Gå til innhold

El test , digital vs strek test

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å tyde el testen som har to streker. Skal test streken være både tykkere og mørkere enn kontroll streken eller er det nok med samme farge selv om streken er en anelse smalere? Tok også en clearblue digital i morges og den var negativ mens strek testen kan ha vært positiv. Noen som har erfaringer fra disse testene? Klinikken mener at jeg ikke skal teste på konsentrert morgenurin da den er for konsentrert. Skal ha inseminasjon i naturlig syklus og ble veldig usikker på denne testinga.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141722-el-test-digital-vs-strek-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder El test så skal du ikke teste deg ved morgenurin du skal teste deg rundt 15 tiden på dagen har jeg forstått :-)

På tradisjonelle tester med en kontrollstrek og en teststrek, må teststreken være like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken for at resultatet skal kunne tolkes som positivt. I motsetning til graviditetstester betyr ikke to streker at testen er positiv. En synlig teststrek betyr bare at det er noe LH i urinen, og dette er normalt gjennom hele syklusen.

Takk for svar😊. Jeg testa samme kveld og da ble begge testene positive. Strektesten fikk tydelig mørkere farge på teststreken enn kontrollstreken. Jeg blir sikkert mindre stressa neste gang nå når jeg har sett hvordan streken blir. Men forhåpentligvis blir det ikke nødvendig flere ganger👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...