Fem til sommers Skrevet 10. mai 2014 #1 Del Skrevet 10. mai 2014 Dette er mitt tolvte svangerskap faktisk. Har fire barn, samt en grav på en jeg mistet i uke 20. Nå er jeg i uke 29 (28+3) og føler meg tryggere på at dette går bra:) Så til sommers er jeg fembarnsmamma, vi blir 7 stk her hjemme. Jeg gleder meg veldig til hun lillejenta kommer!MEN!! Jeg hater å gå gravid!!! At det går an! Jeg blir så misunnelig på de som stråler og koser seg under graviditeten, jeg går her som en syk hvalross. Jeg har bekkenløsning, er fremdeles kvalm om morgenen og utover dagen av og til, har hodepine, leggkramper, tørr hud og klør meg ihjel om jeg ikke skrubber og oljer, halsbrann, kynnere de lux og er sykt trett hele tiden. Ikke noe strålende akkurat nei. Men jeg tenker jo at det går jo over. Det er bare det at jeg skjemmes som en hund over at jeg ikke er i form! Graviditet er jo ikke akkurat en sykdom, men det føles litt slik akkurat nå. Flaut at jeg ikke kan være slik som de som har det så bra under svangerskap.Det å ha fire barn som skal taes av, et hjem osv, ja det tar på. Og jeg blir så flau når jeg ikke kan møte på ting, fordi jeg ikke er i form. Har ikke fått ordnet noe som helst til jenta kommer i løpet av 16-18 juli, jeg tenker at jeg skal begynne med noe, men så stopper formen meg. Og vi må gjøre en del, huset er fullt, og vi må gjøre om en del for å få plass til ting og tang. Jeg har en plan, men null energi til å sette igang.Beklager, jeg klager. Trengte lette litt på hjertet. Gleder meg som sagt noe så veldig til at veslejenta kommer til sommers! Hun var ikke planlagt, jeg skulle ikke bli gravid mer nettopp fordi jeg bærer ungene så tungt. Men vi alle gleder oss, og hun er veldig velkommen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Del Skrevet 10. mai 2014 Dette er mitt tolvte svangerskap faktisk. Har fire barn, samt en grav på en jeg mistet i uke 20. Nå er jeg i uke 29 (28+3) og føler meg tryggere på at dette går bra:) Så til sommers er jeg fembarnsmamma, vi blir 7 stk her hjemme. Jeg gleder meg veldig til hun lillejenta kommer! MEN!! Jeg hater å gå gravid!!! At det går an! Jeg blir så misunnelig på de som stråler og koser seg under graviditeten, jeg går her som en syk hvalross. Jeg har bekkenløsning, er fremdeles kvalm om morgenen og utover dagen av og til, har hodepine, leggkramper, tørr hud og klør meg ihjel om jeg ikke skrubber og oljer, halsbrann, kynnere de lux og er sykt trett hele tiden. Ikke noe strålende akkurat nei. Men jeg tenker jo at det går jo over. Det er bare det at jeg skjemmes som en hund over at jeg ikke er i form! Graviditet er jo ikke akkurat en sykdom, men det føles litt slik akkurat nå. Flaut at jeg ikke kan være slik som de som har det så bra under svangerskap. Det å ha fire barn som skal taes av, et hjem osv, ja det tar på. Og jeg blir så flau når jeg ikke kan møte på ting, fordi jeg ikke er i form. Har ikke fått ordnet noe som helst til jenta kommer i løpet av 16-18 juli, jeg tenker at jeg skal begynne med noe, men så stopper formen meg. Og vi må gjøre en del, huset er fullt, og vi må gjøre om en del for å få plass til ting og tang. Jeg har en plan, men null energi til å sette igang. Beklager, jeg klager. Trengte lette litt på hjertet. Gleder meg som sagt noe så veldig til at veslejenta kommer til sommers! Hun var ikke planlagt, jeg skulle ikke bli gravid mer nettopp fordi jeg bærer ungene så tungt. Men vi alle gleder oss, og hun er veldig velkommen! Noen sliter nok mer i svangerskapet enn andre. Men så herlig at du er gravid og snart skal få et barn i armene! Skulle ønske jeg var gravid, har prøvd veldig lenge... Har heldigvis et barn! Men ser ut til å ta tid før vi får flere. Anonymous poster hash: 93d66...24c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/#findComment-146354883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fem til sommers Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mai 2014 Noen sliter nok mer i svangerskapet enn andre. Men så herlig at du er gravid og snart skal få et barn i armene! Skulle ønske jeg var gravid, har prøvd veldig lenge... Har heldigvis et barn! Men ser ut til å ta tid før vi får flere. Anonymous poster hash: 93d66...24c Ønsker deg lykke til i prøvinga!! Jeg får veldig dårlig samvittighet når jeg sitter her og sitter når jeg vet at det er mange som sliter. Beklager for den. Er dog utrolig glad for at jeg skal bli mamma igjen da jeg synes det er det beste i hele livet!! Akkurat nå sitter femåringen og legger klærne sine i ny skuffe, slik at babyen skal få kommoden og skapet hennes. Mens hun synger blidt, dette er så godt for mammahjertet! Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/#findComment-146355080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa79 Skrevet 10. mai 2014 #4 Del Skrevet 10. mai 2014 Kjenner meg så igjen. Er kjempelei pga. dårlig form. Jeg har slitt med høy puls, svimmelhet og pustebesvær siden uke 21 (er nå i uke 32). Er i litt bedre form, men orker stort sett ingenting. Må hvile veldig mye. Har ikke hatt det så ille med de to første. Dette svangerskapet var heller ikke planlagt og har blitt litt deprimert av hele situasjonen. De to andre barna klarer jeg ikke å følge opp og skulle ønske at jeg orket å jobbe. Jeg har i tillegg blitt bekymret for hvordan det skal bli etter at babyen kommer. Jeg gleder meg jo til å se han, men tenk om jeg ikke har noe energi da heller? Føler med deg - stor klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/#findComment-146355121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart3barnsmamma83 Skrevet 10. mai 2014 #5 Del Skrevet 10. mai 2014 Har det på akkurat samme måte!! Glad for at jeg venter mitt tredje barn og føler meg så heldig som kan bli gravid helt på egenhånd og uten problemer....MEN jeg trives overhodet ikke med selve graviditeten. Har skammet meg mye over at jeg ikke klarer å nyte svangerskapet...det hr vært (og er) en vanvittig psykisk og fysisk belastning denne gangen. Både fordi jeg sliter med fødselsangst etter tidligere fødsler,men og pga dårlig form generelt. (Bekkenlåsning med mye smerter,hjertebank,svimmelhet,null energi,masse kynnere/maserier,dårlig samvittighet for de to andre barna,kvalme,trøtthet,smerter i mage/underliv etc...) Er 34+5 idag og ventetiden er helt uutholdelig. Jeg gleder meg masse til å møte datteren min,ingen tvil om det....men det er heller ingen tvil om at dette blir det siste barnet mitt. Føler så med deg! Redningen min har vært en fantastisk jordmor som har tatt meg på alvor og som har gitt meg både hyppige kontroller/samtaler og alltid setter av minst en time når jeg kommer til å prate. Hadde ikke klart dette uten henne. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/#findComment-146355828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 10. mai 2014 #6 Del Skrevet 10. mai 2014 Vi er nok flere! Venter fjerde barnet her, og er sykt lei av å gå gravid. Blir bra når hun først er ute tipper jeg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/#findComment-146356016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg føler med deg. Dette er "bare" mitt andre svangerskap, men jeg er så utrolig lei av å gå gravid allikevel. Har hatt bekkenløsning siden andre måned, mye halsbrann, kynnere og generelt mye ubehag og lite energi. Sliter også med å føle meg som en god nok mor for ettåringen. Jeg gleder meg til fødsel (termin om seks uker) og tviler på at jeg orker gå gravid igjen. Samtidig er jeg selvfølgelig utrolig takknemlig for at jeg kan bli gravid og at det har skjedd uten problemer begge ganger. Anonymous poster hash: b1bf5...3bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140568-jeg-hater-%C3%A5-g%C3%A5-gravid-gleder-meg-vilt-til-det-er-over-og-jeg-jenta-f%C3%A5r-treffe/#findComment-146357982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå