Gå til innhold

Når monterer dere bilsetet, rer opp babysengen etc?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, dette har jeg også lurt på....Jeg er jo helt tussete og syns det er herlig å ha alt på stell og på plass i god tid, man vet jo aldri når de små vil ut ;) Jeg tipper at jeg har både redd opp i leandervuggen,vuggen på soverommet vårt og vognen - et par uker før snittdato hvertfall. Legger også klart alt til stellebordet (bleier, kluter, kremer etc) og sorterer babyklær og får det på plass på samme tid. Bilsetet går så raskt at det tar vi når det trengs, altså når lille skal hjem fra sykehuset :)

Du da, hva tenker du?

Er i uke 38 og har ikke gjort noen av delene. Men vogna og senga står klar, trenger bare legge på trekk :) Bilstolen monterer vi så snart vi har fått den i hus. Tenker ikke å montere den samme dag som vi drar fra sykehuset, det synes jeg blir litt for sent. Men det kan jo skje når som helst nå så plutselig blir det slik :)

Annonse

er i uke 36. redde opp for flere uker siden..men nå er det støvete og må vaskes på nytt ; P tolmodigheta sjøl hehehe

Anonymous poster hash: 262de...309

Haha, samme her. Så nettopp at sengetøyet var nedstøvet så bare å begynne på nytt:)

Tenker jeg rer opp seng og vugge når jeg er 36-37 uker på vei (er nå 31 uker). Men har begynt å pakke ned babytøy i kommode og gjøre sånne ting klart, så slipper man å tenke på alt på slutten. Klærne ligger jo godt beskyttet i en ren kommode uansett. Bilstol tar vi når vi drar fra sykehuset. Vi har ikke Isofix montering eller lignende (bruker bare sele), og regner med at den lille blir fraktet fra bilstolen til bilen når vi drar.

Litt utålmodig kjenner jeg, har lyst til å gjøre alt klart nå egentlig, men er jo ikke noe vits i hvis man bare må skifte på nytt pga. støv ;)

er i uke 36. redde opp for flere uker siden..men nå er det støvete og må vaskes på nytt ; P tolmodigheta sjøl hehehe

Anonymous poster hash: 262de...309

Haha, samme her. Så nettopp at sengetøyet var nedstøvet så bare å begynne på nytt:)

Tips: legg et laken over hele sengen, så blir det støv på det i stedet :)

Jeg er 32 uker på vei og fristet til å gjøre alt nå.. hehe :-)

Har begynt å vaske babyklær, som jo skal brettes og legges i en ren kommode. Synes det er så koselig å pusle med, og kjekt å ha det klart. Er fristet til å montere bilsetet snart for å få bedre plass på soverrommet hvor vi må ommøblere litt for å få plass til vugge. Men regner med å montere bilsetet og stellebordet rundt uke 38, og re opp vugge og vogn rundt da også. Gleder meg!! :-)

-hi

Anonymous poster hash: 77907...b7c

Har alt klart, altså stående klart. Men ikke redd opp senga, bare lagt alt i kommoden og vasket det. Bilsetet står klart i boden, vogna hentes i morra, men har et par stående som bør fikses opp etc.

Altså litt halvferdig totalt sett.

Dette pleier vi å få på plass mens jeg og barnet er på sykehuset, typisk pappaen som fikser mens han er heimom og ser litt til de andre ungene.

Her er det litt overtro i å re opp sengen, så den lar jeg være til vi kommer hjem fra sykehuset. Bilstolen får jeg gubben til å ta ned når han skal hente oss, og vogna tenker vi å ta ned snart, for å vaske trekket. Har vasket litt babyklær da ;-) Uke 36

Jeg er 36 uker og 1 dag på vei i dag, og nå er det meste i boks. Klærne er vasket og lagt på plass i kommoden. Seng og stellebord er også på plass. Vogna står i boden, men mangler å ta laken på madrassen. Bilstolen står også i boden, bør vel se å få den ut av pappesken etterhvert.

Jeg er snart alenemor til to, og synes det er greit å få ting i orden mens formen er god :)

Anonymous poster hash: 5eeeb...df6

Annonse

37+5 idag og senga har vert redd opp et par uker men har lagt et teppe over så den ikke skulle støve ned. :)

Setter nok sete i bilen imorgen, mannen er reist på jobb og kommer hjem igjen 5 dager før termin, så jeg ønsker ha alt på plass :)

Har aldri montert, satt fast, redd opp etc, før vi er på sykehuset og den lille er født med noen av de to første. Ei denne gang heller :) Ser ikke helt vitsen.. Er mye redebygging for mor uansett. Og alt står klappet & klart til å monteres, settes fast, rees opp etc, slik at far kan gjøre det mens mor & den nyfødte babyen enda ligger på sykehuset ;) I tilegg, in worst case... er det mye som kan skje og da å komme hjem til ting man må begynne å ta ned etc uten baby,, nei, min skrekk. Derfor gjøres alt slikt av mannen til vi kommer hjem, sammen, selvfølgelig med klare instruksjoner om hvor/hva!!;D

Er 37+2, har funnet frem alt untat understellet til vognen. Men alt står på gjesterommet.

Skal montere seng og lekegrind neste uke. Basen til bilstolen setter vi sikkert inn i bilen rundt termindatoen. Re opp sengen vneter jeg sikkert med til vi kommer hjem fra sykehuset. Alt er vasket og klart

Har vasket absolutt alt fra brødrene + nye klær. Må stryke gardiner og sengehimmel, ellers står alt klart til å res opp. Kribler i fingrene til den siste finishen, men er i uke 36., så drøyer det et par uker til;-)

jeg har hatt en elendig form hele svangerskapet, så tanken på å starte med seng/lekegrind/vogn, vasking og sengetøy helt på tampen det orker jeg bare ikke...

om det evt skjer noe i fødsel eller før, så får jeg vel be noen om å fjerne det for oss igjen.... sorgen er tung å bære uansett, og jeg tenker at i en sånn situasjon er jo de rundt mer enn "glad" for å kunne gjøre nytte for seg.... 

Men når det er sagt, så har vi venta på denne frøkna i 5 år, og vært gjennom veldig mye før jeg endelig ble gravid. Så har holdt igjen lenge. med det meste. Men nå ble alt kjøpt inn nesten på en gang, og da har jeg gjort det klart også... Jeg må bare stole på at alt går bra denne gangen, og at vi ikke har ventet forjeves... <3

er forresten snart 34 uker....

Skriver under på den tante_esel:-) her har også det meste stått klar en stund/ kommet i hus. Har ikke montert bilstol da, men nå kan jo ikke min bil kjøres inn til sykehuset, da det er jeg og ikke mannen som har lappen;-) og har ikke tenkt kjøre inn selv!! Bilen med bilstol evn. Bilstol får noen i familien ta med når vi skal hjem :-) barnevogna var i hus i november hehe. 36+6 i dag.

Skriver under på den tante_esel:-) her har også det meste stått klar en stund/ kommet i hus. Har ikke montert bilstol da, men nå kan jo ikke min bil kjøres inn til sykehuset, da det er jeg og ikke mannen som har lappen;-) og har ikke tenkt kjøre inn selv!! Bilen med bilstol evn. Bilstol får noen i familien ta med når vi skal hjem :-) barnevogna var i hus i november hehe. 36+6 i dag.

godt å høre Kalia ;) vi har nesten samme forhistorie ;)

bilstolen er ikke montert her heller, men det er bare fordi vi ikke har fått basen enda! de hadde ikke base inne da vi kjøpte.... men med en gang basen er klar skal den få lov til å stå i bilen! like greit at det er klart- så slipper mannen å knote med det når han er i pappalykkerus ;)

I skrivande stund har jeg første klesvasken i maskinen :) Sengetøy og diverse vasket jeg tidligere i uken, så det ligger pent brettet i komoden. Er i uke 35 nå. 

Redde opp sengen for noen uker siden, bare for å se hvor søtt og koselig det blir :P Men så da hvor fort støvete det ble, så nå venter vi til vi har kommet hjem med den lille. Samme med vogna, den legger vi på når vi bestemmer oss for å ta første turen ut. Det er jo fort gjort, og med sommerbaby er det ikke sikkert vi får bruk for dynen med det første heller. 

Har bilsete med isofix, og det skal i bilen så fort samboer har vært på sin siste langtur for jobben. (om ca. 2 uker)

Babysengen ble montert for 1 mnd siden og dyne og sengekant ligger klart, rer opp ordentlig når babyen kommer hjem. Bilsetet står under trappa, men det blir ikke montert før ungen skal hjem pga plassen i bilen brukes ofte til storesøsters venner.

Er i uke 32, bilstolen er ikke montert (Men jeg har lyst til å få dette på plass noen uker før termin) og sengen er ikke i hus ennå! Vi skal få en seng av svigerforeldre (Det er denne samboeren sov i da han var liten, så det er jo litt koselig), og de har tenkt å kjøre den bort til oss snart (Fra Stavanger til Østlandet!  -_- ) Så her tar ting litt tid på sengefronten, har egentlig lyst å få alt på plass så snart som mulig...

Klær og sengetøy ble vasket fra uke 35. 

Sengen ble satt opp i uke 34

Vuggen kom i hus og er ferdig redd opp (men pakket inn i stor gjennomsiktig plast så den ikke skal støve ned) uke 37. 

Bilbasen ble festet uke 37. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...