Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser at fertilitetssenteret i Oslo tilbyr IVF ved naturlig syklus og tenkte det kanskje kunne være noe for oss.

Vi har vært gjennom første del av utredningen og alle min eprøver er fine, men utfordringen er mannens sædkvalitet. Så vi vil nok bli henvist videre til IVF i det offfentlige,men siden det er så lang ventetid og prisen for "vanlig" IVF er så høy tenkte jeg kanskje IVF i naturlig syklus hadde vært noe.

Er det noen som har erfaring med dette og kan anbefale det?

Det er jo kjempe stor prisforskjell, da dette koster 16000 kr hvis alt går bra, men uten tilbakeføring av egg betaler vi kun 6000 kr.

Snakket med en sykepleier der som sa at alderen min tilsa at det kunne være noe for oss (jeg er 31) men at siden mannen min hadde redusert sædkvalitet og det kun blir med ett egg så ville hun anbefalt vanlig IVF.

Ble en veldig kort samtale, og nå er jeg veldig usikker. For jeg skulle gjerne hatt vanlig IVF, men det er jo så veldig mye dyrere.

Og de har jo ICSI når de gjør IVF i naturlig syklus.

Sarah

Noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144141072-ivf-naturlig-syklus-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen erfaringer med dette. men blir ikke så stor forskjell? alt av medisiner over 15800 får du også igjen i det offentlige. og det dekker 3 ferskforsøk, og evt fryseforsøk som følge av flere gode egg :)

Ja, det er ikke stor pris forskjell hvis man tenker offentlig, men det er veldig lang ventetid, derfor vi tenker alternativer mens vi er på ventelistene.Og vanlig IVF i det private er veldig dyrt...

Endret av Sarahsin

har ingen erfaringer med dette. men blir ikke så stor forskjell? alt av medisiner over 15800 får du også igjen i det offentlige. og det dekker 3 ferskforsøk, og evt fryseforsøk som følge av flere gode egg :)

Ja, det er ikke stor pris forskjell hvis man tenker offentlig, men det er veldig lang ventetid, derfor vi tenker alternativer mens vi er på ventelistene.Og vanlig IVF i det private er veldig dyrt...

Ok, ifra vi sendte inn søknad til vi var undersøkte og "godkjente" så tok det i underkant av ett år til oss da. Syns ikke det var så lenge :) Men så har vi bruk for hormonoer og hele pakka, så vi kan ikke gjøre det i naturlig syklus :) 

Jeg er snart 39, og er igang med ett forsøk nå! Lykke til :) 

Hmm, det er litt vanskelig å gi råd da du ikke beskriver din manns sædkvalitet evt diagnose. Min mann har f. Eks en diagnose på redusert befruktningsevne og vi ble rådet til å få utført ICSI av den grunn. Vi kunne ikke velge vanlig IVF på bakgrunn av dette da Rikshospitalet sa det var svært liten sjanse for å lykkes med vanlig IVF på bakgrunn av mannens spermkvalitet og diagnose.

Hvor lenge har dere prøvd? Har der prøvd med Pergotime eller Femar stimulering og gått igjennom IUI?

Som du sikkert har skjønt er det vanskelig å gi noen råd pga lite informasjon.

Hmm, det er litt vanskelig å gi råd da du ikke beskriver din manns sædkvalitet evt diagnose. Min mann har f. Eks en diagnose på redusert befruktningsevne og vi ble rådet til å få utført ICSI av den grunn. Vi kunne ikke velge vanlig IVF på bakgrunn av dette da Rikshospitalet sa det var svært liten sjanse for å lykkes med vanlig IVF på bakgrunn av mannens spermkvalitet og diagnose.

Hvor lenge har dere prøvd? Har der prøvd med Pergotime eller Femar stimulering og gått igjennom IUI?

Som du sikkert har skjønt er det vanskelig å gi noen råd pga lite informasjon.

Hei!

Ja, ser det blri vanskelig, men vet lissom ikke hva man trenger av informasjon ;)

Prøvene hans viser lav mobilitet, ellers er alt over minstekravet. Men gynekologen min som så på prøvene sa at han heller ikke hadde høyt volum selvom det var innenfor grensen så var det ikke så mye som han sa.

Jeg har tatt masse prøver og hos meg er alle prøver fine, jeg har regelmessig syklus og eggløsning. HAr tatt eggløsningstester ganske lenge.

Hormonprøvene var veldig fine og derfor, mente legen min at det ikke var nødvendig å gjøre så mye på min side da antagelig problemet var sædkvaliteten til mannen min.

Vi har ikke prøvd mer enn ett år, men jeg er nok av den typen som ikke vil vente med å sette igang med forøk. Vet at det er mange som har prøvd mye lengre enn oss. Men jeg ønsker å ha flere barn (helst skjønner at jeg ikke kan bestemme det) og derfor vil vi ikke vente.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...