Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Har ikke endret kosthold noe særlig, men er kvalm og uggen hele tiden. Hva kan dette være? Har ikke cøliaki. Trodde egentlig at jeg var gravid siden jeg var så kvalm. Men nå har jeg fått mensen og like kvalm. Anonymous poster hash: db5b1...af5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Hvorfor går du ikke til lege????? Anonymous poster hash: ccdf9...81e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Føler det er litt for teit å dra til legen for at jeg er kvalm og uggen. Jeg klarer jo å fungere i hverdagen selvom jeg er kvalm, jeg spyr jo ikke. HI Anonymous poster hash: db5b1...af5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Refleks? Kan gjøre en kvalm... Anonymous poster hash: 77484...916
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 mener du reflux? tviler på at det er det, har kommet nå i løpet av 2 uker. Kan kjemisk graviditet gjøre en kvalm flere dager etter at mensen har kommet? HI Anonymous poster hash: db5b1...af5
soleia Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Før du bestiller legetime kan du jo ta ein graviditetstest for å vere sikker, sidan enkelte får blødning til tross for at dei er gravide. Om denne er negativ bør du få time hjå lege.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Refleks? Kan gjøre en kvalm... Anonymous poster hash: 77484...916 ...refluks Anonymous poster hash: 77484...916
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var VELDIG plaget. Gikk ned mange kilo pga jeg var overfølsom for lukter og klarte knapt å spise noenting - spydde svært sjeldent, men ble det for sterke lukter kastet jeg opp. Mye mat måtte jeg spytte ut pga begynte jeg begynte å brekke meg. Dro til legen og hadde skremmende lave vitamin-mangler, gikk på store doser kosttilskudd som er langt over det anbefalte og da etter en stund ble det mye bedre! Dra til legen å ta noen prøver - det er min mening. God bedring! Anonymous poster hash: 4426f...d3d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Jeg er plaget med magekatarr og det starter alltid med kvalme. Som om du har en klump lang oppe i halsen. Det utvikler seg til kvalme og en sviende magesmerte etter et par uker. Hvordan er kosten din? Jeg tåler ikke røkt og krydret mat så godt og det kan trigge sykdommen. Spist skånemat (hvit mat som kylling, fisk, ris, pasta og lyst brød en stund) det er ikke så næringsrikt men roer magen. Melkeprodukter kan føre til økt slimdannelse og også "erte" magen. Gir ikke kvalmen seg så gå til legen. Anonymous poster hash: 58262...179
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var slik, det var blodsukkeret. Noen år etter blusset det opp igjen, og jeg kuttet ut ting fra ker positivt. Anonymous poster hash: 9d644...6ad
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Tja. Vi har både diabetes, refluks og magebrokk i familien så jeg kan vel bare velge og vrake. Kosten er helt vanlig vil jeg tro. Spiser lite sterk mat og heller ikke spesielt mye laktose. Men bør nok ta noen blodprøver om det ikke gir seg. Anonymous poster hash: db5b1...af5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 HI foresten Anonymous poster hash: db5b1...af5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 En venninne av meg ble plutselig kvalm over en lengre periode og hun gikk til legen med det. De fant ingen årsak, men ble enige om at hun skulle prøve nye p-piller (selvom hun hadde gått på de forrige lenge). Etter det forsvant kvalmen😊 Anonymous poster hash: ed072...586
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Jeg var slik, det var blodsukkeret. Noen år etter blusset det opp igjen, og jeg kuttet ut ting fra ker positivt. Anonymous poster hash: 9d644...6ad Wow, mobilen min tullet visst... Som liten var jeg mye kvalm og legen konkluderte med at det var blodsukkeret. Mange år etter, med gode rutiner for å holde blodsukkeret stabilt (Har ikke diabetes forresten) så ble kvalmen bare verre og verre. Visste seg at kroppen bare ikke tåler hvete, selv om det ikke vises på blodprøver. Kaldsvetter, blir kvalm og svimmel om jeg får i meg hvete, og dette har jeg også dessverre fått blindtestet (Mat jeg trodde var trygg hadde plutselig hvetestivelse i seg, og jeg ble dårlig med en gang) Jeg blir også kvalm av søte melkeprodukter, men ikke syrnede. Anonymous poster hash: 8728b...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå