Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har aldri fikset neglene mine annet enn å bruke negleforsterker og lakk selv. Har ikke så veldig sterke negler, så om jeg greier å spare dem varer det knapt ei uke eller to før en av neglene ryker. Da klipper jeg de andre ned, og så kan det gå aldri så lenge før neste gang de er lange. Nå er barna mine så store at jeg slipper å tenke på stell og slikt, så har innmari lyst til å ha fine negler til sommeren! Skal i et bryllup i juni også. Akkurat nå er neglene mine lange, og fingrene ser så utrolig mye "finere" og lengre ut synes jeg! Har lyst til å spandere på meg litt neglefiksing slik at de kan bli værende slik! Hva bør jeg velge ift kvalitet, varighet og pris? Vil at de skal se så naturlige ut som mulig - gjerne med slik hvit kant ytterst (fransk manikyr?). Må man fylle på ofte? Er redd jeg blir "hekta" og fortsetter, da blir det vel dyrt....? Og kan man f.eks legge det over sine egne negler slik at det på en måte forsterker de (altså ikke klippe bort de lange jeg har nå?) Hvor mye tåler egentlig akryl- eller gelenegler? Jeg bruker hendene mye i det daglige. Anonymous poster hash: 32e5e...34c
Gjest @---;- Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Jeg dytter på denne. For det lurer jeg også på...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Hvis neglene dine nå er såpass lange at du er fornøyde med de så vil jeg ikke anbefale deg å begynne med støping av verken gele eller akryl. Man blir lett hekta og det koster. Etterfylling bør gjøres hver fjerde uke og det blir fort stygt hvis det går for lang tid i mellom. Har du som sagt lange nok negler så ville jeg bare lakket de med gellack. Det er som en vanlig neglelakk, bare veldig holdbart og laget av gele som må herdes i uv-lampe på lik linje med gelenegler. Når det har vokst ut så mye at det er på tide med ny drar man den bare av og legger på ny. Dette kan du gjøre selv, de selger slike sett med alt du trenger på bla cubus, hm o.l. Hvis du derimot ikke er fornøyd med lengden slik de er så er vanlige løsnegler som du limer på selv et veldig godt alternativ. De skader ikke neglen i samme grad som støpenegler og holder seg like fine til de faller av eller fjernes. Negler av god kvalitet med grundig forarbeid før liming holder seg på i 2-3 uker. Jeg bruker utelukkende det nå, etter å ha vært avhengig av støpenegler i ca 15 år. Lykke til:) Anonymous poster hash: e217f...774
Ronja80.mor til 2 Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Hvilke løsnegler kan du anbefale som sitter i 2-3 uker? Når jeg har brukt det har de alltid falt av i løpet av kvelden.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Depend er bra. Men som sagt, forarbeid, forarbeid, forarbeid!!!! Sikre at størrelsen til hver negl er nøye tilpasset, standartstørrelsene passer ikke nødvendigvis, file de til hvis de ikke er perfekt. Bedre med for små enn for stor. Skyve tilbake/ fjerne neglebånd, file lett over negleflaten med en fin fil for å fjerne fettlaget og løfte negleflaten slik at den får maks festeevne. Rengjøre grundig med neglelakkfjerner før liming, lim på begge flater og presse, presse, presse, leeeeenge på hver enkelt negl. Akkurat plukket av meg 2,5 ukes gamle negler nå. Anonymous poster hash: e217f...774
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Hvis neglene dine nå er såpass lange at du er fornøyde med de så vil jeg ikke anbefale deg å begynne med støping av verken gele eller akryl. Man blir lett hekta og det koster. Etterfylling bør gjøres hver fjerde uke og det blir fort stygt hvis det går for lang tid i mellom. Har du som sagt lange nok negler så ville jeg bare lakket de med gellack. Det er som en vanlig neglelakk, bare veldig holdbart og laget av gele som må herdes i uv-lampe på lik linje med gelenegler. Når det har vokst ut så mye at det er på tide med ny drar man den bare av og legger på ny. Dette kan du gjøre selv, de selger slike sett med alt du trenger på bla cubus, hm o.l. Hvis du derimot ikke er fornøyd med lengden slik de er så er vanlige løsnegler som du limer på selv et veldig godt alternativ. De skader ikke neglen i samme grad som støpenegler og holder seg like fine til de faller av eller fjernes. Negler av god kvalitet med grundig forarbeid før liming holder seg på i 2-3 uker. Jeg bruker utelukkende det nå, etter å ha vært avhengig av støpenegler i ca 15 år. Lykke til:) Anonymous poster hash: e217f...774 HI her igjen. Takk for svar :-) Ble veldig nysgjerrig på gellack nå! Det hørtes utrolig lettvint og greit ut, men forstår jeg deg rett om det bare er så enkelt som å lakke neglene med gellack - på samme måte som med vanlig neglelakk - for så å herde under uv-lyset? Googla det litt her i sta, og da virka det mer komplisert... Er Cubusbutikk her jeg bor, så tenker å se etter der i morgen. Er det et slags Start-kit jeg skal se etter? Er det med lampe der også? Vet du ca pris? Må spørre deg om hvorfor du bruker løsnegler i stedet? Siden du sier gellack er bra, mener jeg? Har prøvd løsnegler før, og mine falt av ila kvelden. Hvertfall en to-tre stykker.. Trenger noe som sitter GODT! Håper på svar igjen :-) Anonymous poster hash: 32e5e...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå