Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #51 Skrevet 13. mai 2014 Valpen skal da ut om natta selv om den ligger i bur! Den skal da heller ikke gjøre fra seg på tissepads. Den skal tas med ut. En av grunnen til å ha dem i bur ved senga er jo at en selv våkner lettere når den blir urolig. Har hatt flere hunder og noen har hatt det best i bur i perioder andre ikke. Felles er at de har blitt tilvent det så det er et godt og trygt sted å være når vi er på overnatting der de må være i bur om natta. Eller ringside på konkurranser der det blir mye venting og parkeringen er uforholdsmessig langt unna. At hunden skrur seg av med en gang den legger seg i buret sitt er kjempeviktig for hunden. Igjen - fornuftig bruk som en soveplass likestilt med at den må ligge på plassen sin/senga si når den skal det. Anonymous poster hash: 69e39...5f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #52 Skrevet 13. mai 2014 Det er stooooooor forskjell på å la hunden bruke et bur som soveplass og fristed, med døra åpen, og det å stenge den inne i et bur i mange timer i døgnet. Bare for å ha det sagt. Det siste er jeg evig motstander av, og ingenting kan få meg til å synes at det er greit. Hvis man har en slikt liv at hunden må være alene i 8-10 timer om dagen, og da ligge hele dagen i bur- for så å måtte ligge innestengt i det samme buret i 6-7-8 timer om natta, da nærmer vi oss mishandling i min bok. Men om hunden sover inne i et åpent bur, i en seng, på stuegulvet eller i sofaen, det går jo for det samme og er nada problem. Nå ER faktisk spørsmålet "hund i bur på natta"Det eksempelet du kommer med er en helt annen diskusjon og jeg er enig at bur både dagtid og natten ikke er gunstig. Anonymous poster hash: 06d4e...774 Hund i bur på natta når man faktisk er hjemme = hund i bur på dagtid også, når man ikke er hjemme. Det sier seg jo selv.Jeg har også sett hva burbruk kan gjøre med en hund. Overtok en hund som var i bur sikkert 16 timer i døgnet, hunden var ødelagt. Og etter å ha hatt den en stund, nekten den å gå inn i bur igjen. Da sier det seg selv at hunden ikke har hatt det bra i bur. Jøss. Vet alt du!! Min hund lå i bur om natta de første månedene. På dagtid var han i hundebarnehage. Når han ble helt renslig sluttet jeg å lukke døra på buret. Ikke trekk konklusjoner og generaliser slik er du snill. Det blir for dumt. Anonymous poster hash: 06d4e...774
Frk B. Skrevet 13. mai 2014 #53 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Vi hadde det lukket, men vi fikk valpen når hu var 5 mnd - det har litt å si tenker jeg. Men når hu våkna å begynte å pipe - måtte ut- så var det på med sko og morgenkåpe å ut å gå tur med en gang, uansett hva kl. var. I buret lå det en liten dyne, vi byttet ut til pledd siden det er tynnere å hu er varm. Vi kjøpte også bur etter hvor stor hun skulle bli, hu er en liten-medium hund så det var ikke så stort for a som valp. Jeg hadde hu i ''barnehage'' fulltid frem til hu var 6,5 mnd, etter dette vare det halve dager frem til hu var 8-9 mnd, så fulltid hjemme etter dette. Hu har aldri gjort fra seg i buret sitt. Jeg har ikke hu i bur bare for at det skal være lett for meg. Hu er i bur fordi hu trives der! Når vi er hjemme på dagtid (syk eller lignende) så ligger hu iro hele dagen å begynner ikke å leke før nærmere 14:00-15:00 tiden. Så jeg er trygg på at hu har har det bra! Før var jeg også av oppfatning av at bur var plageri, men ikke nå lenger. For all del, det aller beste hadde vært å ha a løs, men når det ikke er en mulighet så er bur en fin ting å ha!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #54 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064
monson Skrevet 13. mai 2014 #55 Skrevet 13. mai 2014 Valpen skal da ut om natta selv om den ligger i bur! Den skal da heller ikke gjøre fra seg på tissepads. Den skal tas med ut. En av grunnen til å ha dem i bur ved senga er jo at en selv våkner lettere når den blir urolig. Har hatt flere hunder og noen har hatt det best i bur i perioder andre ikke. Felles er at de har blitt tilvent det så det er et godt og trygt sted å være når vi er på overnatting der de må være i bur om natta. Eller ringside på konkurranser der det blir mye venting og parkeringen er uforholdsmessig langt unna. At hunden skrur seg av med en gang den legger seg i buret sitt er kjempeviktig for hunden. Igjen - fornuftig bruk som en soveplass likestilt med at den må ligge på plassen sin/senga si når den skal det. Anonymous poster hash: 69e39...5f8 det som er kjekt med pads, er at hunden går mot den når den skal gjøre fra seg, og da kan du bare bære den ut med en gang.. enkelt å få med seg. regner med du er HI fra i går som har hatt valp i et døgn og hadde problemer med at den tisset inne.. yup! good luck, det blir spennende og se om du får en trygg å godt hund, eller en nervøs hund etter hvert..
Dama på bygda Skrevet 13. mai 2014 #56 Skrevet 13. mai 2014 Vi har aldri hatt bur i hus. Hunden har tilgang på hele huset hele døgnet. Eneste er badet er lukket for at det skal holde seg varmt der:) Han går aldri inn dit heller da han forbinder det med dusjen:p Han legge seg på rommet til vår datter, så innom rommet vårt iløpet av natta før han legger seg på stua. Han dpuserbig drikker iløpet av natta har jeg merket. Så mye som han beveger seg kunne jeg ALDRI puttet han i bur.
monson Skrevet 13. mai 2014 #57 Skrevet 13. mai 2014 Vi har aldri hatt bur i hus. Hunden har tilgang på hele huset hele døgnet. Eneste er badet er lukket for at det skal holde seg varmt der:) Han går aldri inn dit heller da han forbinder det med dusjen:p Han legge seg på rommet til vår datter, så innom rommet vårt iløpet av natta før han legger seg på stua. Han dpuserbig drikker iløpet av natta har jeg merket. Så mye som han beveger seg kunne jeg ALDRI puttet han i bur. vår hund også er sånn som tusler fra gangen til den ene eller andre eller tredje plassen på soverummet osv. også drikker han vann så og si hver natt.. men vi har også et bur som står åpent som han kan tusle inni men den bruker han "mest" på dag tid. verandaen blir mest brut som tilflukt sted, og han sover der ofte også. de gangene han ønsker det
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #58 Skrevet 13. mai 2014 Min hund på 11 mnd har ligget i bur med åpen dør siden vi fikk henne da hun var 8 uker. HUn ar alltid pleid å tusle inn dit selv når det nærmer seg leggetid. Men sist uke hadde jeg vært på reis eog ikke giddet å pakke helt ut av bagen, såp den sto åpen utenfor soverommet med litt klær i. Da gikk hun og la seg der i stedet, og da var hun så fryktelig søt at jeg bare har latt den stå. Så nå kravler hun oppi bagen hver kveld i stedet. Anonymous poster hash: e2870...8ab
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. mai 2014 #59 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Det har ingenting med å spionere å gjøre. Jeg regner med at folk holder avtalen når de både velger å kjøpe valpen og signere på det. Hadde selvsagt aldri solgt hund til deg, da jeg ikke selger mine valper til dyremishandlere!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #60 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Det har ingenting med å spionere å gjøre. Jeg regner med at folk holder avtalen når de både velger å kjøpe valpen og signere på det. Hadde selvsagt aldri solgt hund til deg, da jeg ikke selger mine valper til dyremishandlere! Mange dyremishandlere her hvis man blir det av å ha hunden i bur. Du er ikke særlig oppegående du. Anonymous poster hash: 3c3e5...064
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #61 Skrevet 13. mai 2014 Min hund sover i buret sitt på kjøkkenet om natta. Om kvelden går han inn der og legger seg helt av seg selv. Han føler seg trygg der, det er vel " hula" hans Om dagen er han løs med oss, bortsett fra når vi ikke er hjemme. Da er han også i bur. Er stort sett alltid noen hjemme her, da Og hva andre mener om det bryr meg midt i brunøyet. Anonymous poster hash: d7776...7b4
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. mai 2014 #62 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Det har ingenting med å spionere å gjøre. Jeg regner med at folk holder avtalen når de både velger å kjøpe valpen og signere på det. Hadde selvsagt aldri solgt hund til deg, da jeg ikke selger mine valper til dyremishandlere! Mange dyremishandlere her hvis man blir det av å ha hunden i bur. Du er ikke særlig oppegående du. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #63 Skrevet 13. mai 2014 Valpen skal da ut om natta selv om den ligger i bur! Den skal da heller ikke gjøre fra seg på tissepads. Den skal tas med ut. En av grunnen til å ha dem i bur ved senga er jo at en selv våkner lettere når den blir urolig. Har hatt flere hunder og noen har hatt det best i bur i perioder andre ikke. Felles er at de har blitt tilvent det så det er et godt og trygt sted å være når vi er på overnatting der de må være i bur om natta. Eller ringside på konkurranser der det blir mye venting og parkeringen er uforholdsmessig langt unna. At hunden skrur seg av med en gang den legger seg i buret sitt er kjempeviktig for hunden. Igjen - fornuftig bruk som en soveplass likestilt med at den må ligge på plassen sin/senga si når den skal det. Anonymous poster hash: 69e39...5f8 det som er kjekt med pads, er at hunden går mot den når den skal gjøre fra seg, og da kan du bare bære den ut med en gang.. enkelt å få med seg. regner med du er HI fra i går som har hatt valp i et døgn og hadde problemer med at den tisset inne.. yup! good luck, det blir spennende og se om du får en trygg å godt hund, eller en nervøs hund etter hvert.. Siden du siterer hele innlegget mitt, er alt det du skriver ment som kommentarer til meg? Skjønner ikke helt sammenhengen i det du skriver isåfall. For å ta pads, joda sikkert kjekt og greit det. Jeg mener det blir å legge til en unødvendig ekstra ting som også skal avvennes. Det er unødvendig. Strake veien ut, selv om den rakk å gjøre fra seg inne. Er man i forkant minimerer man uhellene. Og så er det resten av det du skriver som jeg lurer på om du mener meg? Nei, det er ikke meg. Ellers har jeg pr dags dato trygg og god hund av eget oppdrett - kullet ble renslighetstrent fra de kunne være ute så der har det vært veldig lettvint. Hva er det du mener som skal gjøre hunden nervøs? Anonymous poster hash: 69e39...5f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #64 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Det har ingenting med å spionere å gjøre. Jeg regner med at folk holder avtalen når de både velger å kjøpe valpen og signere på det. Hadde selvsagt aldri solgt hund til deg, da jeg ikke selger mine valper til dyremishandlere! Mange dyremishandlere her hvis man blir det av å ha hunden i bur. Du er ikke særlig oppegående du. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden. Hva slags aktivering er det du driver med inni huset ditt for hunden da? Ikke bedre å ta mesteparten av det utendørs? Anonymous poster hash: 69e39...5f8
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. mai 2014 #65 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Det har ingenting med å spionere å gjøre. Jeg regner med at folk holder avtalen når de både velger å kjøpe valpen og signere på det. Hadde selvsagt aldri solgt hund til deg, da jeg ikke selger mine valper til dyremishandlere! Mange dyremishandlere her hvis man blir det av å ha hunden i bur. Du er ikke særlig oppegående du. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden. Hva slags aktivering er det du driver med inni huset ditt for hunden da? Ikke bedre å ta mesteparten av det utendørs? Anonymous poster hash: 69e39...5f8 Selvsagt foregår det meste av aktiviseringen utendørs. Har aldri hatt en hund som ligger på samme sted gjennom en hel natt, uten å flytte på seg. Så jeg har vanskelig for å se at hunden trives med å ligge på akkurat samme sted hele tiden. Ikke blir det enkelt å regulere temperaturen heller, når man er i et bur. Har vi med hund bort til andre så sovner den midt på gulvet, og vi tråkker over den uten at den skvetter til, eller sliter med å roe seg fordi den ikke har bur å sove i.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #66 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Herlighet, hadde aldri kjøpt hund av en som skulle bestemt for meg hvor den skal sove. Driver du å spionerer på folk du selger hunder til da og lusker utenfor huset deres om natten og ser inn vinduene? Tragisk. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Det har ingenting med å spionere å gjøre. Jeg regner med at folk holder avtalen når de både velger å kjøpe valpen og signere på det. Hadde selvsagt aldri solgt hund til deg, da jeg ikke selger mine valper til dyremishandlere! Mange dyremishandlere her hvis man blir det av å ha hunden i bur. Du er ikke særlig oppegående du. Anonymous poster hash: 3c3e5...064 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden. Hva slags aktivering er det du driver med inni huset ditt for hunden da? Ikke bedre å ta mesteparten av det utendørs? Anonymous poster hash: 69e39...5f8 Selvsagt foregår det meste av aktiviseringen utendørs. Har aldri hatt en hund som ligger på samme sted gjennom en hel natt, uten å flytte på seg. Så jeg har vanskelig for å se at hunden trives med å ligge på akkurat samme sted hele tiden. Ikke blir det enkelt å regulere temperaturen heller, når man er i et bur. Har vi med hund bort til andre så sovner den midt på gulvet, og vi tråkker over den uten at den skvetter til, eller sliter med å roe seg fordi den ikke har bur å sove i. Har man stort nok bur kan dem flytte seg ja. Jeg argumenterer ikke for å holde hunder i bur, men å innse den positive betydningen det kan ha for mange hunder om det brukes med fornuft. Det er kjempebra at din hund kan ligge midt på gulvet hos andre uten at den skvetter til når noen tråkker over, men det må gå an å sette seg inn i situasjoner der det ikke passer at hunden gjør det eller at det er andre omstendigheter som gjør at det er fornuftig å kunne ha den i bur? Kan være folk har andre hunder, barn som ikke kan ta hensyn til hunden. Det finnes store rase og individsforskjeller på hvor høye terskler de har for eks stress og hva som kan være triggeren deres. Eller hva om dem ønsker å melde seg på et ukeskurs med hund. 4 fremmede tilfeldig plassert i en liten hytte har med seg 2 hunder hver - og de 8 hundene skal da ligge sauset i en haug i fred og fordragelighet? Det kan jo nemlig tenkes at man får lyst til noe sånt når man har hatt hunden en stund og da er det greit at den er trygg i bur for det kreves nemlig for at den skal ha det ok på flere typer kurs. Hunden jeg har nå har ikke bur, men jeg nøler ikke med å hente det frem om jeg skulle få overnattingsbesøk av folk med unger. Har ikke tenkt at dem skal få sjansen til å eksperimentere med hunden om dem står opp før meg om morgenen, da er risikoen mindre for å få en hund som må sette grensene selv. Og jeg vet at den vil prøve å komme seg inn i buret før jeg har klart å få slått det helt opp. Den har veldig positive erfaringer med bur. Anonymous poster hash: 69e39...5f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #67 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har den sære mening at jobber alle i familien og er borte store deler av dagen, og hunden blir alene den tiden, så bør dem ikke skaffe seg hund! Hvis de uansett vil ha så må det til en god tur før jobb og rett etter at dem kommer hjem. Mener ikke 5 min lufting i hagen.. At hunden er i bur i perioder, nattes for eksempel er vel ikke noe problem så lenge hunden er vant til det og ikke ser på det som en straff.. Anonymous poster hash: 5fc9d...a5b
Cat.68 Skrevet 13. mai 2014 #68 Skrevet 13. mai 2014 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden. Nå må du gi deg litt. Det var da voldsomt til generalisering og svart/ hvit tenking. Hvis du mener det er dyremishandling å ga hunder i bur i enkelte situasjoner eller i perioder hvordan frakter du dem da i bil på tur? Eller hvis du er på hotell overnatting hvor det ikke er lov å ha de fritt i rommet? På utstilling? på venteværselet hos veterinæren?,eller andre situasjoner hvor det er riktig og viktig å avgrense bevegelsesfriheten i en periode. Å venne en hund på å kunne trives og føle seg trygg i et bur anser jeg som viktig og nødvendig i et hundehold, og dem bør virkelig kunna takle det uten å få panikk av at døren er stengt. Det er da ingenting som sier at man ikke tar vare på hunden fordi man har den i bur Ibland. Det er da ingen her som sier at hunden skal være i bur mange mange timer i gangen både natt og dag. Men at mange hunder trives og faktisk foretrekker buret ved soving/ avslapping er da kjent. Vårres hund kan ligge pal i mange timer i buret sitt uten å røre seg nevneverdig, og buret er da så pass stort at hun kan skifte stilling om hun ønsker. Vi har ikke døren på på buret det trenger vi ikke, men om hun ligger pal og sover 5-6 timer under natta uten dør så vil hun da sannsynligvis gjøre det samme med døren stengt.?
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. mai 2014 #69 Skrevet 13. mai 2014 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden. Nå må du gi deg litt. Det var da voldsomt til generalisering og svart/ hvit tenking. Hvis du mener det er dyremishandling å ga hunder i bur i enkelte situasjoner eller i perioder hvordan frakter du dem da i bil på tur? Eller hvis du er på hotell overnatting hvor det ikke er lov å ha de fritt i rommet? På utstilling? på venteværselet hos veterinæren?,eller andre situasjoner hvor det er riktig og viktig å avgrense bevegelsesfriheten i en periode. Å venne en hund på å kunne trives og føle seg trygg i et bur anser jeg som viktig og nødvendig i et hundehold, og dem bør virkelig kunna takle det uten å få panikk av at døren er stengt. Det er da ingenting som sier at man ikke tar vare på hunden fordi man har den i bur Ibland. Det er da ingen her som sier at hunden skal være i bur mange mange timer i gangen både natt og dag. Men at mange hunder trives og faktisk foretrekker buret ved soving/ avslapping er da kjent. Vårres hund kan ligge pal i mange timer i buret sitt uten å røre seg nevneverdig, og buret er da så pass stort at hun kan skifte stilling om hun ønsker. Vi har ikke døren på på buret det trenger vi ikke, men om hun ligger pal og sover 5-6 timer under natta uten dør så vil hun da sannsynligvis gjøre det samme med døren stengt.? Nå er det veldig mange her som STENGER hunden sin i bur på natta, da snakker vi om veldig mange timer. Samt når hunden er alene også, det kan fort bli flere timer det også. Hunden vender seg til bur om man har bur i bil som jo er til nytte for hundens sikkerhet. Tar man med seg hunden sin i bilen så vil den bli vant til å være i bur ved en nødvendighet. Ja, det oppstår situasjoner der hunden opereres i et bein og ikke får bevege seg, ligger innlagt hos Veterinæren f.eks. Ser ikke behov for bur på utstilling, på hotell eller venteværelse til veterinæren. Må hunden være i bur på hotell så finner jeg meg et annet hotell. 8 fremmede hunder i en haug på en hytte hadde heller ikke vært noe problem for mine hunder, de sosialiseres nemlig med andre. Jeg legger MYE tid i hundene som valper, og får igjen for det senere. Slik jeg leser denne tråden her så er det ikke folk som ønsker å vende hunden til å være i bur, da kan man ta inn buret en ukes tid da, og la det stå fremme. Her oppbevarer folk hundene sine i bur, for å slippe å jobbe med dem. Enten det er å lufte de på natta, at de skal bite på ting eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #70 Skrevet 13. mai 2014 Hunden min går å legger seg i buret på kvelden, noen ganger uten å gå kveldsluft (hun snur i døra selv) når vi gjør oss klare på badet. Vi må stenge døra ellers så klarer hun ikke å sove like lenge og rolig, hun våkner da tidlig og begynner å rassere huset (det rommet hun har hatt tilgang på) - vi har prøvd flere ganger siden vi fikk henne som valp, hun er nå straks 2 år. På dagtiden må hun også være i buret for å ikke ødelegge, hun klarer rett å slett ikke å slappe av utenfor, når vi ikke er i samme rom. Det er fryktelig kjip å skulle ønske jeg hadde slippi å stengt henne inne. Men hun trives i buret sitt, når jeg går på badet om morgenen - etter frokost og lufting, rett før jeg skal reise - så går hun inn i buret å venter på dentastixen sin som hun får vær morgen, før jeg stenger buret å brer pleddet over buret. Jeg vil anbefale å gjøre som flere gjør å ha buret som friplass med åpen dør, men når det ikke er mulig (som i mitt tilfelle) så er bur som er steng den beste løsningen både for hunden, huset og eieren! Vi hadde buret på rommet rett ved sengen på starten, med pledd over. Jeg hadde hånda mi ned langs sengekanten slik at hun var trygg, jeg kunne ta på henne og hun snuse/sleike på meg. Jeg er utrolig heldig som har fått en ''nesten'' perfekt hund for meg. Den perfekte hadde klart å roe seg i huset/eget rom selv. Lykke til med valpen og tillending. tusen tusen takk for svar Når der ehadde buret ved sengen i starten, var det lukket eller åpent? Skal kjøpe bur nå i dag. Hunden kommer til å bli stor, så kjøper fra starten det største buret, og legger et teppe på toppen for å gjøre det mye mer lunt. Hunden er ikke helt steren enda, iallfall ikke på natta, og det er jammen ikke bare bare da altså! Anonymous poster hash: b009e...b93 Så du tenkte å kjøpe bur så hunden kan sove inni sin egen avføring og urin da? I stedet for at den gjør fra seg på gulvene i hjemmet ditt, og kan gå unna?? Jeg mener oppriktig at om dere ikke har tid til hunden (for det kreves MYE jobb med valp), og bare stuer den inn i et bur fordi det er enkelt for dere selv, så kunne dere godt latt være å kjøpe hund. I alle mine salgskontrakter står det at hundebur (med dør) i hjemmet er FORBUDT, dette må kjøperne skrive under på. Er du gal!?!? Tid til hunden?! Det er snakk om et bur med dør åpen, inne på soverommet mitt i håp om at han kan finne et fristed som er kun hunden sin!! Det er plass til 5 bikkjer til inni der, så stort er det! Og døren er oppe!!! Jeg ønsker at den skal ha et friholdsted på natta og den står rett v skden av min seng, igjen, MED døra opp!!! Så nei den sover ikke i bæsj og tiss når den er fri til å gå ut av buret ( Anonymous poster hash: b009e...b93
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #71 Skrevet 13. mai 2014 Siste oppklaring her så folk ikke mistforsto totalt!!! Har kjøpt et stort bur. Han tør ikke gå inn i det enda ( Såklart ikke, han er ikke tilvent. Men, det står oppe , døren oppe og teppet hans inni. Han er fri til å gå inn der og legge seg om han tør. Tisse og bæsje kan han gjøre hvor han vil inne på soverommet her ( la oss håpe d ikke blir mye hehe ) men jeg har aldri snakket om å stenge dyret inne, hverken på dag eller natt. Men mine forrige dyr hadde også bur den kunne slappe av i, med døren oppe og det benyttet de seg av og så på som en rolig sone. Så god natt damer Anonymous poster hash: b009e...b93
Frk B. Skrevet 13. mai 2014 #72 Skrevet 13. mai 2014 Siste oppklaring her så folk ikke mistforsto totalt!!! Har kjøpt et stort bur. Han tør ikke gå inn i det enda ( Såklart ikke, han er ikke tilvent. Men, det står oppe , døren oppe og teppet hans inni. Han er fri til å gå inn der og legge seg om han tør. Tisse og bæsje kan han gjøre hvor han vil inne på soverommet her ( la oss håpe d ikke blir mye hehe ) men jeg har aldri snakket om å stenge dyret inne, hverken på dag eller natt. Men mine forrige dyr hadde også bur den kunne slappe av i, med døren oppe og det benyttet de seg av og så på som en rolig sone. Så god natt damer Anonymous poster hash: b009e...b93 Jeg syns løsningen du velger er en veldig fornuftlig løsning. Bare for å ha det klart. Vi vendte hu til buret ved å ha det åpent på stua og kastet godbiter og leker inni slik at hu kunne gå inn å hente/spise fra buret og da skulle bli trygg på buret. Det er to dører på buret slik at hu kunne gå igjennom å ikke følte seg innesperret. Dette fungerte for oss. Å som jeg sa i sta, nå elsker hun buret sitt å går mer en gjerne inn i det!. God natt ja.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #73 Skrevet 13. mai 2014 Hvem avgjør hva som skal til for å være oppegående? Du?? Trist å se en sånn utvikling, og JA, man er etter min mening dyremishandler når man stenger hunden sin inne i bur. Et bur i hjemmet er jo ikke annet enn pasifiserende for hunden. Nå må du gi deg litt. Det var da voldsomt til generalisering og svart/ hvit tenking. Hvis du mener det er dyremishandling å ga hunder i bur i enkelte situasjoner eller i perioder hvordan frakter du dem da i bil på tur? Eller hvis du er på hotell overnatting hvor det ikke er lov å ha de fritt i rommet? På utstilling? på venteværselet hos veterinæren?,eller andre situasjoner hvor det er riktig og viktig å avgrense bevegelsesfriheten i en periode. Å venne en hund på å kunne trives og føle seg trygg i et bur anser jeg som viktig og nødvendig i et hundehold, og dem bør virkelig kunna takle det uten å få panikk av at døren er stengt. Det er da ingenting som sier at man ikke tar vare på hunden fordi man har den i bur Ibland. Det er da ingen her som sier at hunden skal være i bur mange mange timer i gangen både natt og dag. Men at mange hunder trives og faktisk foretrekker buret ved soving/ avslapping er da kjent. Vårres hund kan ligge pal i mange timer i buret sitt uten å røre seg nevneverdig, og buret er da så pass stort at hun kan skifte stilling om hun ønsker. Vi har ikke døren på på buret det trenger vi ikke, men om hun ligger pal og sover 5-6 timer under natta uten dør så vil hun da sannsynligvis gjøre det samme med døren stengt.? Nå er det veldig mange her som STENGER hunden sin i bur på natta, da snakker vi om veldig mange timer. Samt når hunden er alene også, det kan fort bli flere timer det også. Hunden vender seg til bur om man har bur i bil som jo er til nytte for hundens sikkerhet. Tar man med seg hunden sin i bilen så vil den bli vant til å være i bur ved en nødvendighet. Ja, det oppstår situasjoner der hunden opereres i et bein og ikke får bevege seg, ligger innlagt hos Veterinæren f.eks. Ser ikke behov for bur på utstilling, på hotell eller venteværelse til veterinæren. Må hunden være i bur på hotell så finner jeg meg et annet hotell. 8 fremmede hunder i en haug på en hytte hadde heller ikke vært noe problem for mine hunder, de sosialiseres nemlig med andre. Jeg legger MYE tid i hundene som valper, og får igjen for det senere. Slik jeg leser denne tråden her så er det ikke folk som ønsker å vende hunden til å være i bur, da kan man ta inn buret en ukes tid da, og la det stå fremme. Her oppbevarer folk hundene sine i bur, for å slippe å jobbe med dem. Enten det er å lufte de på natta, at de skal bite på ting eller lignende. Skal ikke kverulere så mye mer, men du mister poenget: Det har ingenting å si om dine hunder ikke har problemer med andre - det er andre hunder og dems forhold til fremmede hunder som kan skape et problem. Disse hundene skal også respekteres! Det er ikke naturlig for hunder å danne flokk med kreti og pleti i utgangspunktet og som nevnt før er det store rase og individuelle forskjeller. Man kan sosialisere så mye man vil, men kan ikke komme utenom faktorer som arv og hendelser i miljøet som er utenfor ens kontroll. Anonymous poster hash: 69e39...5f8
Jenny251210 Skrevet 13. mai 2014 #74 Skrevet 13. mai 2014 Hunden er i bur i bil. Aldri ellers. Hatt han i snart 11 år.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #75 Skrevet 13. mai 2014 Tydelig mange som ikke har mye peiling på hunder her! Mener det er dyremishandling å ha hundene i bur mens man er på jobb? Dummeste jeg har hørt. Så lenge hundene er aktive ellers og har mulighet til å bevege seg godt inne i buret er det ikke noe problem. Mine legger seg mer enn gjerne i buret om det har foregått mye en dag, så i mitt hjem er det et fristed og aldri brukt som straff! Tar jeg frem buret her i huset er det ofte assosiert med at vi skal ut, og da tasser de ivrige inn i buret uten problem! Når jeg skal på jobb et de i bur, men får tur før og etter jobb. De er også med overalt omtrent, og har jeg jobbet en dag drar jeg ikke vekk flere timer på kvelden igjen. Kunne aldri latt de være masse alene! Har ikke dårlig samvittighet for å putte de i hvert sitt bur hvor de sover meste av jobbdagen, men skulle jo helst ikke hatt de så lenge hjemme alene! Skriker i mammahjertet da! Anonymous poster hash: 60080...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå