Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Fikk en melding av en kollega om at noen hadde kontaktet han som min referanse i dag. Og dette er drømmejobben min! Men er det slik at de kontakter flere personer for referanser før de bestemmer seg eller er det den aktuelle som de vurderer vil få jobben? Anonymous poster hash: ee252...40d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Jeg kontakter alle referansene til alle kandidatene som er akutelle etter intervjurunde. Jeg jobber som leder i en avdeling i staten. Anonymous poster hash: 12812...1e9
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg kontakter alle referansene til alle kandidatene som er akutelle etter intervjurunde. Jeg jobber som leder i en avdeling i staten. Anonymous poster hash: 12812...1e9 Det hun sa. Minus at jeg er leder. Jeg er bare stedfortreder
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Som over; kontakter referansene til alle som er aktuelle etter intervjurunde. Sitter som medlem i ansettelseskomiteer i akademia. Anonymous poster hash: 2f6d2...d11
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Kontakter ofte referanser til dem jeg anser aktuelle for intevju. Hvis referansene ikke er gode er det ikke sikkert jeg kaller inn vedkommende til intevju heller. Anonymous poster hash: de04d...bb0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Jeg kontakter alle referansene til alle kandidatene som er akutelle etter intervjurunde. Jeg jobber som leder i en avdeling i staten. Anonymous poster hash: 12812...1e9 Ikke hi, men jeg undres: Kontakter du dem før intervju? Når jeg har søkt på stillinger tar jeg med informasjon om referanser på intervjuet (skriver i cv/søknad at de kan fås ved forespørsel), jeg synes det er unødvendig at mine referanser skal ringes før det er klart at jeg er en aktuell søker. Jeg jobber for øvrig selv i staten, og man ringer ikke referanser før intervju på min arbeidsplass. De gangene jeg har søkt på stillinger har det heller ikke vært noe problem at jeg har tatt med referansene til intervjuet, ingen som har bedt om dem i forkant og jeg ble kalt inn likevel. Anonymous poster hash: 1c949...c8a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg kontakter alle referansene til alle kandidatene som er akutelle etter intervjurunde. Jeg jobber som leder i en avdeling i staten. Anonymous poster hash: 12812...1e9 Ikke hi, men jeg undres: Kontakter du dem før intervju? Når jeg har søkt på stillinger tar jeg med informasjon om referanser på intervjuet (skriver i cv/søknad at de kan fås ved forespørsel), jeg synes det er unødvendig at mine referanser skal ringes før det er klart at jeg er en aktuell søker. Jeg jobber for øvrig selv i staten, og man ringer ikke referanser før intervju på min arbeidsplass. De gangene jeg har søkt på stillinger har det heller ikke vært noe problem at jeg har tatt med referansene til intervjuet, ingen som har bedt om dem i forkant og jeg ble kalt inn likevel. Anonymous poster hash: 1c949...c8a Argh, ser nå at du skriver etter en intervjurunde... Glem da hele min post... Anonymous poster hash: 1c949...c8a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Jeg var til intervju forrige uke. Tror det var 5-6 stk som var før meg. Jeg trodde kanskje det kun var den aktuelle kandidaten de tok referansene på? Det er offentlig, 100% stilling. HI Anonymous poster hash: ee252...40d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Jeg var til intervju forrige uke. Tror det var 5-6 stk som var før meg. Jeg trodde kanskje det kun var den aktuelle kandidaten de tok referansene på? Det er offentlig, 100% stilling. HI Anonymous poster hash: ee252...40d Ikke i de prosessene jeg har vært med på iallefall. De som intervjues er alle aktuelle for stillingen, og med mindre det har kommet frem noe som ikke gjør dem aktuelle lengre henter vi referanser på alle. Det lages en innstilling etter intervjurunden. Høyeste ragnerte kandidat får tilbud, sier den nei går man videre til neste. Derfor innhenter vi referansene, slik at alt er klart hvis den først innstilte sier nei. Da går man videre til neste kandidat. Anonymous poster hash: 2f6d2...d11
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Hvis jeg er innstilt som nr. 2, ringer de og forteller det eller sender brev? Anonymous poster hash: ee252...40d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Vi sjekker referanser etter første interjurunde. da sjekker vi kun på de som er aktuelle. Kan være alt fra 2 til 7 kandidater Anonymous poster hash: 06811...dae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Hvis jeg er innstilt som nr. 2, ringer de og forteller det eller sender brev? Anonymous poster hash: ee252...40d Det vil jeg tro varierer fra sted til sted, og eneste som kan gi deg et klart svar på det er personalkonsulenten du har vært i kontakt med. Vi pleier å informere om prosessen videre på selve intervjuet. Anonymous poster hash: 2f6d2...d11
Frk B. Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Bare sånn til info, en aktuell arbeidsgiver har ikke lov til å ringe en referanse uten å informere kandidaten først. (I alle fall det jeg har fått beskjed om)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er styrer i Offentlig barnehage. Vi velger ut de som går videre etter intervju, til en stilling ca 3 stk. Også kontakter vi i første omgang kun referanser til personen vi mener skal få stillingen. Ellers hadde vi brukt altfor mye tid og penger på å ringe rundt til alle! Anonymous poster hash: ee252...40d
Altiboks Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Da jeg kom på jobbintervju forrige gang jeg søkte jobb så hadde de kontaktet referanse FØR intervjuet. I tillegg hadde de ringt den nåværende sjefen min selv om jeg ikke hadde oppgitt henne som referanse. Trodde det var vanlig å kontakte etter intervju.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Jeg ringte referanse nr. 2 og hun sa de ikke hadde ringt henne i dag. Referanse nummer 1 har jeg ikke fåt tak i dag. Synes dette var litt rart! Det virket som om de hadde så dårlig tid med å ringe referansene og at jeg måtte sende over så fort jeg kunne navn og tlf nummer. Og de står på CV! Hun skrev etterpå: Takk skal du ha! er nå at det står oppført i CVen? Anonymous poster hash: ee252...40d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Ringer referanser på den som er aktuell for tilbud. Sier ikke referansene noe som blir tolket veldig negativt blir det tilbud. Anonymous poster hash: 6082f...21c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Ringer referanser på den som er aktuell for tilbud. Sier ikke referansene noe som blir tolket veldig negativt blir det tilbud. Anonymous poster hash: 6082f...21c Hva mener du "sier ikke referansene noe som blir tolket veldig negativt blir det tilbud"? Har de ikke "lov" å si om de er blitt kontaktet???? Anonymous poster hash: ee252...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå