Gå til innhold

Badedrakt vs bikini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei meg når jeg ser de lekre damene i bikinireklamen.

Jeg skulle også hoppet pg lekt på stranda med den kroppen der.

Men nei, jeg er stor og tung, det henger, og det disser.

Og det er deffinnitivt mest flaterende med badedrakt. Eller egentlig burde jeg vel strengt tatt hatt en capri og t skjorte og latt være å bade.

Men jeg føler meg nesten mere teit på stranda med badedrakt enn bikini.....

Se dere runt på en sydenstrand da, der er folk tynne, og tykke, der er bleke,røde, og brune, og der er det noen som har sprettrumpe og noen har hengerompe.

Men det er en ting de har til felles...........ingen av dem har badedrakt........

En del små jenter har da, sånn 2-3 åringer, men blant ungen damer, og midt i livet damer, da er dte bikini, tankini er også til dels brukt...av overvektige, har ALDRIG sett en slank dame med tankini i syden.

Jeg har prøvd å ha sn badedrakt med "skjørt"..... pent å se på på bilder i katalogen, når modellen er str 36/38, men på meg som er str 46 er det ikke pent. Og dessuten, i vannet flyter jo bare skjørtet opp og det er bare tull og klur.

Skulle ønske jeg ble så slank som de undertøysmoellene.

Nå har jeg gått ned masse kilo, og er 10 kg unna normalvekt, men serlv ikke minus ti kilo får min kropp tilå bli like smal og lekker som disse undertøys damene.

Herregud, vet de hvor heldig de er som har en slik kropp?

Forstår de hvilken gave de har fått?

Nei jeg tror ikke det. Tror ikke de skjønner rekkevidden av å være skapt slik.

Jo da,de kan nok tenke at de er glad de ikke er tykke, men de kan aldrig fatte hvordan det er å bo i en tykk kropp....

Anonymous poster hash: 18ee8...88d
Skrevet

Enig, de er kjempe heldige! Mens jeg veier 20 kg for mye og u en hektisk hverdag ikke får trent og tatt vare på meg selv. Det henger både her og der og over alt. Trøster meg med at de neppe har født barn og har så nydelige barn som det jeg har ;) Jeg kan spise en sjokolade uten å måtte tenke over det fordi jeg ska hoppe på stranda i bikini på TV.

Men merkelig nok så kler jeg bikini bedre enn badedrakt. Kanskje jeg har feil badedrakt for meg men jeg ser så harry ut i den, den er fra Adidas og er ganske normal egentlig.

Anonymous poster hash: 288fb...14f

Skrevet

Du er sikkert fin nok. De bikinidamene er halvparten min alder, men gidder ikke tenke på det en gang.

Skrevet

Nei det forstår de nok ikke. Jeg var modellslank i yngre dager, men var ikke spesielt fornøyd av den grunn. En finner alltid feil selv, syns hofter og rumpe var megastore. Ser på bilder at jeg egentlig så ganske bra ut, men skjønte ikke det på den tiden.

Uansett, syns bikini som regel ser bedre ut en en badedrakt, siden badedrakter ofte strammer på feil sted. Vanskelig å finne en som passer. Satt akkurat selv og kikke på badedrakter (inspirert av badedrakt-tråden), og vurderte en med skjørt. Men kom frem til at den sikkert vil få meg til å se større ut. Hvis jeg skal dekke låra, som jeg føler er mitt hovedproblem, må jeg prøve meg på sykkelbuksevarianten. Det ser neppe bedre ut! ;)

Har som regel gått for bikini med høy skjæring/knyting, siden jeg føler de får rumpa og hoftepartiet til å se mindre ut. De som dekke hele bakenden og gjerne litt lår får meg til å føle meg som et lokomotiv. Så uansett om jeg veier mer en jeg syns jeg burde og rumpa er bredere enn den kunne vært, satser jeg på bikini i år også! Go for it! :)

Skrevet

Jeg er og overvektig. Men har en vanlig slank midje, så kler best bikini med boxer til.

Og du får trøste deg med, at du er ikke den eneste overvektige der.

Anonymous poster hash: 4bc8e...8f5
Skrevet

Overvektig og trives best i bikini her også :-) bruker bokser og bikinioverdel her.

Anonymous poster hash: cc9d2...793

Skrevet

Ehh - vet du at hele gjengen er retursjert?

Anonymous poster hash: cd92a...6aa
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg syns det er flott å se damer på stranda som er komfortable med sin egen krop, og går i bikini uansett hvilken fasong de har. Jeg er tynn, akkurat nå er jeg for tynn, men har ALDRI vært fornøyd med min egen kropp. Har vært livredd for å gå i bikini, og har brukt shorts og singlet! I år er året jeg skal gi faen, skal på bikinijakt på torsdag, og den skal brukes.. Håper at jeg om en tid vil være som de damene på stranda som lyser av selvtillit, tenk noe så deilig!

Skrevet

Jeg er slank og og relativt godt trent, men det er ikke en gave jeg har fått. Trener jevnlig og passer på hva jeg spiser hver dag, så det må jobbes hardt for, gitt.

I fjor var jeg mye mer kvapsete og mer fett på kroppen, men etter å ha stått på nå i 9-10 mnd med trening og sunt kosthold så har jeg fått den kroppen jeg ønsker meg :)

Anonymous poster hash: 2b600...737

Skrevet

De som trives i bikini er i deffinitivt mindretall på stranden...

Jeg hadde aldri vært på "syden"strand før i fjor og ble sjokkert over hvor stort mangfold det var på stranda i bikini. Jeg er normalvektig og gruet meg, vurderte badedrakt, men konkluderte at da kom folk hvertfall til å se på meg.

Så jeg har konkludert med bikini på sydenstrender og badedrakt i svømmehaller. Norske strender bukse og genser da jeg ALLTID fryser meg blå!!

Anonymous poster hash: 5cbae...10c
Skrevet

La være å ete så mye mat!

La være å ete godteri!

La være å drikke brus og annet søtt!

La være å være inaktiv!

SLITT Å SYTE, OG RØR PÅ DEG, KJERRING

Anonymous poster hash: affff...cd2

Skrevet

Jeg er slank og og relativt godt trent, men det er ikke en gave jeg har fått. Trener jevnlig og passer på hva jeg spiser hver dag, så det må jobbes hardt for, gitt.

I fjor var jeg mye mer kvapsete og mer fett på kroppen, men etter å ha stått på nå i 9-10 mnd med trening og sunt kosthold så har jeg fått den kroppen jeg ønsker meg :)

Og hva hadde det med om Hi skal ha bikini eller badedrakt?

Anonymous poster hash: 87e8e...1b8

Skrevet

Noen er heldige fra naturens side, mens andre sliter hardt for å få den kroppen de vil ha. Jeg tenker faktisk at de som har en frisk kropp og kan bevege seg som de vil, er heldige.

Jeg er overvektig, men å vise meg i bikini gjør meg ikke så mye. Jeg er mer opptatt av barna, kose meg og bli brun :)

Det finnes et hav av overvektige damer på stranda, hvorfor skulle folk legge merke til, og tenke stygt, om akkurat deg?

Skrevet

Må innrømme eg føler meg meir vel i badedrakt.

Skrevet

Badedrakt kan være veldig fint til litt tykkere damer, selv om jeg ikke bryr meg hva andre går med. Selvtillit er det eneste jeg legger merke til, og det tror jeg er det viktigste.

Ja, jeg er klar over hvilken gave jeg har fått. Jeg er 174 høy og slank, selv etter tre barn, er veldig takknemlig for kroppen min, selv om jeg nok kommer til å få meg en overraskelse den dagen jeg må jobbe for å beholde den slik den er nå, for akkurat nå gjør jeg ingenting for det, annet en å spise normalt og bevege meg normalt.

Anonymous poster hash: 86cd0...bc4

Skrevet

Jeg er høy og slank og går vel for å ha en fin kropp for å nærme meg 40, jeg går alltid i bikini fordi det faktisk ser bedre ut men føler meg ikke fin eller komfortabel. Så du er ikke alene om de tankene. Selv som 18 åring med modellkropp var jeg ikke komfortabel i bikini så det kan kjennes likt ut enten man veier 50 kg eller 90 kg

Anonymous poster hash: cd7ae...99a

Skrevet

Og hva hadde det med om Hi skal ha bikini eller badedrakt?

At hi mener i innlegget sitt at de som er slanke og trente er heldige fordi det er en "gave". Trener hun og legger litt innsats i det kan hun sikkert gå i bikini en vakker dag hun også ;)

Anonymous poster hash: 87e8e...1b8

Skrevet

Jeg bruker badedrakt. Også når jeg er på stranden i utlandet. 

Finner de som passer meg i undertøys foretninger som She

Skrevet

Bildene du ser på er sterkt retusjerte!!!! Det er alt for lett å glemme det, men tro meg, ingen ser så til de grader perfekt ut på ordentlig ;) Men slanke og flott er de så klart uansett.

Jeg synes også det er finere med bikini enn badedrakt på en strand omtrent uansett kropp. Og det er helt klart enklere og gøyere å gå med bikini når man føler seg vel. Jeg har veid 80 kg og vært dvask og utrent, og det var absolutt ikke noe festlig å gå i bikini da. Nå har jeg vært heldig nok til å klare å ta tak i det, og har dermed redusert vekten min til 65 kg og er veltrent. Nå er det mye kjekkere å gå i bikini, men helt komfortabel med å gå halvnaken rundt blant masse folk tror jeg aldri at jeg blir ;)

Anonymous poster hash: 3e5f9...b9d
Skrevet

Enig, de er kjempe heldige! Mens jeg veier 20 kg for mye og u en hektisk hverdag ikke får trent og tatt vare på meg selv. Det henger både her og der og over alt. Trøster meg med at de neppe har født barn og har så nydelige barn som det jeg har ;) Jeg kan spise en sjokolade uten å måtte tenke over det fordi jeg ska hoppe på stranda i bikini på TV.

Men merkelig nok så kler jeg bikini bedre enn badedrakt. Kanskje jeg har feil badedrakt for meg men jeg ser så harry ut i den, den er fra Adidas og er ganske normal egentlig. Anonymous poster hash: 288fb...14f

Her skriver du at du ikke får trent i hverdagen. Vel, det er i all hovedsak ikke trening som får deg ned i vekt, kosthold er mye mye viktigere. Og man kan spise sunt selv om man føler tidsklemma. Bare å begynne idag:)

Hilsen ei som har gått ned ti kilo uten å trene, kun endret kostholdet.

Anonymous poster hash: 83930...2b2

Skrevet

De er fine de,men myyyye finere med litt former!

Anonymous poster hash: 948cc...285

Skrevet

De har faktisk litt former de og.. Innsvingt liv , pupper , rompe.... Former er former. Fett og overvekt betyr ikke mer former . Mye fett på mage gir f eks lite form der. Argh litt lei av nedtråkking av slanke damer. Poenget er , noen damer ( minus retusjering) ser faktisk ut som slanke modeller også, er ikke uoppnåelog de kroppene.

Anonymous poster hash: cd7ae...99a

Skrevet

Badedrakt kan være veldig fint til litt tykkere damer, selv om jeg ikke bryr meg hva andre går med. Selvtillit er det eneste jeg legger merke til, og det tror jeg er det viktigste.

Ja, jeg er klar over hvilken gave jeg har fått. Jeg er 174 høy og slank, selv etter tre barn, er veldig takknemlig for kroppen min, selv om jeg nok kommer til å få meg en overraskelse den dagen jeg må jobbe for å beholde den slik den er nå, for akkurat nå gjør jeg ingenting for det, annet en å spise normalt og bevege meg normalt.

Anonymous poster hash: 86cd0...bc4

Hva er åspise normalt og bevege deg normalt???

Skrevet

La være å ete så mye mat!

La være å ete godteri!

La være å drikke brus og annet søtt!

La være å være inaktiv!

SLITT Å SYTE, OG RØR PÅ DEG, KJERRING

Anonymous poster hash: affff...cd2

Guuuuud såumodene noen er....hahahaha, latterlig i grunnen. Huff. Du, kjæredeg, burde lære deg medmenneskeligeht, raushet og takhøyde.

-Og kanskje, kanskje skulle du unne deg noe godt innimellom......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...