Tenk om du lå på gulvet og grein?! Anonymous poster hash: ded2e...0eb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Jeg var sykemeldt under graviditeten. Plutselig ringer sjefen på døra med en DIGER Orkide. Han ville bare se hvordan jeg hadde det, drakk en kopp kaffe og dro igjen. Men hadde ikke fått beskjed om at han skulle komme.. Sært! Du burde i det minste fått beskjed. Tenk om du lå på gulvet og grein?! Anonymous poster hash: ded2e...0eb Lå på gulvet og grein? Det er vel ikke så vanlig selv om man er sykemeldt? Anonymous poster hash: befe5...e33
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Jeg kjenner ei som fortalte at en tidligere sjef av henne fikk en bekjent til å gå og sjekke om hun virkelig var sjuk. Nå har jeg jobbet sammen med henne noen år selv, og hun har vært endel sykemeldt. Samtidig så er hun flink til å poste allverdens på facebook. Som f.eks da hun var sykemeldt pga influensa, og hun la ut stadige oppdatering om deilige rideturer ol hun var på. Og et bilde fra et arrangement hun hadde deltatt på, samme tid som hun var borte fra jobb pga influensa...... Må si jeg stusset litt selv altså.....Kan være en grunn for at enkelte sjefer vil sjekke sine ansatte, selv om de vel strengt tatt ikke har lov. Anonymous poster hash: 84eff...edf
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Ja, sjefen min kom på døra når jeg var sykmeldt. Han kom med blomster og tilbud om en mellomlederstilling, siden den stillingen jeg hadde begynte og bli for tung fysisk for meg Anonymous poster hash: ac89e...b68
Honningmelon Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 En veldig god regel er at du kan komme senere på jobb… Det er veldig rart at alle er syke hele dagen. Hvis man f.eks våkner med vondt i magen og er mye på do så går det som regel over innen noen få timer…Anonymous poster hash: 25504...2be Du, det kommer jo veldig ann på hva du jobber med. Det hadde ikke gått i min jobb. Der MÅ alle være på plass fra mårran da det er mest å gjøre da. Og hadde jeg kommet etter å ha sittet på do med diaré så hadde jeg blitt sendt rett på dør igjen.
Virginia. Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Jepp føler ikke at egenmelding var på sin plass i dag, men jeg var som sagt meget trøtt etter og ha sovet noe helt elendig i natt Anonymous poster hash: b11af...52b Men hvorfor dro du ikke på jobb så snart du følte at du var i stand til å jobbe noe?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Jeg var sykemeldt under graviditeten. Plutselig ringer sjefen på døra med en DIGER Orkide. Han ville bare se hvordan jeg hadde det, drakk en kopp kaffe og dro igjen. Men hadde ikke fått beskjed om at han skulle komme.. Sært! Du burde i det minste fått beskjed. Tenk om du lå på gulvet og grein?! Anonymous poster hash: ded2e...0eb Lå på gulvet og grein? Det er vel ikke så vanlig selv om man er sykemeldt? Anonymous poster hash: befe5...e33 Det er da vel ikke helt uvanlig dersom noen f.eks. ikke har sovet på grunn av smerter? Da renner nok tårene rimelig lett. Hun kunne for all del ha stått i pyjamas med oppkast på også. Anonymous poster hash: 5fb76...817
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har hatt en sjef luskene i hagen når jeg har vært syk, flere av de jeg jobbet med opplevde dette med samme sjefen. Jeg har ikke opplevd dette på andre arbeidsplasser, og tviler sterk på at dette er normalen. Anonymous poster hash: feb4f...dea
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Det har jeg hatt mange ganger. Søstra mi var sjefen min i noen år, så hun kom innom. Var sykemeldt halve svangerskapet første gang jeg gikk gravid, da var hun min assisterende. Sjefen vår sa jeg skulle gå og sykemeldte meg, for hun nektet å ha meg på jobb lengre. Jeg hørte på henne litt for sent, jeg mente at bekkenløsning ikke var noe å sykemelde seg for, men måtte kaste inn honkle.. Min søster var ofte innom, men sjefen var også innom noen ganger. Koselig det, En annen sjef jeg har hatt har kommet på uanmeldt besøk også. Han var fryktelig søt da. Kom med suppe, halspastiller i alle mulige varianter og ett deilig teppe. En som hadde dårlig samvittighet. Vi var like bestemte på å bli ferdig med en jobb, tross at vi ble overraskey av sludd midt i jobben så vi var ikke kledd for det. Han sendte meg oftere hjem enn jeg ringte og sa jeg var syk. Feber og forkjøla var ingen hindring for meg å dra på jobb før når jeg ikke hadde barn, da kunne jeg slappe av når jeg kom hjem. Men jeg fikk vist ikke lov å være på jobb når jeg så pjusk ut. Herlig mann det skulle vært flere av, men nå går jo ikke slikt i alle jobb. Min jobb kunne utsettes en dag gjerne, og mye kunne jeg gjøre med en data i fanget hjemme. Anonymous poster hash: b632d...01d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #22 Skrevet 16. mai 2014 Ja. Slapp han inn og vi tok en kort prat mens jeg hadde hodet i do. Han gikk etter tre minutter. Anonymous poster hash: accd4...31a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #23 Skrevet 16. mai 2014 Dere som hevder at sjefen ikke har lov å komme på uanmeldt besøk, hvor står dette? Er det virkelig ikke lov for en sjef å bry seg? Hva gjør det vel om tårer renner eller pysjen er full av spy når noen kommer en kjapp tur på døra med halspastiller, suppe, teppe, blomster og et klapp på skuldra og ønsker om god bedring? Det må da være bedre at det skjer en at man får som svar, jeg regner med du er tilbake i morga, når man ringer seg inn syk. Er man skulkesyk så er det faktisk regler mot slikt. Det kan faktisk gjøre at man mister retten til egenmeldinger. Anonymous poster hash: f97fb...fc5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #24 Skrevet 16. mai 2014 Er du ofte sånn type syk=morgen trøtt? Om det er et engangstilfelle trenger du ikke å bekymre deg men er du syk ofte så kan det hende sjefen følger mer opp. Anonymous poster hash: 98f5f...ab6
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #25 Skrevet 16. mai 2014 Er du ofte sånn type syk=morgen trøtt? Om det er et engangstilfelle trenger du ikke å bekymre deg men er du syk ofte så kan det hende sjefen følger mer opp. Anonymous poster hash: 98f5f...ab6 Alvorlige søvnproblemer er både egenmelding- og sykemeldingsgrunn. Anonymous poster hash: 5fb76...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå