Gå til innhold

37,6 i temp og føles mørbanka - hva kan det være?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk to grad 2 rifter under fødsel 10.mai... i dag har jeg 37,6 i temperatur og kjenner det ganske godt at tempen er forhøyet. Føler meg febersyk, men så er jeg jo litt mørbanka etter et svangerskap med bekkenløsning og en tøff fødsel også... så jeg vet ikke hva som er hva.

Jeg er redd for at det skal gå betennelse i sårene/riftene. Fikk beskjed om å ikke bruke såpe og bare vaske med vann. Føler det er så risky der nede hvor det utsettes for så mye. Noen som har erfaring med at den lette feberen kan skyldes slik betennelse?

Jordmor snakte om at det var noen dager hvor man ville ha brystspreng og føle seg litt influensasyk. Men hun nevnte aldri feber...

En annen tanke er lett brystbetennelse. Høyre bryst er veldig sårt pga et sår i kanalåpningen. Begge bryst er også veldig ømme, men det skyldes vel brystsprengen?

Anonymous poster hash: 7b849...41c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! jeg må si at brystbetennelse er det første som slår meg når du beskriver symptomene dine. Nå skal det sies at feberen din ikke er spes høy. Det trenger vel egentlig ikke å være feber. Men jeg ville uansett ha tatt en telefon til legen/legevakta. Du bør ikke ta noen sjangser akkurat nå! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde n sånn feberfølelse og verking i kroppen ca 4 dager etter fødselen da melka kom for fullt! Følte virkelig at jeg hadde feber , men hadde ikke det . 37,6 som du har er ikke feber men mere subfenril som det så fint heter.

De første ukene etter fødselen hadde jg denne følelsen i kroppen ved noen anledninger. Det kom som regel på kvelden og jeg fikk samtidig en øm og sprengt pupp, passet på å amme ofte fra denne puppen og så gikk det over : )

Kan være at det er melka som kommer for fullt hos deg... Det var det nok hos meg hvertfall.

De andre gangene tror jg det var begynnende brystbetennelse som jeg klar å slå tilbake med hyppig amming !

Lykke til og god bedring : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til dere begge to.

Tenkte jeg bare kunne oppdatere. 

Feberen fortsatte å stige, så dagen etter hadde jeg 38,8. Ringte fødeavdelingen og ble avvist av jordmor med at jeg skulle ta 2 paracet og se det an. Dro i stedet til legevakta. CRP på 136 og fikk konstatert brystbetennelse.

I dag er det første gang jeg ammer uten å ha vondt. Vet de sier at det ikke skal gjøre vondt å amme, men jeg trodde det bare var jeg som hadde lav smerteterskel eller no. Trodde det var dette som man kaller brystspreng og at det var normalt. Jaja :P

Anonymous poster hash: 7b849...41c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei.

Jeg tror at de fleste mennesker har blitt fordummet over årenes løp med en tanke å det er å gå til legen og få ei pille eller 2. Først må man jo kikke på hva mennesker består av og hva kroppen trenger. Det å sette barn til denne verden gir store påkjenninger og er man ikke flink til spise riktig der man får i seg større mengder av aminosyrer,mineraler vitaminer omega 3 så kan man dra på seg sykdommer i fleng og dette gjelder ikke bare for gravide kvinner,men de er ekstra utsatt ettersom barnet suger mor tom for div sporstoffer for å vokse.Så mine anbefalinger går ut på å forske litt selv om dette slik at maten kan rette opp en dårlig helsetilstand. Betennelser dempes enkelt med rå hvitløk,der man  enkelt kutter den opp i biter og svelger ned med litt Sitron blandet med vann som også er bakteriedrepende. Sitronen ar brukendes til mye som kan erstatte skurekremer,roll on osv..mange kjemiske stoffer i produkter man bruker til daglig som absolutt ikke er bra for vår kropp,så stopp opp og tenk. Jeg har selv forsket på hobby basis i mange år om ernæring og hva naturen kan gi oss av rene produkter som fungerer. Sist jeg tok en ibux var i 1997. Etter dette har jeg ikke rørt noe som er laget av farmasøyter og jeg er en passe stor motstander av vaksiner. Spesiellt når små barn vaksineres med trippelvaksiner osv som jeg ser som en trigger til autisme. Hvis barnet får i seg Colostrum så er immunforsvaret på topp,dersom mor ikke kan amme av en eller annen grunn så velger man ikke nestle. da har man tilskudd av Colostrum hos andre hederlige aktører eller bestiller hoppemelk som en god erstatning. Selv har jeg lett lenge etter produkter som fungerer så optimalt som mulig og jeg holder meg ved god helse uten å fly rundt i treningstøy og pese.jeg har vært sykdomsfri i 10 år og har planer om å fortsette den veien. Min søken førte meg til et godt produkt med naturlige ingredienser,ubehandlet sjokolade(kan være spor av nætter for de med allergi)Rød palmeolje fra sør-amerika betakaroten,vit k etc og alle mineraler aminosyrer vitaminer man trenger. Tok endel multivitaminer tidliger,men hadde tendensen til å glemme å ta ved ulike tidpunkter,det skjer ikke nå. Zorbmax er en del av hva dette produktet kan tilby som går helt ned på cellenivå og aktiverer de røde blodcellene slik at man opptar oksygen og næring fra måltider til 100% tilogmed cellemembranene blir helt restituert og der er de alene i verden om å klare dette. Jeg er glad jeg kom over dette flotte sukkerfrie produkt og hele min familie er brukere av dette nå. For de som har lyst til å kikke litt nærmere på dette så legger jeg ved denne linken og når du har fått kikket på produktet og kanskje kikket på youtube video av blodprøver som kvikner til liv,da vil du kanskje bli endel av og promotere det videre, da klikker du på join now og får produktene til halv pris. Har du noen spørsmål finner du meg på facebook under mitt navn fredrik Kongstein.. legg meg til som venn og jeg vil hjelpe deg videre derfra. Lykke til http://gikken.livesmart360.com/en/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...