Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Vi må visst ha ivf, og skal snart på forsamtale ved St. Olav. Så ser jeg på infoen jeg finner at de har en BMI grense på 32. Vil det da si fra 31,99 og nedover eller vil det si fra 32,99 å ned? 
Har PCOS og en del andre sykdommer, som gjør det forferdelig hardt å komme ned i vekt dessverre. Og ligger per akkurat nå over BMI på 33 og har jobba i mange år for å komme meg ned dit. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141141-bmi-grense/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bmi på 33 komma ett eller annet og jeg er igang med forsøk nr to. Men nå skal det siest at jeg har gått ned 30 kg for å komme hit å da. De vil ha deg nærmest mulig, om under 32 da det er bedre sjanser for å lykkes, pga det er evt mindre komplikasjoner da. Så snakk med legen din, evt avtale ukentlige veiinger osv. Det gjorde jeg, og det funker fint. Da passer man seg litt mere for hva man spiser, å da går man sakte men sikkert ned:)

Endret av Tanj75
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141141-bmi-grense/#findComment-146361312
Del på andre sider

Jeg har fått hjelp av ernæringfysiolog, prøvd dietter, lavkarbo og gudene vite hva annet, så jeg sliter for å si det sånn. Har kommet meg ned fra 118 kg til 100 kg nå, og må på under 96 kg for å komme under 32. 

Ja det e veldig vanskelig, det vet jeg alt om :) Jeg var 125 da jeg startet, og har hatt 5 opphold på røros osv osv. Men alt i alt, så handler det om inntak av energi, og hvor mye vi bruker. Å det er supervanskelig. men det går tilslutt, så må ikke gi opp :) Å så har du en skikkelig gulrot når du vet hvorfor du må ned. Men kan jo hende de sier at det er greitt uansett.  Det er veldig vanskelig å si, det er veldig individuelt tror jeg. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141141-bmi-grense/#findComment-146361647
Del på andre sider

Jeg har fått hjelp av ernæringfysiolog, prøvd dietter, lavkarbo og gudene vite hva annet, så jeg sliter for å si det sånn. Har kommet meg ned fra 118 kg til 100 kg nå, og må på under 96 kg for å komme under 32. 

Ja det e veldig vanskelig, det vet jeg alt om :) Jeg var 125 da jeg startet, og har hatt 5 opphold på røros osv osv. Men alt i alt, så handler det om inntak av energi, og hvor mye vi bruker. Å det er supervanskelig. men det går tilslutt, så må ikke gi opp :) Å så har du en skikkelig gulrot når du vet hvorfor du må ned. Men kan jo hende de sier at det er greitt uansett.  Det er veldig vanskelig å si, det er veldig individuelt tror jeg. 

Jeg lever på 1300 kcal, som etter hva ernæringsfysiologen mener at skal være nok til at jeg skal gå ned over 0,5 kg i uka. Veier alt av mat og skriver opp alt jeg drikker, men nei da. Her går vi helst opp i stedet. Men som båder ernæringsfysiologen og legene sier da, så har det med sykdommene mine. Det største problemet mitt er at jeg burde kommet i gang så fort som mulig, pga at jeg skal i gang med medsinering mot en av sykdommene mine. Og da kan jeg ikke bli gravid på x antall år etter jeg tar pause fra medisinene, så legene vil ikke medisinere meg før etter vi er ferdige med barn. Ellers hadde det ikke vært noe problem å ta tiden til hjelp. Så håper så inderlig at de regner 32 fra 32,99 og nedover og ikke under 32. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141141-bmi-grense/#findComment-146361798
Del på andre sider

Ja det e veldig vanskelig, det vet jeg alt om :) Jeg var 125 da jeg startet, og har hatt 5 opphold på røros osv osv. Men alt i alt, så handler det om inntak av energi, og hvor mye vi bruker. Å det er supervanskelig. men det går tilslutt, så må ikke gi opp :) Å så har du en skikkelig gulrot når du vet hvorfor du må ned. Men kan jo hende de sier at det er greitt uansett. Det er veldig vanskelig å si, det er veldig individuelt tror jeg.

Jeg lever på 1300 kcal, som etter hva ernæringsfysiologen mener at skal være nok til at jeg skal gå ned over 0,5 kg i uka. Veier alt av mat og skriver opp alt jeg drikker, men nei da. Her går vi helst opp i stedet. Men som båder ernæringsfysiologen og legene sier da, så har det med sykdommene mine. Det største problemet mitt er at jeg burde kommet i gang så fort som mulig, pga at jeg skal i gang med medsinering mot en av sykdommene mine. Og da kan jeg ikke bli gravid på x antall år etter jeg tar pause fra medisinene, så legene vil ikke medisinere meg før etter vi er ferdige med barn. Ellers hadde det ikke vært noe problem å ta tiden til hjelp. Så håper så inderlig at de regner 32 fra 32,99 og nedover og ikke under 32.

vanskelig det der. men vil tro dem tar hensyn t alt. så går nok bra :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141141-bmi-grense/#findComment-146361827
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...