Gå til innhold

Hund i bur på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: b009e...b93

Skrevet

Hunden vår har buret sitt stående utenfor soverommet vårt. Siden døren inn dit står åpent om natten, så legger hunden seg nedforbi sengen vår når vi går og legger oss, men med det samme vi slukker lyset så tusler hun ut i buret sitt i gangen og sover der til vi står opp :-)

Anonymous poster hash: e29a3...1a9

Skrevet

Hunden vår har buret sitt stående utenfor soverommet vårt. Siden døren inn dit står åpent om natten, så legger hunden seg nedforbi sengen vår når vi går og legger oss, men med det samme vi slukker lyset så tusler hun ut i buret sitt i gangen og sover der til vi står opp :-)

Det hørtes kos ut! Jeg skal venne min til bur fra imorgen . Spent !

Skrevet

Hunden ligger i buret sitt på et uforstyrret bad, med burdøra åpen. Har mat og vann der :)

Skrevet

Hunden vår har buret sitt stående utenfor soverommet vårt. Siden døren inn dit står åpent om natten, så legger hunden seg nedforbi sengen vår når vi går og legger oss, men med det samme vi slukker lyset så tusler hun ut i buret sitt i gangen og sover der til vi står opp :-)Anonymous poster hash: e29a3...1a9

Det hørtes kos ut! Jeg skal venne min til bur fra imorgen . Spent !Anonymous poster hash: b009e...b93

Ja hun er søt der. Skikkelig kveldsrutine for familien,hehe :-)

Lykke til med tilvenningen :-!

Skrevet

Hva er grunnen til det? Det beste er vel tilgang på vann, mulighet for å reise/strekke seg, flytte seg litt for å legge seg ned igjen :)

Noen hunder trenger stengt bur i en periode av forskjellige grunner. Må være god plass i det. At hunden er vant med bur er en stor fordel senere der man må overnatte eller av andre grunner behøver ha den i bur.

Anonymous poster hash: 69e39...5f8
Skrevet

Min hund sover i bur med døren lukket. Alltid gjort det. Hun er også i bur dersom hun er inne når vi skal ut, men stort sett er hun i hundegarden ute om dagen.

Anonymous poster hash: 2733a...137
Skrevet

Hva er grunnen til det? Det beste er vel tilgang på vann, mulighet for å reise/strekke seg, flytte seg litt for å legge seg ned igjen :)

Noen hunder trenger stengt bur i en periode av forskjellige grunner. Må være god plass i det. At hunden er vant med bur er en stor fordel senere der man må overnatte eller av andre grunner behøver ha den i bur.

Bur døra står åpen.....

Anonymous poster hash: 25cc9...e0b

Skrevet

Skal kjøpe det største buret ( husker ikke str) O hunden er absolutt ike så stor så den får masse plass :) hun er bare 13 uker, fikk hun for noen dager siden, men nettene er grusomme. Vandring på soverommet, prøver å spise opp ting osv osv og bur må jo være den beste løsningen. Kan gjerne være på rommet mitt hvor det er trygt, men for begge parter burde det nok bli bedre i lengden . Derfor velger jeg å anskaffe det. Har dere tips for beste måten å tilvenning på?

Skrevet

...fikk hun....

FIKK HENNE!!

Lær deg hun/henne!

Skrevet

...fikk hun....

FIKK HENNE!!

Lær deg hun/henne!

Jada, rett på det som var poenget i teksten:):) hehe vært her lenge nok til å ikke bry meg om slike som deg... Men har du noe tips, som var det jeg spurte om?

Jeg fikk HENNE og kunne trengt noen råd!

Skrevet

13 uker, må sikkert ut om natta enda?

Ville hatt det ved senga, så er det trygt for hunden og lettvint for deg å merke når hun skal ut. Legg pledd over, blir som en "hule". Pledd inni som den kan rote rundt med.

Kompostgrinder er også genialt for å begrense plassen dens.

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt ha et hundebur i huset sitt??? Det skal jo brukes i bil som sikkerhet.

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt ha et hundebur i huset sitt??? Det skal jo brukes i bil som sikkerhet.

Noen hunder kan ha godt av å ha et begrenset område for å redusere stress. Hvis man tilvenner blir det en trygghet for hunden, men det er absolutt ikke en permanent oppbevaringsplass.

Skrevet

I Sverige er bruk av hundebur ulovlig annet enn ved transport og ev. reise (men det er også strenge regler for hvor lang tid en hund kan tilbringe i buret om gangen). Det er klart at det sikkert ikke alltid håndheves, for hvordan skal de klare å kontrollere det, men regelen er der for en grunn. Hunder har et annet sovemønster enn mennesker og beveger seg/skifter stilling ofte. Et bur vil hemme hunden fra å ha frihet til å bevege seg slik den bør. Dessuten foretrekker hunder gjerne å sove litt i "høyden", dette fordi de av naturlige instinkter liker å ha litt oversikt (det føles tryggere). Hund og bur hører ikke sammen annet enn til transport.

Anonymous poster hash: 524e7...cf0
Skrevet

I Sverige er bruk av hundebur ulovlig annet enn ved transport og ev. reise (men det er også strenge regler for hvor lang tid en hund kan tilbringe i buret om gangen). Det er klart at det sikkert ikke alltid håndheves, for hvordan skal de klare å kontrollere det, men regelen er der for en grunn. Hunder har et annet sovemønster enn mennesker og beveger seg/skifter stilling ofte. Et bur vil hemme hunden fra å ha frihet til å bevege seg slik den bør. Dessuten foretrekker hunder gjerne å sove litt i "høyden", dette fordi de av naturlige instinkter liker å ha litt oversikt (det føles tryggere). Hund og bur hører ikke sammen annet enn til transport.

Anonymous poster hash: 524e7...cf0

Reglene oppstod pga misbruk. Stemmer at de liker å sove i høyden, men de liker også å krype inn under ting (bord, verandaer etc) som en hule. Noen hunder har ikke godt av å ha denne oversikten, da de blir stresset av å holde alt og alle under oppsikt.

Skrevet

Da lurer jeg på hvordan de første ukene av livet dems har vært, hvis de ikke bare kan sovne midt på gulvet der de er. Valper som får riktig start på livet vil sjelden bli stresset av å ikke ha bur.

Skrevet

Begge mine er løse om natten. Ene ligger i buret sitt som regel, og noe i senga. Andre ligger i senga, på gulvet eller nede i stua noen ganger. Har de i bur når de er hjemme alene (store bur) så de ikke skal herje for mye med hverandre. Men om natta går de løse rundt. Syns det er greit for da kan de legge seg på kalde kjøkken/badefliser om sommeren hvis de blir varme!

Skrevet

Vi har en pitteliten hund, som sover i et bur du kunne fått en jämthund i. Hun er vant med at døra er lukket. Buret står i gangen mellom soverommene :-)

Anonymous poster hash: db4b8...b35

Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor en hund skal måtte være i bur. Hva med å avgrense området bare da? Hunden trenger ikke å bruke hele hjemmet, og i alle fall ikke til en hver tid.. Men bur da??? Huff, stakkars hunder!

Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor en hund skal måtte være i bur. Hva med å avgrense området bare da? Hunden trenger ikke å bruke hele hjemmet, og i alle fall ikke til en hver tid.. Men bur da??? Huff, stakkars hunder!

Jeg har en hund på 5 kilo og en på 50. Hvis de herjer mye og jeg ikke er tilstede kan det skje ulykker. Han store er valp og skjønner ikke helt hvor fort han vokser... Står buret oppe legger de seg ofte der frivillig i løpet av dagen. Jeg syns det er bedre at de er "sammen" med burene inntil hverandre hvor de ser hverandre mellom sprinklene, enn at de er alene hver for seg i hver sin ende av huset. Står de på hver sin ende av glassdøra mellom gang og stue skal det ikke mye til før størstemann hopper på ruta og glass fyker veggimellom! Bedre med bur enn ulykker når jeg ikke er der. Kommer jeg hjem sover de alltid, så de har det bra! Og burene er så store at de fint kan reise seg og snu seg pluss gå et par skritt.
De er forresten alltid løse om natta og ellers når jeg er hjemme!
Skrevet

Vår hund legger seg i buret på kvelden når han blir sliten. Så sover han :) Har tenkt litt at dette er hans plass. Der kan han gå når han vil ha fred for unger, hvile, sove...

Bruker å lukke døren.. Har ikke tenkt så mye over at han skal ut på tur i huset om natten. Tenker jeg skal prøve med åpen dør i natt bare for å se :)

Anonymous poster hash: 50ce0...77b
Skrevet

Hva om hunden blir tørst på natten? Merkelig opplegg.

Anonymous poster hash: 17d52...4ae
Skrevet

Bur har vi alltid hatt, men de har bestandig vært åpne.

Begyn med å gjør buret trygt. Legg noe mykt i bunnen, legg over et pledd eller noe over så blir det litt mer trygt, legg godter der i starten slik at buret er et positivt sted. Øv videre på å lukke døra uten at hunden er inne i buret slik at lydene blir kjente. Etter en stund lukker du døra med valpen inni, jeg har alltid lagt mye godt inni der slik at det ikke er så spennende med døra som lukker seg. Begyn med noen få sekunder og la tiden gå lengre fra hver gang så lenge valpen er trygg.

Liker ikke å bruke bur i det hele tatt, men jeg mener at det er viktig å gjøre dem trygg på bur i tilfelle man er nødt til å bruke det. F.eks man reiser bort o.l og at hunden har sitt eget sted HVIS den ønsker det selv! :-)

Gratulerer med valp og lykke til med den slitsomme og koselige tiden :-)

Skrevet

Brukte bur når han var valp. Han klarte ikke roe seg om natten for å sove da det var MYE å drive med. Sluttet å lukke døren når han var fire måneder og han sover i buret fortsatt. Nå er han syv år.

Vi har også merket buret som "frisone" for barna. Er hunden der skal han ikke koses med eller ropes på og det vet han. Når han vil ha ro går han i buret sitt.

Jeg er generelt litt motstander av bur men med den turbovalpen jeg hadde så måtte jeg bare skape et sted der han ikke hadde noe annet valg en å slappe av.

Med en valp er det uansett viktig å øve litt. Rose masse, ikke tvinge den inn og øke tiden den er der. Slite den godt ut før de første gangene den skal inn i buret slik at den vil sove der (med døren åpen de første gangene)

Aldri bruke bur som straff og selvsagt at buret er så stort at den kan stå og strekke seg ut.

Anonymous poster hash: 06d4e...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...