Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Har vært 100% sykemeldt, går nå på AAP, har gjort det i ett år. Jeg er så livende redd nå for å miste jobben.... har fått advarsel om det. Men i allefall. Har diagnosen new daily persistent hodepine, en diagnose nevroog gav meg på sykehuset. Jeg har vondt i hodet HELE tiden. Den er bare vond, dag som natt. Sover dårlig - har fått sovepiller, så jeg sover LITT bedre. Men begynner dagen med vondt i hodet.. og avslutter dagen med vondt i hodet. Jeg er nok deprimert, snakket med psykisk sykepleier 1 gang pr mnd. Hun sier jeg er nedfor pga jeg savner mitt liv som frisk og rask! Så i dag var jeg hos legen, jeg ba han om han kunne si til arbeidsgiver at det enda var håp for at jeg kunne blir frisk - så jeg ikke mister jobben nå. Det var da han sa jeg kunne jo jobbe litt???? Jeg klarer iksom ikke slutte gråte nå pga det. JA, jeg steller meg når jeg skal til legen, jeg ser frisk ut utad. Men at mitt hode holder på å sprenges mens jeg er der ser han ikke! At jeg gruer meg flere dager før jeg skal til han pga jeg vet ikke om formen er på bunn + at jeg er så sykt sliten ser han ikke. Jeg ble sint! Jeg har prøvd å jobbe LITT.... Jeg har faktisk bare NOK med å komme meg igjennom dagen! Det gjelder ALLE dagene, mine dager er et rent helvete! Nevrologen sier han ikke vil ta motet i fra meg, men at han ikke kjenner til NOEN tilfeller hvor de med min diagnose har blitt friske... Men frekke faens lege! Skulle sagt til han: Å, så alle som orker komme HIT til deg på legekontoret trenger å jobbe? Uff.... nei, han er snill og.... tror kanskje han mener godt. Men jeg føler meg bare uglesett, og bagatellisert Jeg bagatelliserer nok meg selv mer enn nok, og trengte virkelig ikke dette fra han. Selvfølelsen min er på bunn, hadde jeg vært ett dyr hadde jeg blitt drept for lenge siden! Utblåsning! Anonymous poster hash: 75dc1...c3e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Har vært 100% sykemeldt, går nå på AAP, har gjort det i ett år. Jeg er så livende redd nå for å miste jobben.... har fått advarsel om det. Men i allefall. Har diagnosen new daily persistent hodepine, en diagnose nevroog gav meg på sykehuset. Jeg har vondt i hodet HELE tiden. Den er bare vond, dag som natt. Sover dårlig - har fått sovepiller, så jeg sover LITT bedre. Men begynner dagen med vondt i hodet.. og avslutter dagen med vondt i hodet. Jeg er nok deprimert, snakket med psykisk sykepleier 1 gang pr mnd. Hun sier jeg er nedfor pga jeg savner mitt liv som frisk og rask! Så i dag var jeg hos legen, jeg ba han om han kunne si til arbeidsgiver at det enda var håp for at jeg kunne blir frisk - så jeg ikke mister jobben nå. Det var da han sa jeg kunne jo jobbe litt???? Jeg klarer iksom ikke slutte gråte nå pga det. JA, jeg steller meg når jeg skal til legen, jeg ser frisk ut utad. Men at mitt hode holder på å sprenges mens jeg er der ser han ikke! At jeg gruer meg flere dager før jeg skal til han pga jeg vet ikke om formen er på bunn + at jeg er så sykt sliten ser han ikke. Jeg ble sint! Jeg har prøvd å jobbe LITT.... Jeg har faktisk bare NOK med å komme meg igjennom dagen! Det gjelder ALLE dagene, mine dager er et rent helvete! Nevrologen sier han ikke vil ta motet i fra meg, men at han ikke kjenner til NOEN tilfeller hvor de med min diagnose har blitt friske... Men frekke faens lege! Skulle sagt til han: Å, så alle som orker komme HIT til deg på legekontoret trenger å jobbe? Uff.... nei, han er snill og.... tror kanskje han mener godt. Men jeg føler meg bare uglesett, og bagatellisert Jeg bagatelliserer nok meg selv mer enn nok, og trengte virkelig ikke dette fra han. Selvfølelsen min er på bunn, hadde jeg vært ett dyr hadde jeg blitt drept for lenge siden! Utblåsning! Anonymous poster hash: 75dc1...c3e JA, HI Her. Grunnen til jeg vil ha litt "tid" til (permisjon) før de sier meg opp, er fordi jeg går til en litt alternativ lege (Øverbye). Han sier med rett kost kan jeg bli frisk i løpet av 4-5 mnd!!!!!!! Jeg er ndøt til å tro på han, ... vil ikke miste jobben nå, om det bare står på 3 mnd igjen før jeg er frisk Jeg har holdt på med streng lavkarbo + at jeg ikke spiser/drikker melkeprodukter og gjær. Anonymous poster hash: 75dc1...c3e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Du kan jo prøve å jobbe 20%? Kanskje bedre enn å bare sitte hjemme og fokusere på hodepinen? Anonymous poster hash: e1775...547
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Har ingen råd. Popper litt popcorn og sitter litt på gjerdet en stund. Tror dette blir en gøyal tråd. Anonymous poster hash: bd020...e5f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Hva gjør du om dagene da? Har du barn? Kan det gå å prøve å jobbe bare litt når det passer deg? Om det går an mtp jobben.. Anonymous poster hash: 64ed7...7fa
boblulf Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Trur legen kan bli arbeidsledig med den innstillinga. må nesten le litt, grunnen til at ein kjem til legen er vel fordi ein er sjuk og ikkje kan jobbe
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Du kan jo prøve å jobbe 20%? Kanskje bedre enn å bare sitte hjemme og fokusere på hodepinen? Anonymous poster hash: e1775...547 Fokusere på hodepinen? Superintelligent svar! Anonymous poster hash: 7d565...21c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Du kan jo prøve å jobbe 20%? Kanskje bedre enn å bare sitte hjemme og fokusere på hodepinen? Anonymous poster hash: e1775...547 Hadde HI vært i en situasjon hvor hun følte hun kunne jobbe 20 % så hadde hun vel ikke blitt så frustrert at hun laget denne tråden.... Jeg er i en annen situasjon, men likevel noenlunde lik. Jeg kan ikke jobbe, jeg greier det ikke lenger. Altså, jeg kunne kanskje greid å gjennomføre to halve dager. Konsekvensen ville vært at jeg ikke greide å gjøre noe resten av uken. Og med "noe" så mener jeg vaske hus, lage middag, vaske klær, handle. Jeg tvang meg gjennom halvannet år på den måten. Null sosialt liv nå på to år. Jeg greier knapt minste minimum hjemme pr i dag når jeg ikke jobber. Den dagen jeg må handle greier jeg ikke å gjøre noe annet. Går jeg en roooolig liten tur med en venninne (prøver å gjøre det en gang i uken nå) så er resten av dagen og kanskje dagen etterpå ødelagt. God søvn aner jeg ikke hva er lenger, er konsekvent mer sliten på morgenen enn jeg var da jeg la meg. Å være i HIs (og min) situasjon er dypt fortvilende! Vi ønsker å jobbe! HI prøver desperat å holde på den jobben hun har, men legen hører ikke hva hun sier. Legen tar ikke en gang hensyn til det nevrologen har sagt. Da er det lov å reagere! HI - Øverbye er kjempedyktig! Så behold troen på at han har rett, og ikke nevrologen. Jeg har selv tidligere blitt frisk av sykdommer det var umulig å bli frisk av iflg spesialister. Ene gangen med ca samme opplegg som dr Øverbye bruker. Den diagnosen du har fått er jo en diagnose de ikke forstår hvorfor oppstår og hva som opprettholder den. Det betyr ikke at du ikke kan bli bra, men at det riktige for din kropp må gjøres. Om det skulle gå dit at du mister jobben din, så ikke la deg selv falle ned i kjelleren. Tenk at noe enda bedre venter deg den dagen du blir frisk nok til å jobbe igjen. Forståelse og klem til deg, HI! Anonymous poster hash: 5d3cb...716
Pengetreet Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Hvis du mener at fastlegen ikke forstår situasjonen din, så vil jeg anbefale deg å bytte lege, Det er vanskelig å si noe om hvor mye han fokuserte på at du ser velstelt ut, men det er ikke umulig at det er tatt med i helhetsvurderingen. Vær obs på at legen vil skrive sin vurdering i legeerklæringer som sendes NAV og NAV vil legge vekt på disse mtp aktivitetskrav.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Vel. Det er bevist at om man er sykemeldt mer enn to mnd, er sjansen stor for at man ikke kommer seg tilbake ordentlig. Og det skal ikke så lang tid til før man gruer seg til å gå på jobb. Man føler seg utenfor arbeidslivet og får nesten angst av å tenke på å gå på jobb. Tror det hadde vært lurt å være 10% friskmeldt for å kunne være så mye en greier på jobb . Om det er en IA bedrift da Da kan du være en ekstra ressurs med det du klarer og likevel må arbeidsgiver leie inn vikar. Det er faktisk ikke slik at en kan holde på en jobb man ikke er i stand til å utføre over lang tid. arbeidsgiver trenger jo den ansatte på jobb, ikke hjemme på sofaen. Anonymous poster hash: bad5f...23f
skjotta Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Du vil at din arbeidsgiver skal klare seg uten deg i noen mnd til fordi en alternativ lege har sagt du kan bli frisk fra en sykdom som nevrologen aldri har hørt om at noen har blitt frisk fra? Mange arbeidsgivere er bundet av for eksempel lovverk som sier at de må gi en vikar fast jobb etter 1 år som vikar i en stilling. Jeg skjønner at du ikke vil miste jobben din, men fra arbeidsgivers synspunkt er kanskje ikke det så bare-bare. jeg vet jeg ikke kan forstå hvordan du har det, men det er mulig at den eneste måten du kan beholde jobben din på er å gå tilbake til jobb (liten prosent, tilrettelegging osv)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Vel. Det er bevist at om man er sykemeldt mer enn to mnd, er sjansen stor for at man ikke kommer seg tilbake ordentlig. Og det skal ikke så lang tid til før man gruer seg til å gå på jobb. Man føler seg utenfor arbeidslivet og får nesten angst av å tenke på å gå på jobb. Tror det hadde vært lurt å være 10% friskmeldt for å kunne være så mye en greier på jobb . Om det er en IA bedrift da Da kan du være en ekstra ressurs med det du klarer og likevel må arbeidsgiver leie inn vikar. Det er faktisk ikke slik at en kan holde på en jobb man ikke er i stand til å utføre over lang tid. arbeidsgiver trenger jo den ansatte på jobb, ikke hjemme på sofaen. Anonymous poster hash: bad5f...23f Forskning beviser ingenting som helst, men den kan vise en tendens til noe. Anonymous poster hash: e39d4...1a8
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Btw. Jeg har også kronisk migrene og vet hva det vil si. Man må læres seg å leve med det, og man kan ikke melde seg helt ut av samfunnet, da må man heller ta seg litt ut av og til . Anonymous poster hash: bad5f...23f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Vel. Det er bevist at om man er sykemeldt mer enn to mnd, er sjansen stor for at man ikke kommer seg tilbake ordentlig. Og det skal ikke så lang tid til før man gruer seg til å gå på jobb. Man føler seg utenfor arbeidslivet og får nesten angst av å tenke på å gå på jobb. Tror det hadde vært lurt å være 10% friskmeldt for å kunne være så mye en greier på jobb . Om det er en IA bedrift da Da kan du være en ekstra ressurs med det du klarer og likevel må arbeidsgiver leie inn vikar. Det er faktisk ikke slik at en kan holde på en jobb man ikke er i stand til å utføre over lang tid. arbeidsgiver trenger jo den ansatte på jobb, ikke hjemme på sofaen. Anonymous poster hash: bad5f...23f Forskning beviser ingenting som helst, men den kan vise en tendens til noe. Anonymous poster hash: e39d4...1a8 Tnnåååh. .. Anonymous poster hash: bad5f...23f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Du vil at din arbeidsgiver skal klare seg uten deg i noen mnd til fordi en alternativ lege har sagt du kan bli frisk fra en sykdom som nevrologen aldri har hørt om at noen har blitt frisk fra? Kanskje dette dreier seg om en midlertidig jobb, men hvis ikke er det strenge regler ift å si opp ansatte. Sykemelding er vel ikke nok for at sjefen kan si henne opp? Men hun kan selvsagt ikke utebli uten sykemelding. Anonymous poster hash: 53d30...205
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Tankenes kraft! Les den boka. Hvis du vil kan du klare alt! Anonymous poster hash: e1775...547
skjotta Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 Du vil at din arbeidsgiver skal klare seg uten deg i noen mnd til fordi en alternativ lege har sagt du kan bli frisk fra en sykdom som nevrologen aldri har hørt om at noen har blitt frisk fra? Kanskje dette dreier seg om en midlertidig jobb, men hvis ikke er det strenge regler ift å si opp ansatte. Sykemelding er vel ikke nok for at sjefen kan si henne opp? Men hun kan selvsagt ikke utebli uten sykemelding. Anonymous poster hash: 53d30...205 dersom du er sykemeldt over 1 år kan du sies opp. http://mobil.aftenposten.no/jobb/Sykemeldte-kan-sies-opp-6667978.html#.U3Q9JtO3PFo
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #18 Skrevet 14. mai 2014 Teite lege... Jada, jeg kom meg til legen jeg også med blodpropp og smerter verre enn fødsel, blodprosent på 6 og CRP på 250, men kunne da ikke jobbe... Hvordan kan en lege tro at det å komme seg steder henger sammen med å fungere i en jobb? Anonymous poster hash: bb4f0...d7e
Pengetreet Skrevet 14. mai 2014 #19 Skrevet 14. mai 2014 Du vil at din arbeidsgiver skal klare seg uten deg i noen mnd til fordi en alternativ lege har sagt du kan bli frisk fra en sykdom som nevrologen aldri har hørt om at noen har blitt frisk fra? Kanskje dette dreier seg om en midlertidig jobb, men hvis ikke er det strenge regler ift å si opp ansatte. Sykemelding er vel ikke nok for at sjefen kan si henne opp? Men hun kan selvsagt ikke utebli uten sykemelding. Anonymous poster hash: 53d30...205 dersom du er sykemeldt over 1 år kan du sies opp. http://mobil.aftenposten.no/jobb/Sykemeldte-kan-sies-opp-6667978.html#.U3Q9JtO3PFo Loven er klar på at arbeidsgiver har mulighet til oppsigelse etter ett års sykefravær. Hvorvidt det er god personalpolitikk er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #20 Skrevet 14. mai 2014 HI her: Ser jo noen som har innstillingen at det kan være godt å jobbe LITT. Den innstillingen har jeg alltid hatt selv og. Jeg jobbet 120% jeg, over lang tid. Så kom hodepinen, og jeg pinte meg gjennom arbeidsdagene. Først sa jeg opp den ene jobben. Så jobbet jeg 100%, så 70%, så 50% og til slutt 40%. Vet dere hva som skjedde da jeg gikk til 0%? Jo, jeg møtte veggen, jeg ville bare dø. Jeg hadde så vondt i hodet da jeg kom hjem fra jobb jeg hverken klarte spise eller drikke... Jeg går helt inn i "boblen" min, jeg blir helt tom -alt som er i min verdne da er hodePINE Jeg har barn, jeg ønsker å være mor. Hyggelige ting som en sykkeltur i fint vær, en handletur med venner, en kafe-tur kan ta knekken på meg i flere dager. Om jeg skal i bursdagsselskap gruer jeg meg i dagesvis fordi jeg ikke vet om jeg er i form til å kunne klare det den dagen - på samme tid "lider" jeg at "flink pike syndromet" - så jeg møter så og si alltid opp når jeg har sagt jeg kommer. Det er så nederlag dette her. Jeg trenger jobben min, og jeg er nødt til å tro at Øverbye har rett . og at jeg vil komme tilbake til et aktivt arbeidsliv som jeg trives med. Jeg vil jobbe 100% når jeg blir frisk, nå klarer jeg ikke jobbe 10%... det er så skralt... neverdigende er det! Jeg skjems!!HI Anonymous poster hash: 75dc1...c3e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #21 Skrevet 14. mai 2014 Tankenes kraft! Les den boka. Hvis du vil kan du klare alt!Anonymous poster hash: e1775...547 Kan du si hvem forfatteren er? Den vil jeg gjerne lese Anonymous poster hash: 4fc3e...b33
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #22 Skrevet 14. mai 2014 Kan ikke Øverbye skrive den attesten til arbeidsgiveren din da? Øverbye er riktignok privatpraktiserende, men han er lege han også. Allmennlege som har spesialisert seg på stoffskiftesykdommer, og som også er utdannet akupunktør og homeopat om jeg ikke tar feil. Han er vel en anerkjent forsker og har gitt ut flere bøker? En attest fra han på at du prøver ut nye behandligsformer og håper på beding innen få måneder vil kanskje gi det de månedene med slingringsmonn hos arbeidsgiveren din? Skjønner jo godt at arbeidsgiveren din nå ønsker å frigjøre stillingen din og ansette noen nye fast, når du har hatt 2 års fravær hvor de bare har måttet forholde seg til vikarer er ikke det så rart. Men jeg forstår deg også, som ønsker å ha jobben din å falle tilbake på om hodepinen gir seg... Anonymous poster hash: 78b9a...208
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #23 Skrevet 14. mai 2014 Tankenes kraft -gjør det umulige mulig. Skrevet av : Mikael Andersson Anonymous poster hash: e1775...547
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #24 Skrevet 14. mai 2014 HI her: Ser jo noen som har innstillingen at det kan være godt å jobbe LITT. Den innstillingen har jeg alltid hatt selv og. Jeg jobbet 120% jeg, over lang tid. Så kom hodepinen, og jeg pinte meg gjennom arbeidsdagene. Først sa jeg opp den ene jobben. Så jobbet jeg 100%, så 70%, så 50% og til slutt 40%. Vet dere hva som skjedde da jeg gikk til 0%? Jo, jeg møtte veggen, jeg ville bare dø. Jeg hadde så vondt i hodet da jeg kom hjem fra jobb jeg hverken klarte spise eller drikke... Jeg går helt inn i "boblen" min, jeg blir helt tom -alt som er i min verdne da er hodePINE Jeg har barn, jeg ønsker å være mor. Hyggelige ting som en sykkeltur i fint vær, en handletur med venner, en kafe-tur kan ta knekken på meg i flere dager. Om jeg skal i bursdagsselskap gruer jeg meg i dagesvis fordi jeg ikke vet om jeg er i form til å kunne klare det den dagen - på samme tid "lider" jeg at "flink pike syndromet" - så jeg møter så og si alltid opp når jeg har sagt jeg kommer. Det er så nederlag dette her. Jeg trenger jobben min, og jeg er nødt til å tro at Øverbye har rett . og at jeg vil komme tilbake til et aktivt arbeidsliv som jeg trives med. Jeg vil jobbe 100% når jeg blir frisk, nå klarer jeg ikke jobbe 10%... det er så skralt... neverdigende er det! Jeg skjems!!HI Anonymous poster hash: 75dc1...c3e Jeg er ikke syk men jeg blir også vrldig sliten etter jobb, ja så sliten at et koselig sykkeltur ikke frister! Men vi må kjempe og vi bor i verdens beste land hvor alt kan tilrettelegges. Jeg mener og tror at alt blir verre om vi blir sittende hjemme.... Anonymous poster hash: e1775...547
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #25 Skrevet 14. mai 2014 Har ingen råd. Popper litt popcorn og sitter litt på gjerdet en stund. Tror dette blir en gøyal tråd. Anonymous poster hash: bd020...e5f Sånne kommentarer kan du fint holde for deg selv Anonymous poster hash: c5698...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå