Gå til innhold

Føler at naboene mine hater meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet for 2 år siden i dag inn i huset til mannen jeg nå er gift med etter at vi hadde brukt 8 mnd på å pusse opp på kveldstid etter jobb og i mine barnefrie helger. Greit nok at det ikke så helt bra ut ute forran huset mens vi holdt på som værst, men vi leide container og fikk kjørt alt vekk. Etter dette har jeg brukt lang tid på å få hagen i orden, det tar tid i en ungkarshage.. Huset ligger i et borettslag hvor alle naboene er veldig tett på hverandre og uansett hvor hyggelig jeg er, hvor mye kake jeg baker til dugnad eller hvor mye kaffe jeg brygger til boretslagsmøter ol så føler jeg meg uglesett. Når jeg kommer kjørende så får jeg stygge blikk og ikke så mye som et nikk "hei".. Nå pusser de opp alle husene her utvendig og vårt hus er blitt satt opp som det aller siste som skal taes selv om det ligger midt i rekka. Vi hadde da selvfølgelig ennå en iskald vinter hvor vi måtte fyre døgnet rundt mens de som sitter i styret (damene som hater meg) fikk sine hus tatt først før snøen falt.. Nå er jeg lei og har mest lyst til å flytte til et sted hvor vi blir tatt godt imot. De satt faktisk på et møte å sa at de ønsket et voksent nabolag uten småbarn og bråk.. Jeg har på de 2 årene arrangert 3 fester her hvor vi leverte ut nabovarsler og var stille før midnatt.. Så her sitter jeg gravid sammen med min 4 år gamle datter uten å føle at vi er velkommne her.. Noe jeg kan gjøre eller er det bare å innse at det aldri vil bli bedre??

Anonymous poster hash: 1562c...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overse dem gjør som du har gjort. Du må ikke ha ett godt forhold til naboene dine. du kan og melde deg inn i styret å være med på avgjørelser :) noe nabolag er bare så inngrodde at utenforstående har problemer med å komme inn i varmen

Anonymous poster hash: b8028...d8c

Skrevet

Say whaaat??? Dette høres veldig merkelig ut. Du må ha hatt ekstremt uflaks med naboene dine! Huff, jeg hadde flyttet... Seriøst. Slike folk får du nok ikke gjort noe med.

Skrevet

Herregud, drit i naboene. Det er trolig bare en gjeng med suppegjøker uansett, som dessuten sikkert har nabolaget som sin lille sosiale verden uten særlig omgang med andre enn naboene.

Anonymous poster hash: 61cfe...8de

Skrevet

Prøvde å komme meg inn i styret rett etter at jeg flyttet hit, men ingen stemte på meg, heller ikke i år når jeg prøvde. Men hun på 45++ som flyttet inn i huset rett nedenfor kom inn å fikk plass med en gang.. Var faktisk mitt forslag at vi kunne bytte kledningene, etterisolere, bytte vinduer og dører her, men når det ble satt igang var det fullt og helt styrets idé.. Nå merker jeg at jeg har lyst til å lage min helt private oase her, plante 20 høye tujah busker og ikke se noe mer til dem.. Eneste tingen vi har fått litt "tilsnakk" om er da jeg fikk kuttet vekk asfalt til parkeringsplassene her som helt klart lå godt inn i vår hage..

HI

Skrevet

Og må legge til at ikke jeg eller mannen fikk vært med på dugnaden i år da de hadde den på en onsdag og jeg kom hjem kl 19 fra jobb og mannen var syk.. De holdt på til kl 20 og mens jeg lagde mat på kjøkkenet så skulet naboene inn på meg som om jeg var djevelen som ikke stille opp for fellesskapet. Hva skal jeg gjøre da? Ut å spa grus 16 uker ut i svangerskapet?? Utblåsning!!

HI

Skrevet

Viss det hovudsakleg er godt vaksne folk som bur der, vil det nok snart kome meir utskifting og unge familier inn. Dei eldre ser seg gjerne om etter noko lettestelt... Så hald ut:-)

Skrevet

Jeg syns du høres ut som ei sutrete megge.

Bråke helger og kveldstid i 8 mnd. Holde fester og bråke etter stille tid (22  eller 23 i borettslag). Det at du sender nabovarsel betyr ikke at du kan bråke etter at det skal være stille.

Ikke gidde å stille på dugnad bare for at du er gravid. Du kan hjelpe til selv om du er gravid.

osv osv.

Greit å se litt på seg selv også og ikke bare skylde på at det er andres feil at de ikke liker deg.

Anonymous poster hash: e420e...7bd
Skrevet

Du bürde nok deltatt 1 time på den dugnaden. Mye man kan gjøre når man bare er 16 uker på vei

Anonymous poster hash: 648a5...0ff
Skrevet

En sutrete megge? Fordi jeg har hatt 2 bursdagsfester og utdrikningslaget mitt ble holdt her i løpet av 24 mnd? Fordi vi la gulv, malte, tapetsere og skrudde kjøkken i 8 mnd? Ja, da har du en jævlig lav terskel på hva en sutrete megge er, lykke til videre i livet med den innstillingen..

Jeg kokte kaffe til alle på dugnaden, og gikk ut med det, sliter også med kvalme og oppkast her på kveldene så for meg å tralte ute alene med naboer som var sure på meg siden dugnaden begynte kl 17 og jeg ikke hadde vært der fra starten bød meg imot.. Ja, jeg er vel den som er urokråka her i nabolaget gitt..

HI

Skrevet

Jeg syns du høres ut som ei sutrete megge.

Bråke helger og kveldstid i 8 mnd. Holde fester og bråke etter stille tid (22  eller 23 i borettslag). Det at du sender nabovarsel betyr ikke at du kan bråke etter at det skal være stille.

Ikke gidde å stille på dugnad bare for at du er gravid. Du kan hjelpe til selv om du er gravid.

osv osv.

Greit å se litt på seg selv også og ikke bare skylde på at det er andres feil at de ikke liker deg.

Anonymous poster hash: e420e...7bd

Skjerp deg, jeg kan faktisk lese og ser ikke hvor du finner rom til sånt ordbruk mot HI.

Anonymous poster hash: a601e...6ad

Skrevet

Og må legge til at ikke jeg eller mannen fikk vært med på dugnaden i år da de hadde den på en onsdag og jeg kom hjem kl 19 fra jobb og mannen var syk.. De holdt på til kl 20 og mens jeg lagde mat på kjøkkenet så skulet naboene inn på meg som om jeg var djevelen som ikke stille opp for fellesskapet. Hva skal jeg gjøre da? Ut å spa grus 16 uker ut i svangerskapet?? Utblåsning!!

HI

Det du bøe gjøre er å gi beskjed i forkant av dugnaden om at du ikke kan rekke den oppsatte tiden pga jobb og at akurat de tyngste jobbene er vansklige i år pga graviditet, men at du/dere selvfølgelig gjerne gjør en nødvendig jobb på et annet tidspunkt. Kansje det du kunne gjøre maling, feiing eller noe nnet dagen etter? Hvis du bare uteble og sto og lagde mat på kjøkkenet mens du så på dem som var på dugnad måtte du jo regne med at de så på deg også.

Det er også vanlig å oppfatte blikk slik du forventer at andre skal tenke om deg. Føler du deg flott oppfatter du blikkene som beundrende, har du dårlig samvittighet oppfatter du dem bebreidende, osv.

Anonymous poster hash: 80cd1...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...