Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Altså, hvordan gjør man det? Kan man bruke maskinen til det? Kan man da bruke vanlig sånn vaskeklor, og hvor putter man det i såfall? Høres ut som om jeg aldri har vasket klær før, men har det altså
Von Hertelhofen Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Det finnes ett egnet produkt for å få misfargede hvite klær hvite igjen, ikke bruk klor. Tror det heter noe med nitorbase, de har det nok i velassorterte butikker.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Ok, tusen takk! Hehe, er kanskje ikke så lurt å helle klor rett på klærne!?
Sisch Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Jeg sprayet klor rett på en hvit genser som mini hadde sølt ketchup på. Vasket den etterpå i vaskemaskin med vanlig vaskemiddel, flekken borte har også helt klor rett i vaskepulverkammeret, og det gikk fint. Funker bra på hvite sko bl.a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Vaskemiddel og klor istedetfor skyllemiddel . Anonymous poster hash: 1cc29...099
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Ikke alltid at klor funker. En flekk ble helt gul etter at jeg puttet klor på. Kloret en gang ved en feil ull, og plagget gikk fra å være hvitt til beige. Anonymous poster hash: f258b...4bb
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Så jeg KAN bruke klor i maskinen? Sånn klor man kjøper på matbutikker? Har en del hvite kluter/håndkler med flekker som ikke går helt bort ved vanlig kokvask..tenker at det er jo ikke krise om disse blir misfarget, mer på om maskinen tar skade av det
Sint naken biltyv Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Dette lurer jeg på også:-) Har hørt man bare kan bruke vanlig klor i en bøtte og skylde plagget i det. Men har ikke turt å prøve
snurripåsnei Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Maskinen tar ikke skadet av det. Jeg bruker å ha klor i foevask-kamneret, så vanlig vaskemiddel i det andre, og tøymykner i det kammeret det skal i .
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Jeg legger tøyet i en bøtte kaldt vann med klor, flere timer (egentlig døgn fordi jeg har glemt av det ). Så vrir jeg det litt opp og kjører en vanlig vask. Har blitt kritthvitt! Anonymous poster hash: 7f38e...ea2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Veldig mange type stoffer tåler ikke klor, mener det er stort sett bare bomull som tåler det. Jeg pleier å legge det i en bøtte med vann og en dæsj klor og så i vaskemaskin etterpå. Anonymous poster hash: d49d5...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå