Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde idag egguttak for første gang. Har pco og gått på synarela+gonal-f.

hadde tre follikler på 13,15 og 21 venstre side. Lite liv på høyre. Kun brukt 112,5ie gonal i en uke. Så fire ekstra dager på 225ie da det ikke var myw respons på liten dose.

de fikk kun ut 2 egg fra den største follikel. Litt skuffet. Vi skal ha icis. Nå er ventetid. De sa ikke noe om eggene var modne eller ei.

Har time til innsetting onsdag. De skulle visst ringe meg onsdag morgen for info om egg.

noen som har erfaringer med befruktning på så få egg?

Merker jeg er litt skuffet. Nervøs.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141126-egguttak-f%C3%A5-egg-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer med vell overstått egguttak! Skjønner godt du ble litt skuffet for det er mange som du leser om som får ut mengder av egg og da er det skuffende å få ut færre enn gjennomsnittet. Du får si til deg selv det er flott å få ut to egg når du du har Pco for da bruker eggene å være av bedre kvalitet enn om det hadde blitt veldig mange.

Som en retningslinje bruker klinikkene å si det er 20 prosent av embryoene som faller fra før innsetting. Det vil i teorien si det er igjen 1,6 egg av dine to og da runder vi opp til nærmeste så da blir det to embryoer! Du må tenke positivt for det er ingenting du kan gjøre fra eller til nå. Heier på eggene dine og håper du får to gode embryoer som er klare til innsett på onsdag.

Normalt kan du ringe klinikken dagen etter egguttak for å høre hvordan det går med eggene for da vet de om de har blitt befruktet.

Masse lykkeønskninger

Hei :) jeg fikk ut 1 egg ved første ivf, andre ble det 3 ut. Fikk satt inn begge gangene, men dessverre ingen som festet seg.

Det kan gå fint med få egg, de sier visst noe om at kvaliteten er bedre når det er får egg, men jeg vet ikke hva som stemmer. Masse lykke til ihvertfall :)

Det kan gå bra med få egg. Du trenger bare gull egget. Jeg fikk ut 3 egg. Når jeg skulle sette inn etter to dager var det ett egg som hadde klart seg. Det ble satt inn og jeg ble gravid på første forsøk. Er i dag 17+0. Lykketil. Vet hvor vanskelig det er og tøft. Jeg spiste masse avokado når jeg hadde satt inn og bruke varme på magen når jeg la meg om kvelden. Tips som jeg fikk.

Annonse

• 4 måneder senere...

Jeg vet ikke hva som regnes for gjennomsnittlig, men jeg hadde seks follikler og fikk ut fire egg. "Det var bra" sa jeg til legen (første forsøk), og han svarer at "ja, det var bra". Så jeg var fornøyd. Alle de fire eggene ble befruktet, så jeg tror jeg må ha gode egg. Det ene delte seg i fire, ett i tre og to egg i to. Jeg fikk satt inn det som delte seg i fire. (Fikk velge selv om jeg ville sette inn ett eller to.) Jeg ville legge resten på frys, for jeg syns egguttak og innsett var så vondt, og jeg var sammenhengende kvalm av alle sprøytene og hormoner på forhånd, men legen sa at eggene mest sansynlig ikke ville overleve frys. Så her er det bare å starte på nytt om det ikke klaffer nå. Uansett, man trenger bare ett egg for å lykkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...