Gå til innhold

Størrelser på hundebur. Se her :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mål: 92 x 63 x 72 cm  . Det er str L. 

Er det stort nok for en berner sennen? ikke utvokst enda, så jeg aner jo ikke str enda, men er det håp?

Anonymous poster hash: e5d04...556

Fortsetter under...

Skrevet

Er det et bilbur eller et oppbevaringsbur?

Skrevet

Er det et bilbur eller et oppbevaringsbur?

Bil bur. 

Skrevet

har ikke sett på dette, var et jeg kunne kjøpe av en bekjent. Det andre var noe tykkere, men dog ikke veldig. Men bra pris på dette da! Hvis jeg feks hadde et slikt bur inne, og et annet ( mye tykkere?) i bil?

Skrevet

Med en så stor hund, er slike bur ikke til noen hjelp under en kollisjon/ulykke. Bur av denne typen er et oppbevaringsbur.

Gå opp i pris og kjøp feks et Variocage, Hercules eller trønderbur. Da sikrer du hunden og dere selv. 

Evnt kan du kjøpe en TUV godkjent bilsele, men det aller beste er et godkjent bilbur.

Kikk på Finn. Der selges det brukte bilbur stadig vekk.

Annonse

Skrevet

Med en så stor hund, er slike bur ikke til noen hjelp under en kollisjon/ulykke. Bur av denne typen er et oppbevaringsbur.

Gå opp i pris og kjøp feks et Variocage, Hercules eller trønderbur. Da sikrer du hunden og dere selv. 

Evnt kan du kjøpe en TUV godkjent bilsele, men det aller beste er et godkjent bilbur.

Takk for tips. Det skal jeg absolutt gjøre. MEn for oppbevaringsbur, så duger det til hjemmet...? 

Skrevet

bruker sånne bur inne. vi har små raser så vi har 3 hunder i ett bur om natta de har kjempe god plass til to senger & et teppe, buret ble brukt av en st bernard ung hund før vi fikk det & han hadde ok plass. til en stor hund ville jeg kjøpt det største buret jeg hadde plass til :) eventuelt spørre i en dyrebutikk hvilket de ville brukt på en så stor hund.

Anonymous poster hash: 59080...1d1
Skrevet

Takk for tips. Det skal jeg absolutt gjøre. MEn for oppbevaringsbur, så duger det til hjemmet...? 

Mine store hunder(IU) har aldri sittet i bur, og min personlige mening er at så store hunder ikke bør sitte i bur, men er det slik at hunden  ha et oppbevaringsbur, er dette nok like greit som mange andre.

Skrevet

Mine store hunder(IU) har aldri sittet i bur, og min personlige mening er at så store hunder ikke bør sitte i bur, men er det slik at hunden  ha et oppbevaringsbur, er dette nok like greit som mange andre.

Hunden er liten enda, men oppdretter trente såvidt på det og hunden sovnet tvert. På natt er jeg litt uvitende om hva jeg skal gjøre på natt, om ikke et bur ( med døra åpen feks) slik at han har et sted å forholde seg til. det er aller mest for nå som han er så liten. som voksen, nei da styrer han det selv.

Skrevet

Jeg håper du vet at Berner Sennen er en stor hund og behøver å bevege seg mye i løpet av en dag. Da tenker jeg ikke nødvendigvis på lange turer, men de er mer utsatt for Hoftedysplasi og Albuedysplasi. Og får hunden disse lidelsene må den ha god plass å bevege seg på for ikke å stivne til helt og halte.
Sjelden denne rasen trenger noen hundeseng i det hele tatt, de liker seg best rett på gulvet der det er litt kjølig.

Anonymous poster hash: 44a1f...41b
Skrevet

Du bør ha det største buret inne. Eller kjøp to/tre pakker kompostgrinder og strips dem sammen for å  avgrense plassen. Billig og lette å legge sammen også.

Anonymous poster hash: 13ccd...67d
Skrevet

Veldig enig med hun her:-)

Annonse

Skrevet

Man trenger ikke bur til hund inne. skjønner ikke hvorfor folk skal ha det.

Skrevet

Til en så stor hund anbefaler jeg grind. Er kjempe fornøyd med den. Da kan luka stå åpen uten at noen kommer til hunden.

Regner med du har litt stor bil?

http://mim.se/?p=productgroup&i=7&l=se

Anonymous poster hash: 2dc27...887

Skrevet

Skal du ha bilbur må du ha et bur som er godkjent for det, ellers er det ingen sikkerhet i det.

Skal du ha bur hjemme bør det være digert, slik at hunden får plass til å røre på seg. Jeg anbefaler vel heller kompostgrinder eller et mindre rom hunden kan være i om den ikke skal være i hele huset når den er alene.

Berner sennen er store hunder og trenger stor plass, og trenger å bevege seg mye.

Hvem skal du forresten ha Berner av? Har hatt selv, dessverre døde min fine pelsdott av kreft før jul.. :(

Skrevet

Skal du ha bilbur må du ha et bur som er godkjent for det, ellers er det ingen sikkerhet i det.

Skal du ha bur hjemme bør det være digert, slik at hunden får plass til å røre på seg. Jeg anbefaler vel heller kompostgrinder eller et mindre rom hunden kan være i om den ikke skal være i hele huset når den er alene.

Berner sennen er store hunder og trenger stor plass, og trenger å bevege seg mye.

Hvem skal du forresten ha Berner av? Har hatt selv, dessverre døde min fine pelsdott av kreft før jul.. :(

Kjøpte en fantastisk gutt fra en i Østfold. De har en gutt igjen. Kan sende deg pm

Skrevet

Og jeg må også si at bur er kun til han nå som baby osv for han føler seg tryggere da. Særlig på natta. Buret er KJEMPE stort i forhold til han nå altså!! Når han blir større og slutter å spise på alt og tisse overalt, så skal han vær så god få et helt rom å boltre seg på :) jeg er også imot hund i bur hele dagen feks. Dette er ikke formålet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...