Gå til innhold

Hva trenger man til akvarie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe akvarie og er usikker på hva man trenger for at fiskene skal ha det bra. Hva trenger jeg? :)

Anonymous poster hash: ed75e...138

Skrevet

Pumpe, varmekolbe, lysarmatur med skikkelig uv-lys, sand (ikke for finkornet da det kan bli for tett til plante-røttene) planter og algetabletter er det jeg anbefaler hvis du skal starte med et splitter nytt akvarie og ubrukt pumpe.

Fisker trenger bakterier i vannet for å trives, så anbefaler deg å starte med det jeg ramset opp her. Kjøper du fisk å har i nå kan du risikere en massedød, og det er ikke morro! Det finnes bakteriekulturer man kan ha i vannet, men personlig anbefaler ikke jeg det.

Start med masse planter, sand, ei rot eller to og fyll akvariet med vann. Pumpe og varmekolbe må stå i, og iallefall pumpen må være aktiv. Masse planter må til da gamle blad råtner og gir bakterier i vannet og filteret i pumpa. Algetabletter i vannet gir litt ekstra puff til denne prosessen. Ikke ta vannbytter og mat filteret med algetabletter i 2-3 uker før du prøver med et par ancistrus(algespisere) Disse er ganske hardføre fisk.

Bare spør om du lurer på noe:) har holdt på med akvarie i mange år, så kan litt:)

Anonymous poster hash: c8df3...74e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...