Gå til innhold

Studere samtidig med prøverør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ei jente på 29, blir snart 30 og er utdannet omsorgsarbeider. Har samboer og to stebarn. Min samboer og jeg har pratet om barn lenge, men aldri fått tatt steget fullt ut, har liksom alltid dukket opp noe som har gjort at det blir utsatt. Nå har jeg søkt meg inn på sykepleierstudiet i tre år, og er derfor veldig usikker på dette med å vente med barn og prøverør til etter jeg er ferdig eller starte med det under studiet. Jeg tenker på dette med alder og sjansen for å lykkes siden vi må ha assistert befruktning på grunn av samboers dårlige svømmere. Er det noen der ute som har studert og samtidig drivet med assistert befruktning? Går det an å kombinere begge tingene? Jeg har ikke lyst å vente så mye lenger heller, og hvertfall ikke til jeg er nærmere 33/34 år før jeg får satt igang :-( 

Håper på råd og tips :-)

Hege

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å studere samme mnd som vi hadde første forsøk. Etter 5 innsett og 1,5 år senere var jeg fortsatt ikke gravid. Vi hadde uforklarlig infertilitet. Plutselig i vinter satt spiren, og det uten prøverør. :-) så selvom dere setter i gang med ivf vet man jo ikke når det skal klaffe, det kan gå fort, det kan gå mange mnd og år.

For min del har det gått veldIg fint å studere å samtidig være prøver med ivf. Har også vært litt godt å ha skole å konsentrere seg om når ting ikke har gått så bra, for det har vært en påkjenning alle de gangene med negativ test og blødning.

Så kjennes det riktig ut for dere så sett i gang. :-) og lykke til med studie og prøving uansett hva dere bestemmer dere for :-)

Anonymous poster hash: 8aba8...55b

Skrevet

Vi hadde vårt første prøverørsforsøk i vinter, jeg skulle egentlig begynt på 4 året av mastergraden min til høsten, men det blir permisjon på meg isteden!! :)

For min del synes jeg det var veldig godt å være student mens vi gikk igjennom dette, ingen arbeidsgiver eller kolleger å forklare seg for når jeg måtte ha fri osv :) For oss har det vært helt supert.

Masse lykke til!

Skrevet (endret)

Vi begynte IVF prosessen da jeg tok siste året på en master. Jeg fortsatte studier etter mastergrad med å ta et årsstudium som påfyll. Og spiren satt dette semesteret :-)!! 

Har gått helt fint å kombinere IVF og studier. Men vær obs på at særlig sprayen (dersom du må nedreguleres) gjør at en del blir noe vimsete og får redusert korttidshukommelse. Så kan være greit å ikke kombinere spraying og de mest intense eksamensperiodene. Men har du ikke noe valg, går det nok også bra!! :-) Jeg hadde ett forsøk i innspurten på masteroppgaven og ift oppgaven gikk det greit :-) 

Endret av nordlys13
Skrevet

Tusen takk for svar jenter :-) ålreit å kunne høre andres erfaringer med å studere samtidig med ivf - men problemet er at jeg må nok jobbe endel ved siden av og da tenker jeg på at det kanskje blir for mye stress i henhold til rugeperiode osv at jeg har for mye å gjøre - hva er deres erfaring med det?

Hege 

Skrevet

Jeg har også studert mens vi har hatt prøverør, alle tre forsøkene. Jeg tenker at det visstnok har vært endel stressmomenter jeg ikke har tenkt over men som likevel har påvirket meg... Jeg synes det har vært vanskelig å få ting til å klaffe ifht forsøkene og feks eksamener. Men det er absolutt en god måte sånn egentlig, man har jo litt bedre tid...

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen! 

Men hvordan har dere gjort det dere som har studert samtidig med prøverør dersom dere skal ha noe praksis i studietiden? Jeg vet på sykepleien er det endel uker med praksis og da er det jo dumt hvis man evt blir sykemeldt på grunn av uttak/innsett og ikke går godkjent praksisen :-/

Hva tenker dere om det?

Mvh Hege 

Skrevet

Jeg har hatt praksis mens vi har holdt på med forsøk, kanskje ikke veldig gunstig, men det er jo akkurat mens man tar hormonene som er mest trøbletet ifht at de skal være riktig temperatur osv, men det er jo egentlig bare å ta disse før du evnt skal avgårde på praksis :) jeg tok klokken 0900 noe som ikke passet så godt :P dessuten kan dere jo time forsøkene slik at det ikke treffer på praksis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...