Gå til innhold

Kiel tur i uke 30 uansvarlig? Hvordan forsikring burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Veldig lyst på en tur før den lille kommer. Blir litt usikker da mange ikke dekker selve fødsel i forsikringen så da må jeg vel tegne en annen. Usikker på hvordan vi skal gjøre dette? Tips? :)

Anonymous poster hash: 5b548...a32

Fortsetter under...

Jeg er ikke noe grammar-police, og skriver ofte skrivefeil... Jeg retter aldri på folks skrivefeil her inne, slik som enkelte. Men å skrive hvordan når man VET at det er hvilken, hvorfor gjør man det??? Hvilke byer her i landet er det egentlig man lærer å si det på denne måten? Er det en fjortis greie? Snakker de voksne/gamle på disse stedene også på denne måten? Det er virkelig, virkelig, irriterende. ''hvordan farge skal jeg velge'' WHAT?? Jeg forstår det ikke!

Anonymous poster hash: 7fac4...53d

Annonse

Tror ikke du trenger noen ekstra forsikring. Det er ti uker før fødsel og med mindre du har en historikk med ekstremt tidlig fødsel så redet vel bare å dra. Ta med fødselspapirene og be legen om et eget helsekort for nordmenn. Er du sykemeldt så må du visst si ifra til NAV og gå legen til å si at det er ok at du drar. 😊 god tur.

Jeg er ikke noe grammar-police, og skriver ofte skrivefeil... Jeg retter aldri på folks skrivefeil her inne, slik som enkelte. Men å skrive hvordan når man VET at det er hvilken, hvorfor gjør man det??? Hvilke byer her i landet er det egentlig man lærer å si det på denne måten? Er det en fjortis greie? Snakker de voksne/gamle på disse stedene også på denne måten? Det er virkelig, virkelig, irriterende. ''hvordan farge skal jeg velge'' WHAT?? Jeg forstår det ikke! Anonymous poster hash: 7fac4...53d

Du retter aldri? Vel, nå har du faktisk gjort det. Jeg trodde faktisk at kommentarer som denne holdt seg på anonymforum, men der tok jeg visst feil. Takk til deg for at du forsuret stemningen med kommentaren din.

Jeg var på Kiel tur i uke 31. De har ingen øvre grense på når du kan bli med. Det finnes lege ombord. De har og en liten opr sal der. Jeg fikk godkjenning av jordmor når jeg dro. Hadde ingen annen forsikring, men hadde med alle papirene mine. God tur!

Takk for gode tilbakemeldinger dere som svarte på hva det gjelder :)

Hva hvis man føder i utlandet? Hørt regninga kan bli veldig dyr da :-/ og uten ekstra forsikring blir dette noe man må betale selv. Vurderer kun to-døgns tur men alikevel..

Anonymous poster hash: 5b548...a32

Les vilkårene på reiseforsikringen din, min dekker «alt» av helsetjenester i utlandet, og eneste unntaket når det gjelder graviditet er provosert abort (altså forsikringen dekker ikke abort utført i annet land, noe som i og for seg er rimelig). I tillegg gir det europeiske helsetrygdkortet deg rett på samme behandling som innbyggere i det landet du befinner deg i.

Edit: Mente selvfølgelig helsetjenester ved sykdom/skade, da, jeg har ikke forsikring som dekker frivillig plastisk kirurgi og sånne ting, hehe.

Endret av Kjøttmeis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...