hellie Skrevet 14. mai 2014 #1 Del Skrevet 14. mai 2014 Hvilke rutiner har dere med baby på 6-8 uker innført? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Pinne Skrevet 14. mai 2014 #2 Del Skrevet 14. mai 2014 Har baby på 6 uker og ikke fått noen særlig rutiner, har heller ikke prøvd på det. Tror det er litt for tidlig å få til rutiner, ting endrer seg plutselig. Men føler at ting går seg mer og mer til med tanke på soving og matinger, så jeg bare lar det gå sin gang og prøver å innføre rutiner litt senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babelina Skrevet 14. mai 2014 #3 Del Skrevet 14. mai 2014 Ingen rutiner. Det er for tidlig. Kommer til a endre seg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Del Skrevet 14. mai 2014 Litt tidlig å tro at ungen kommer i en rutine så ung, men man kan jo alltids introdusere dem rundt 8 ukers alderen. Begynn med samme rutine rundt kveldstell og legg i senga på rommet istede for i stua feks så kan man heller hente ungen inn når han skal ha mat igjen. Så begynner man jo å kjenne barnet slik at man vet sånn ca at de pleier å ha feks en time våkentid før de er trøtte igjen og kan legges. Vil du ha en som skal sove ute i vogn på dagen bør du begynne med det etterhvert feks... Kan og være fint å la ungen finne søvnen selv, legg han ned rett før han sovner feks slik at han ligger for seg selv de siste sekundene/ minuttet før han sovner. Alle mine har vært rutine barn, både pos og neg med dette. Anonymous poster hash: 7d028...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 14. mai 2014 #5 Del Skrevet 14. mai 2014 Min erfaring er at de første 3 mnd er rutinen at det ikke er så mye rutiner... etter det begynner de fleste å få litt mer vaner og litt bedre døgnkontroll. Av egen erfaring er selve leggerutinen fordelaktig å få raskt på plass (at ting skjer likt før hver "nattsoving") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 14. mai 2014 #6 Del Skrevet 14. mai 2014 Tja, vi begynte med faste leggerutiner i 5-ukersalder. Da la vi han i babybay'en på rommet vårt i 19-tiden etter kveldsstellet, og han sovnet for natta. Med storesøster skjønte vi ikke at hun ønsket å sove før i 8-ukersalderen, og begynte å legge henne tidlig først da. Vi kunne sikkert lagt henne før. Altså, når jeg skriver "først da" høres det jo ut som at det er fryktelig sent å begynne med rutiner i 8-ukersalder, og det er det jo ikke. Babyer er forskjellige og har ulike behov, men våre har vært av typen som vil sove i 18-19 tiden for natta, og trives med det. Ingen gråt på kveldstid lengre, og glade og fornøyde barn Flere jeg kjenner har gjort det samme, så i vår omgangskrets er det ganske vanlig å få tidlige rutiner. Barn liker stabilitet og at ting er likt slik at de kan kjenne igjen situasjonen og føle seg trygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 15. mai 2014 #7 Del Skrevet 15. mai 2014 Mine har begge blitt kjempesure hvis de ikke var i seng rundt 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 15. mai 2014 #8 Del Skrevet 15. mai 2014 Mine har begge blitt kjempesure hvis de ikke var i seng rundt 18 Jeg har de siste dagene måttet legge babyen på 3 måneder ca kl 18 selv fordi han var så grinete og trøtt, stakkar. Våkner i 3-tiden for å få mat, så det er tydeligvis det han trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 16. mai 2014 #9 Del Skrevet 16. mai 2014 Minstegutten vår som nå er 4 mnd begynte å legge seg ved 19-20 tiden ved ca 6 ukers alder. Og det har han fortsatt med bare at nå hender det han legger seg kl 18.30 også. Jeg jobbet ikke noe spes med å få til denne rutinen men prøvde å styre søvnen hans litt på ettermiddagen. Vekte han kanskje ved 17 tiden for p da få han i seng til normal baby tid. Har fast kveldsrutine med å dusje / bade/vaske seg... Få på ny bleie , pysj , få tran og så pupp på senga : )) nå når hvis han er trøtt på kvelden gliser han som bar det når vi går inn på soverommet.. Da skjønner han hva som skal skje. Så sluker han en pupp eller to og sovner som regel som en stein : ))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå