Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Er det noen her som vet om ergononisk sittedel er bra/dårlig for barnet? Er jo så mange slike vogner der nå.. Hva foretrekker dere? Anonymous poster hash: 76f26...d85
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Hadde du likt å sove i en bugaboo med bena i været? Tror det sier det meste. Anonymous poster hash: c517d...31e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Hadde du likt å sove i en bugaboo med bena i været? Tror det sier det meste. Anonymous poster hash: c517d...31e Jeg sover mye heller i Bugaboo (i rett str selvfølgelig) enn rett ut på ryggen. Bugaboo og andre ergonomiske vogner er ofte festet somen hengekøye og gir jevnere trykk på kroppen, samt at de tar seg av støtten når de sitter met oppreiste og ryggen hviler mer. Anonymous poster hash: 568c5...95c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Må beina være rett i været altså? Anonymous poster hash: 76f26...d85
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Hadde du likt å sove i en bugaboo med bena i været? Tror det sier det meste. Anonymous poster hash: c517d...31e Nå har ikke jeg sett Bugaboo, men en baby sin rygg og en voksen sin rygg kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 3afd5...98a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Hi her! Er litt skeptisk til det, men samtidig så lages det jo flere og flere vogner med det.. Tror dere det er en grunn til det? Anonymous poster hash: 76f26...d85
BareMas Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Det jeg spekulerer på med disse sittedelene er hvordan blir det med voksiposen i? Ser for meg at det blir trangt og klumpete, bare tungvindt. Men jeg aner jo ikke?!
Tordensky Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Har ikke prøvd med pose i, bare som sommervogn. Mini sov mye bedre i den for han liker helst å lugge krøllet på siden eller med beina opp sånn i knærne. I Simoen la han føttene oppå den tverrstangen på sportsdelen for å få samme effekt som ergovognen. Husk at en vogn som regel er mye hardere å ligge i enn en madrass hvor rumpen får synke litt nedi...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Det jeg spekulerer på med disse sittedelene er hvordan blir det med voksiposen i? Ser for meg at det blir trangt og klumpete, bare tungvindt. Men jeg aner jo ikke?! det er sant, hvordan blir det med skikkelig pose i? Ååh så vanskelig å bestemme seg! Anonymous poster hash: 76f26...d85
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er litt skeptisk til det. Har jobbet med rullestolbrukere i årevis og dem med ergonomisk stol/ formtilpasset stol måtte ut og avlastes helst minimum hver 2 time pga statisk sittestilling. Blir jo litt det samme med de vognene der vinkelen i hoftene er den samme hele tiden. Anonymous poster hash: 0a827...114
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Har ikke prøvd med pose i, bare som sommervogn. Mini sov mye bedre i den for han liker helst å lugge krøllet på siden eller med beina opp sånn i knærne. I Simoen la han føttene oppå den tverrstangen på sportsdelen for å få samme effekt som ergovognen. Husk at en vogn som regel er mye hardere å ligge i enn en madrass hvor rumpen får synke litt nedi... junior drar alltid til seg bena og legger de oppå tverrstangen, helst med fotbladene mot stangen, så han får en tilnærmet 90 graders knekk på hoftene Anonymous poster hash: bd195...5cb
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er litt skeptisk til det. Har jobbet med rullestolbrukere i årevis og dem med ergonomisk stol/ formtilpasset stol måtte ut og avlastes helst minimum hver 2 time pga statisk sittestilling. Blir jo litt det samme med de vognene der vinkelen i hoftene er den samme hele tiden. Anonymous poster hash: 0a827...114 å må de det ja? Hmm, noe å tenke på det da..:-) Anonymous poster hash: 76f26...d85
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er litt skeptisk til det. Har jobbet med rullestolbrukere i årevis og dem med ergonomisk stol/ formtilpasset stol måtte ut og avlastes helst minimum hver 2 time pga statisk sittestilling. Blir jo litt det samme med de vognene der vinkelen i hoftene er den samme hele tiden. Anonymous poster hash: 0a827...114 å må de det ja? Hmm, noe å tenke på det da..:-) Anonymous poster hash: 76f26...d85 Nå sitter rullestolbrukere alltid i den stolen da. En baby sitter i vogn maks 1-2 (3) timer om gangen. Jeg har hatt bugaboo til tre barn og alle har sovet veldig godt. Jeg tenker at i en vogn hvor man ikke kan legge seg slik som man vil, så er det bedre med et lite løft under knærne. Prøv selv. Legg deg flatt på gulvet. Er det mest behagelig med eller uten en pute under knærne? Du kjenner sikkert at en pute gir avlastning til ryggen. Anonymous poster hash: 0f837...079
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er litt skeptisk til det. Har jobbet med rullestolbrukere i årevis og dem med ergonomisk stol/ formtilpasset stol måtte ut og avlastes helst minimum hver 2 time pga statisk sittestilling. Blir jo litt det samme med de vognene der vinkelen i hoftene er den samme hele tiden. Anonymous poster hash: 0a827...114 å må de det ja? Hmm, noe å tenke på det da..:-) Anonymous poster hash: 76f26...d85 Nå sitter rullestolbrukere alltid i den stolen da. En baby sitter i vogn maks 1-2 (3) timer om gangen. Jeg har hatt bugaboo til tre barn og alle har sovet veldig godt. Jeg tenker at i en vogn hvor man ikke kan legge seg slik som man vil, så er det bedre med et lite løft under knærne. Prøv selv. Legg deg flatt på gulvet. Er det mest behagelig med eller uten en pute under knærne? Du kjenner sikkert at en pute gir avlastning til ryggen. Anonymous poster hash: 0f837...079 ja det har du rett i.. Men hva er det med at de ikke kan snu seg i ergonomisk delen? Kan de det i vanlig del? Anonymous poster hash: 76f26...d85
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #16 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er litt skeptisk til det. Har jobbet med rullestolbrukere i årevis og dem med ergonomisk stol/ formtilpasset stol måtte ut og avlastes helst minimum hver 2 time pga statisk sittestilling. Blir jo litt det samme med de vognene der vinkelen i hoftene er den samme hele tiden. Anonymous poster hash: 0a827...114 å må de det ja? Hmm, noe å tenke på det da..:-) Anonymous poster hash: 76f26...d85 Nå sitter rullestolbrukere alltid i den stolen da. En baby sitter i vogn maks 1-2 (3) timer om gangen. Jeg har hatt bugaboo til tre barn og alle har sovet veldig godt. Jeg tenker at i en vogn hvor man ikke kan legge seg slik som man vil, så er det bedre med et lite løft under knærne. Prøv selv. Legg deg flatt på gulvet. Er det mest behagelig med eller uten en pute under knærne? Du kjenner sikkert at en pute gir avlastning til ryggen. Anonymous poster hash: 0f837...079 ja det har du rett i.. Men hva er det med at de ikke kan snu seg i ergonomisk delen? Kan de det i vanlig del? Anonymous poster hash: 76f26...d85 (ikke meg du siterer men...) Poenget er vel at man i vogn ikke kan snu seg uansett. Man ligger bare på rygg, gjerne med seler til og med. Da synes hvertfall jeg det er bedre med knekk i knærne... Anonymous poster hash: 584f1...522
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 Mine har snudd seg over på siden i vanlig vogn. Bruker ikke vognene seler men slike løse, da får barnet noe større bevegelsesmulighet. Noen barn sitter fryktelig mye i vogn. Har opplevd bekjente der barnet har sittet i vognen stort sett hele dagen ( shopping etc) med unntak av bleieskift. Kommenterte det etterhvert, var ikke populært. Så at barn bare sitter et par timer er ikke nødvendigvis for alle. Anonymous poster hash: 0a827...114
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Mine har snudd seg over på siden i vanlig vogn. Bruker ikke vognene seler men slike løse, da får barnet noe større bevegelsesmulighet. Noen barn sitter fryktelig mye i vogn. Har opplevd bekjente der barnet har sittet i vognen stort sett hele dagen ( shopping etc) med unntak av bleieskift. Kommenterte det etterhvert, var ikke populært. Så at barn bare sitter et par timer er ikke nødvendigvis for alle. Anonymous poster hash: 0a827...114 det er sant. Min vil ikke sitte så mye i vognen at det er snakk om timesvis.. Huff, jeg er såå i tvil!! Om noen har slik sittedel vil jeg gjerne høre hva dere synes? Anonymous poster hash: 76f26...d85
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #19 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har snakket med mange angående bugaboo vogn, og har kun hørt positive ting om de vognene - inkludert den sittedelen. Hvis det er til noen hjelp Det er jo ikke sånn at de bruker den sittedelen de første månedene, først bruker en jo bag, og den er jo flat som andre bager. Når de går over til sittedelen er de jo mye større og sover ikke halve dagen lenger. Så skjønner ikke den kommentaren på unger som ligger hele dagen på shopping i slik vogn. Anonymous poster hash: 93ff0...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå