Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Noen som har tatt en sånn kur nylig og vet hva kuren koster? Vet jeg skal ha en sånn kur, etter neste uke, og lurer på hvor mye den koster. Håper noen husker Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Diflucan, tror jeg den heter, om det hjelper Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Ikke så dyr. 100 kr kanskje, vet ikke. Anonymous poster hash: 16547...2d7
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Ikke så dyr. 100 kr kanskje, vet ikke. Anonymous poster hash: 16547...2d7 Fikk du da kun for vaginal sopp, eller sopp generelt i kroppen? Jeg skal ha en sånn som går på hele kroppen. Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Stinem90 Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Diflucan går på generell soppsbehandling og er en tablett man svelger. Du får kjøpt den reseptfritt i Sverige til 150-180kr, i Norge er den respetbelagt
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 kjøpte i dag, vitus apotek. diflucan litt dyrere, samne virkestoff billigere merke 59 eller 69 kroner. husker ikke. må ha resept. Anonymous poster hash: 09c5d...7bc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Canesten med tab og salve ca.185,- Anonymous poster hash: 198ff...07e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Hvis det bare er en tablett jeg skal ta, så høres det jo ikke ille ut. Mistenker at jeg kanskje må ta det over litt tid eller gjenta, men håper jeg slipper unna med en dose. Jeg har sopp i hele kroppen trolig, ikke bare i skjeden. Og så tåler jeg ikke Canesten, så kan ikke bruke det lokalt i skjeden heller. Takk for svar Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Hva slags symptomer har du når du har sopp i hele kroppen? Lurer på om jeg også har.. Kanskje det må bli sukker- og gjærfri kur.. Anonymous poster hash: 4d714...e20
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Hva slags symptomer har du når du har sopp i hele kroppen? Lurer på om jeg også har.. Kanskje det må bli sukker- og gjærfri kur.. Anonymous poster hash: 4d714...e20 Jeg har en annen tilstand som har gjort at jeg ikke har vært i stand til å bli kvitt candidaen tross helt riktig kosthold i flere år. Derfor jeg må til med sterkere lut, dessverre. Symptomene er mage/tarmproblematikk, er siste månedene blitt mer og mer oppblåst igjen uansett hva jeg spiser og ikke spiser. Slet mye med hard mage tidligere, fått det tilbake nå, men også dager med nesten det motsatte, selv om det er langt sjeldnere. Jeg har neglesopp på tærne, sopp i hodebunn (kløende og flassende belegg som ikke er psoriasis), ofte kløe i huden genrelt. Blir mer og mer intolerant overfor ting jeg før tålte. Fått tilbake sukkersug tross et kosthold som absolutt ikke fører til blodsukkersvigninger. Blir veldig oppblåst av mat med gjær i eller gjærekstrakt. Reagerer mer på vin, også med kløe. Har også alle de andre typiske symptomene med veldig slitenhet, "hjernetåke".... og masse mer. Den andre tilstanden jeg har har mye samme symptomer, så de overlapper mye. Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Hønemorpåhaugen Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Jøss flere enn meg som ikke tåler canesten.på meg blir soppen bare ti ganger værre da.diflucan kan brukes for sopp andre steder å ja.men må sikkert doseres annerledes
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Hva har du fått resept på da? Alle priser står i felleskatalogen. Anonymous poster hash: ba63c...8fc
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Hva har du fått resept på da? Alle priser står i felleskatalogen. Anonymous poster hash: ba63c...8fc Har ikke lagt merke til at prisene står i felleskatalogen, så det var nytt for meg. Takk Får ikke resepten før i neste uke når jeg skal til legen. Måtte ta noen blodprøver før jeg begynner på kuren. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet... Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Jøss flere enn meg som ikke tåler canesten.på meg blir soppen bare ti ganger værre da.diflucan kan brukes for sopp andre steder å ja.men må sikkert doseres annerledes Ja, canesten er rene giften på meg. Hele underlivet blir seende ut som rått kjøtt. Det er nesten som om canesten skreller av både slimhinner og ytre hudlag. Salven er verst. Kan være en form for allergi, men jeg har ikke andre allergier. Lurer på om det kan ha noe med at jeg har en sånn genvariant som ikke reagerer "som man skal" på en del medisiner. Men nå er det soppen andre steder som er mitt største problem i øyeblikket, så mistenker at jeg må gå på en diflucankur en stund :/ Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Jøss flere enn meg som ikke tåler canesten.på meg blir soppen bare ti ganger værre da.diflucan kan brukes for sopp andre steder å ja.men må sikkert doseres annerledes Ja, canesten er rene giften på meg. Hele underlivet blir seende ut som rått kjøtt. Det er nesten som om canesten skreller av både slimhinner og ytre hudlag. Salven er verst. Kan være en form for allergi, men jeg har ikke andre allergier. Lurer på om det kan ha noe med at jeg har en sånn genvariant som ikke reagerer "som man skal" på en del medisiner. Men nå er det soppen andre steder som er mitt største problem i øyeblikket, så mistenker at jeg må gå på en diflucankur en stund :/ Anonymous poster hash: a2b7c...3e2 Dumt du er plaget, men var nesten litt godt å høre at det er flere enn meg.. Legen min tror ikke på meg. er som om hele musa bare skifter skinn og alt nesten...fyttikatta. Har man sopp og kliner på det greiene der, er det ti reiser værre bare etter noen minutter..som alt hovner opp. Jeg har heller ingen andre allergier : ) Anonymous poster hash: 65344...531
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Dumt du er plaget, men var nesten litt godt å høre at det er flere enn meg.. Legen min tror ikke på meg. er som om hele musa bare skifter skinn og alt nesten...fyttikatta. Har man sopp og kliner på det greiene der, er det ti reiser værre bare etter noen minutter..som alt hovner opp. Jeg har heller ingen andre allergier : ) Anonymous poster hash: 65344...531 Hvordan er det med andre medisiner, har du normal effekt av dem? Hvis jeg ikke har tatt en paracet eller ibux på lange tider så kan det være at jeg har litt effekt av den første jeg tar, men ikke hvis jeg tar flere samme dag eller neste dag. Jeg har ingen effekt av alle mulige "forte"-tabletter, pinex/paracet forte, tramadol osv. osv. Derimot får jeg alle mulige bivirkninger, som økte smerter, magesmerter, utslett, svimmelhet og mye mer. Legene mente en periode at jeg hadde astma (noe jeg ikke har) og satte meg på ulike typer astmamedisin, men samme med dem, jeg hadde bare masse bivirkninger av dem og ingen effekt. Sovemedisin likedan, kan ha effekt en natt eller to, deretter null effekt og bare bivirkninger som blir verre. Jeg har i alle år fått vite at mine reaksjoner "ikke er mulige". Nå nylig krevde jeg å bli testet for genvarianter som ikke reagerer som vanlig på en rekke medisiner. Jeg hadde to slike genvarianter. I prøvesvaret stod det to eller tre medisiner som jeg ikke ville reagere normalt på, og at de ikke visste om det også gjaldt andre medisiner. Jeg kunne utvidet den listen deres med en hel rekke medisiner Men Canesten er helt forferdelig å bruke, jeg hovner også opp nedentil av den, i tillegg til at det er som om huden er flådd av. Forferdelig vondt. Hvis du har hatt "rare" virkninger eller mangel på virkninger av andre medisiner så anbefaler jeg deg å få sjekket det ang. de genvariantene. Det kan ha noe å si når det gjelder bedøvelse og narkose også, visstnok (forklarer jo hvorfor jeg som barn ikke hadde ordentlig effekt av bedøvelsen da de skulle trekke fire tenner...). Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 oii!! Har aldri hørt om at det her går ann. men har ikke lik virkning som andre. ingen som har trodd på meg. ble operert i lokalbedøvelse..og kjente at de skjærte i meg å slik liksom. var helt grusomt. kanskje det har noe med dette å gjøre..?: 0 ææææ.. kanskje derfor bedøvelsen ikke virka orntlig da..og at jeg nesten aldri tar medisiner..men da jeg fikk morfin på sykehuset måtte jeg ha 10 mg for å ha noe virkning(Moderate smerter) merkelig Anonymous poster hash: 65344...531
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 oii!! Har aldri hørt om at det her går ann. men har ikke lik virkning som andre. ingen som har trodd på meg. ble operert i lokalbedøvelse..og kjente at de skjærte i meg å slik liksom. var helt grusomt. kanskje det har noe med dette å gjøre..?: 0 ææææ.. kanskje derfor bedøvelsen ikke virka orntlig da..og at jeg nesten aldri tar medisiner..men da jeg fikk morfin på sykehuset måtte jeg ha 10 mg for å ha noe virkning(Moderate smerter) merkelig Anonymous poster hash: 65344...531 Da ville jeg ha fått det sjekket neste gang du skal til legen. Tallene varierer, noen sier dette gjelder 6-7 % av befolkningen, andre sier 10 % av befolkningen. Mange av de som har dette reagerer heller ikke normalt på psykofarmaka (antidepressiva o.l.) visstnok. Jeg ble kalt hypokonder på legevakta og sendt hjem da morfinpreparat ikke fungerte på ekstreme smerter... Anonymous poster hash: a2b7c...3e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå