Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #26 Skrevet 15. mai 2014 Vil uansett ikke melde meg ut av fagforeningen. Har vært på både kurs og konferanser og fått dekt tapt arbeidsgodtgjørelse for det jeg har vært med på og det utgjør mye mer enn det jeg betaler årlig i kontingent. Skal også søke stipend når jeg skal ta videreutdanning. Anonymous poster hash: 03a14...01c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #27 Skrevet 15. mai 2014 Noen ser ikke vits å betale skatt av lønnen heller.. Det bunner igrunn ned i uvitenhet om hvordan samfunnet fungerer, tenker det samme om de som jobber i store organisasjoner som er gratispassasjerer, uvitenhet. Anonymous poster hash: 77978...d1c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #28 Skrevet 15. mai 2014 #21 her! Er helt enig i at fagbevegelsen har gjort en strålende jobb og vært uvurderlig i forhold til det arbeidslivet vi har i dag, mine spørsmål og tanker er mer hva de bruker penger og ressurser på per idag!? Sier de er partipolitisk uavhengig men det kan vel diskuteres. Jeg er redd noen forbund er litt "gutteklubben" grei hvor man gir posisjoner og goder til nære relasjoner. Derfor er jeg skeptisk, men vurderer allikevel å melde meg inn til høsten for å være solidarisk og gi det en sjanse. Når man snakker om skatt mener jeg man blander kortene da, jeg betaler min skatt med glede for jeg vet at jeg har gratis legebehandling som gravid, skolegang etc. Det er ikke enkelt å forhandle lønn som førskolelærer/ ped.leder men her i Osloområdet er det meget stor mangel på utdannet personal og jeg kunne nok vært ennå tøffere på egne vegne, men fikk forhandlet meg til 10 000,- xtra i året som en start! Anonymous poster hash: 6e758...ef6
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #29 Skrevet 15. mai 2014 Får fradrag på skatten. Billig innbo og reiseforsikring. Jeg betaler gladelig for at forbundet forhandler lønn for meg. Nesten så jeg skulle ønske at lønnsøkning kun gjald de organiserte slik at de uorganiserte ikke fikk av kaka når de ikke vil være med å betale gildet. Bare i saken nå om jobb hver 3. helg har NSF gått inn og vært med på å stoppe prosessen-det teller! Anonymous poster hash: 087c7...2bb Enig, skulle og ønske at lønnsøkning ikke gjaldt for uorganiserte, de er gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 61a1a...b7f Jeg har ikke råd til å organisere meg, uansett hvor mye jeg vil. Jeg er alenemor med huslån, billån studielån, sfo + leveutgifter. Når alle regninger er betalt så sitter jeg igjen med 5000 som skal gå til mat, klær og bensin. Det går rundt med et nødskrik. 500 kr i mnd betyr enda mindre mat og enda dårligere klær til barna. Anonymous poster hash: 95e00...b07
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #30 Skrevet 15. mai 2014 Forbundet mitt forhandlet frem 20.000 kroner ekstra i lønn til meg i fjor så jeg tjener mer enn mine kollegaer som ikke er organisert så det er ikke bullshit! Anonymous poster hash: 03a14...01c Altså, fagforbundene forhandler jo med ledelsen. Arbeidsgiver kan jo også legge fram krav for sine som ikke er organisert, så det ar du har høyere lønn, er jo en tilfeldighet. Uorganiserte kan også legge frem lønnskrav på lik linje med organiserte. Anonymous poster hash: 20249...e7d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #31 Skrevet 15. mai 2014 Forbundet mitt forhandlet frem 20.000 kroner ekstra i lønn til meg i fjor så jeg tjener mer enn mine kollegaer som ikke er organisert så det er ikke bullshit! Anonymous poster hash: 03a14...01c Altså, fagforbundene forhandler jo med ledelsen. Arbeidsgiver kan jo også legge fram krav for sine som ikke er organisert, så det ar du har høyere lønn, er jo en tilfeldighet. Uorganiserte kan også legge frem lønnskrav på lik linje med organiserte. Anonymous poster hash: 20249...e7d Klart de kam, men mår det skal prioriteres mellom ellers like kandidater faller de uorganiserte ut. Anonymous poster hash: fbda0...9b9
aanonym Skrevet 15. mai 2014 #32 Skrevet 15. mai 2014 Kommer vel an på hvordan du ser det. Eller hvor viktig du mener det er å være solidarisk (om du synes solidaritet er verdt 500 kr i mnd...) Min personlige mening er at hvis du regner over hvor mye penger du har brukt og kommer til å bruke på medlemsavgiften, så hadde du vel fint kunnet bruke disse (eller sannsynligvis mye mindre) på advokat dersom du skulle være så uheldig å havne i konflikt. Alternativt kan du melde deg inn hvis du kommer i en konflikt, så må forbundet ditt uansett stille opp for deg. Noen forklarer sitt medlemskap med billig innboforsikring, men den er ikke særlig billig (500 kr i mnd). Anonymous poster hash: 6720d...88c De færreste forbund tar konflikter som allerede er i gang. For seint å snyte seg når nesa er borte. Anonymous poster hash: 49d68...4de Ja, og så er det ofte en karensperiode på f.eks. 3 mnd før man kan be om hjelp (og da må det være en ny konflikt). I tillegg er det jo andre fordeler, vi fikk bl.a billigere lån gjennom LOFavør http://www.lofavor.no/ Og deler av fagforeningsavgiften gir fradrag på skatten Ja, det høres jo fornuftig og sikkert rett ut, så der tok jeg nok feil. Men anyway: Dersom du ikke betaler fagforeningskontigent, har du jo mange penger du heller kan bruke på egen advokat hvis du skulle være så uheldig å havne i konflikt! Og her hos oss får alle lik lønn, uavhengig om de er organisert. Bortsett fra ledere/mellomledere som forhandler egen lønn. Anonymous poster hash: 6720d...88c [/acrony Man får ca tre timer advokathjelp for det fagforeningskontingenten koster i året.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #33 Skrevet 15. mai 2014 Dette er nettopp en av grunnene til at jeg er skeptisk, de meler sin egen kake... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lo/loennsfest-i-los-stoerste-forbund/a/10123357/ Anonymous poster hash: 6e758...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå