Gå til innhold

Hva synes folk om tone damli sin 'billie'???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syntes det var litt søtt og kult tidligere, men synes det har blitt litt kejdelig. De fleipet jo om det til og med i Solsiden (serien), når Vilma ble født, at alle skulle være så spesielle så alle valgte Billie.

Anonymous poster hash: 5370f...edb

Synes det er kjempe kult! Pent navn til jente :) Hvorfor er det så tabu å velge uvanlig navn? Er ikke noe bedre å være som alle andre synes nå jeg. Halve norges nyfødte het jo Emma og Lucas i fjor. Synes ikke det er noe bedre :)

Anonymous poster hash: a7324...97e

Annonse

Billy er guttenavn,mens Billie er jo et jentenavn

Ja:) Så selvfølgelig passer det på en jente, men i uttale er de jo nesten helt like og i Norge er guttenavnet mye mer etablert derfor synes jeg det blir litt uheldig. Ellers er smaken forskjellig, jeg liker ikke navn av amerikansk opprinnelse og dette er intet unntak.

Jeg er delt. På en side er det kult, men på en annen side er det jo ikke et navn - det er et kallenavn. Bill og Billy er jo forkortelse for William. I tillegg så kan det faktisk være noe belastende siden det er svært nær ordet "billig"... Jeg er langt fra den første som roper "man kan jo ikke bære det navnet som voksen", men med et navn som Billie så tenker jeg liksom ikke adm.dir må jeg innrømme. Men nå kommer nok ikke den frøknen til å mangle noe særlig regner jeg med ;)

Jeg synes ikke Billie er et spesielt navnevalg, og tenkte på ingen måte at de har valgt et navn som skiller seg veldig ut. Jeg tenkte som sagt heller at det var litt rart å velge et kosenavn til navn... 

Jeg forbinder jentenavnet Billie med ho ene i "Days of our lives". Fremstilles som en pen og oppegående dame, så har forsåvidt gode assosiasjoner til navnet :) 

Liker navnet bedre og bedre. :)
Jeg og uttaler Billie med i og Billy med y, så er like stor forskjell på de for meg som Dennis og Denise.

Annonse

Billy er guttenavn,mens Billie er jo et jentenavn

Ja:) Så selvfølgelig passer det på en jente, men i uttale er de jo nesten helt like og i Norge er guttenavnet mye mer etablert derfor synes jeg det blir litt uheldig. Ellers er smaken forskjellig, jeg liker ikke navn av amerikansk opprinnelse og dette er intet unntak.

Synes ikke guttenavnet Billy er særlig etablert i Norge akkurat, jeg har aldri møtt en gutt ved navn Billy.

Derimot har jeg hørt om Billie tidligere, Anette Bøe har en datter ved dette navnet vet jeg, og mener å ha hørt det på en annen datter av en eller annen kjendis. Synes navnet er fint jeg!

Anonymous poster hash: 332d6...15a

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...