Gå til innhold

Fødselssamtale; Hva ble din avtale?

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor på sykehus i går, strålende fornøyd. Jeg har for smalt bekken til å føde fullgåtte barn, men vil gjerne føde fremfor keisersnitt om det er trygt for babyen. Har to helt sinnsyke fødsler fra før de fant ut at bekkenet var for smalt. Nummer tre( den ble litt lang da, fire dager) og fire ( her var avtalen to dager) fikk jeg avtale på, og det gjorde jeg også nå. Denne gangen måtte jeg ikke tigge, alt var i orden, jeg er jo femtegangsfødende;)

Har termin 2. august, blir innlagt 16. juli og igangsatt da( evnt komme inn kvelden før for sånn ballong først) Deretter får jeg holde på til den 18 en gang på dagen, er ikke jenta ut da, ja da blir det keisersnitt. Smertestillende ble også diskutert, det bestemmer vi underveis. Drypp fra fødsel starter, da jeg har slike rier som kun er ekstremt vonde, med femten sekunders mellomrom og til ingen nytte. Da jeg fikk drypp for første gang skjønte jeg hva det mente at kroppen jobber under riene og at det finnes gode rier, til tross for at de er vonde. Det skal ikke føles ut som om man dør av smerte, slik det hadde gjort på de to første for meg.

Gruer jo meg til å føde mht smerter og alt det der, men er meget trygg på et annet vis. Man glemmer fort smertene når de ikke blir for ekstreme, det skal gjøre vondt å føde har jeg funnet ut. Gleder meg til å treffe hun der inne om ti uker;)

Har du fått avtale?

Fortsetter under...

Jeg fikk det pga kompliserte fødsler de to første.  Før de to første snakket jeg kun med jordmoren, som da faktisk var på det stedet jeg skulle føde. (ei lita fødestue) Etter de to første ble det klart at jeg ikke kunne føde der, men måtte på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...