Gå til innhold

Kjøper dere ny eller brukt vogn?

Anbefalte innlegg

Har hatt brukt 3 ganger, men denne gang går vi for flunka ny. Første barnet til Sambo, og vi falt sånn for 1.vogna vi så på sammen at ingen klarte å måle seg med den. Emaljunga mondial Duo <3 Mulig vi kommer til å få en liten til etter denne om vi får det til :jupp: Og da skal vi bruke samme.

Ellers så har vi en quinny freestyle også etter nr 3 som vi også skal suplere med etter behov. Vi skal ikke ha svinghjul på Emaljungaen ;)

Fortsetter under...

Jeg trodde vi kom til å kjøpe brukt, men det var fordi jeg var overbevist om en Emmaljunga. Nå har jeg blitt bergtatt av BabyJogger City Elite etter jeg så noen trille med den, og det finnes ikke et negativt ord om den heller. Den er det ikke så mange som selger brukt, men den er jo bare halve prisen av en ny Emmaljunga, så da tror jeg det blir en ny City Elite :) Det meste av øvrig utstyr kjøper vi nok brukt.

Annonse

Jeg har en Simo Classic fra 1979 (etter meg) og en litt nyere (90-talet?) som nok skal gjøre nytten de første 6 mnd eller så. Kjøper ny sportsvogn om et år tenker jeg. Elsker den gamle simoen, orange og brun, med forkrommet understell. Utfordringen blir å finne pose/teppe som står i stil :-p 

Kunne aldri falt meg inn å bruke flere tusen for å få en ny vogn. Utrolig nok klarer alle her i Storbritannia seg uten Emmaljunga også, så det skal nok jeg også klare ;) De ser jo veldig fine ut, så jeg skjønner at det er stas å kunne koste på seg en slik vogn hvis man har råd og lyst, men det har aldri aktuelt for meg. Jeg takket ja til en brukt vogn svigermor tilbød oss gratis. Skulle den mot formodning være helt jævlig å trille, så kan jeg kikke etter ny (ny brukt, altså) vogn med tid og stunder.

Bottom line —ja til gjenbruk! Miljøvennlig og billig :)

Har til nå innkjøpt 2 vogner( bag del og sports deler til begge) 1 leandervugge, vippestol, vinterpose, samt 2 sprinkelsenger(1 hjemme, 1 på hytta)

Alt brukt og til den fine sum av 7500,-

Veldig fornøyd! 😀 Så ja til gjenbruk!!

Begge fikk en ny vogn. Da de kom tett måtte de ha hver sin-mtp soving i barnehage osv, selv om førstemann har brukt en gammel, diger vogn som vi fikk av mammas venninne til det formålet. Til jenta ønsket jeg meg sånn en med feminin farge, da guttens var mørkeblå ;) Men vi har kjøpt to enkle, billige vogner på grensa i Sverige. Ca 3500kr stykket, fullt brukanes, greie vogner som er gode å gå i skogen med også ;) Trenger ikke noen fancy merkevogner, så lenge de er solide, sikre osv. Ser allerede den til førstemann: Når han sitter å kliner is i den, sparker i sittedelen og hunden tygger på den, er det godt å vite det ikke er ei vogn til 12000 liksom hehe:)

Er jo og masse fint, brukt å få kjøpt/blir gitt bort av annet utstyr. Eller så er jo ting billig på for eksempel ikea. Sprinkelseng til begge to kjøpte vi jo der til en billig penge, finfine senger, som de kan ha noen få år;) 

Ble og tilbudt en brukt søskenvogn, men takket høflig nei, da eldstemann nesten ikke vil sitte i vogn lenger, men løøøpe rundt hehe.

Endret av Young&coolmama;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...