babelina Skrevet 9. mai 2014 #1 Del Skrevet 9. mai 2014 Nar startet dere med annet enn morsmelk?? Og hva?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 9. mai 2014 #2 Del Skrevet 9. mai 2014 Starta med graut ved 3.5 mnd, ho fekk ikkje nok med berre pupp. Med eldste gav eg smaksprsjonar av frukt, gulrot og graut frå 4 mnd, ho var 7 mnd før det vart meir enn smaking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma! Skrevet 9. mai 2014 #3 Del Skrevet 9. mai 2014 Rundt 4mnd med gutta og 5,5mnd med jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma! Skrevet 9. mai 2014 #4 Del Skrevet 9. mai 2014 Begynte med moste grønnsaker forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Del Skrevet 9. mai 2014 Begynte ved 6 måneder, moste grønnsaker (dampet/kokt på forhånd), blandet etter hvert inn kjøtt/fisk/kylling og krydder (hvitløk er populært). Frukt også, eple/pære/banan/mango/blåbær/bringebær/druer. Most/kokt/dampet. Først matvarer hver for seg, så blandet flere sammen. Har laget alt selv men gått i babymathylla og sett etter inspirajon Anonymous poster hash: 9eb2a...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Del Skrevet 9. mai 2014 Begynte rett etter 4 mndr, da det mest sannsynlig kommer til å bli nye retningslinjer. Først med grøt for 4 mndr (hipp sin er tilsatt B12!), smaksporsjoner de første 1-2 uker, før hun begynte å spise litt mer, ligger nå på 1/2-1 porsjon om kvelden. I tillegg etter et par dager med grøtsmaking (flyttet da grøt til kvelden), begynte jeg med smaksprøver (2-4 skjeer) på formiddagen med ulike frukt-/grønnsaksmoser fra butikken samt en blanding jeg laget selv med kjøtt/brokkoli/gulrot (for å få B12). Har gitt samme mis 2-3 dager på rad for å være sikrere ift evt reaksjoner på maten. Anonymous poster hash: dc6d8...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babelina Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 12. mai 2014 Begynte rett etter 4 mndr, da det mest sannsynlig kommer til å bli nye retningslinjer. Først med grøt for 4 mndr (hipp sin er tilsatt B12!), smaksporsjoner de første 1-2 uker, før hun begynte å spise litt mer, ligger nå på 1/2-1 porsjon om kvelden. I tillegg etter et par dager med grøtsmaking (flyttet da grøt til kvelden), begynte jeg med smaksprøver (2-4 skjeer) på formiddagen med ulike frukt-/grønnsaksmoser fra butikken samt en blanding jeg laget selv med kjøtt/brokkoli/gulrot (for å få B12). Har gitt samme mis 2-3 dager på rad for å være sikrere ift evt reaksjoner på maten. Anonymous poster hash: dc6d8...b34 Hvor store porsjoner I begynnelsen? Jeg har gitt en ss holle hirsegrot blandet med 50 ml vann pa formiddagen for kvilen hennes....hun slurped det I seg!! Sover din bedre nar du gir det om kvelden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Del Skrevet 12. mai 2014 Begynte rett etter 4 mndr, da det mest sannsynlig kommer til å bli nye retningslinjer. Først med grøt for 4 mndr (hipp sin er tilsatt B12!), smaksporsjoner de første 1-2 uker, før hun begynte å spise litt mer, ligger nå på 1/2-1 porsjon om kvelden. I tillegg etter et par dager med grøtsmaking (flyttet da grøt til kvelden), begynte jeg med smaksprøver (2-4 skjeer) på formiddagen med ulike frukt-/grønnsaksmoser fra butikken samt en blanding jeg laget selv med kjøtt/brokkoli/gulrot (for å få B12). Har gitt samme mis 2-3 dager på rad for å være sikrere ift evt reaksjoner på maten. Anonymous poster hash: dc6d8...b34 Hvor store porsjoner I begynnelsen? Jeg har gitt en ss holle hirsegrot blandet med 50 ml vann pa formiddagen for kvilen hennes....hun slurped det I seg!! Sover din bedre nar du gir det om kvelden?? Jeg har bare blandet ut litt passelig mengde og så gitt henne først 3-4 små skjeer. I starten kom alt ut igjen, men etter noen uker er det nå litt bedre. Jeg ammer henne nå ca kl 16, så grøt kl 18 og amming før legging kl 19. Det har variert veldig hvor mye hun spiser, har nesten blitt mindre de siste dagene ift det jeg skrev i sist innlegg. Jeg lager av 1 dl pulver (1 porsjon), men sjelden at hun spiser halve, oftest mindre. Storebror spiser derimot resten som er igjen etter at han er ferdig med sin mat;-) Hvis babyen din ikke har reagert med mageknip etter et par dager på formiddagen så hadde jeg startet å gi på kvelden:-) Foreløpig har jeg ikke merket så mye på nattesøvnen, men satser på at det kommer når hun klarer å spise mer! Det er tungen som er hovedproblemet så mye kommer ut igjen... Anonymous poster hash: dc6d8...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå