Gå til innhold

Oppvaskmaskin, stopper opp, muligens tett, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppvaskmaskinen stoppet midt i programmet, og ligger masse vann i bunnen. Fikk startet den igjen noen ganger, men den går litt, så stopper den igjen. Tok opp filteret, og der lå det papir?!?! Så ut som kjøkkenpapir eller biter av en serviett...aner ikke hvordan det har kommet oppi der, men kan jo være noe som hang fast på en tallerken...Fant også flere sånne klistremerker med navn på, sånne man har på matbokser osv. Disse må være fra forrige leietaker, da vi ikke har barn (eller slike navnelapper). 

Har lyst til å få ut vannet så jeg kan se etter mer papirrester, men hvordan gjør jeg dette? Er en stor skrukork i bunnen der, er dette noe jeg kan åpne og tømme ut slik? Vi leier så jeg har ikke bruksanvisningen, maskinen følger med leiligheten.

Anonymous poster hash: 801a3...243

Fortsetter under...

Skrevet

Du må ha ,askinen i gang for å få pumpet ut vannet. Den må gå ett program.

Anonymous poster hash: f9125...016

Skrevet

Tømt maskinen for vann med en kopp eller noe, når du ikke får opp mer kan du prøve å heller oppi litt eddik og bakepulver la det stå litt. Tømt så litt kokende vann i sluket. La det kjølne og pump litt med hånda di over hullet.

Anonymous poster hash: f11bd...8b0

Skrevet

Rens filteret og se om den forsetter programmet.

Skrevet

takk for tips!  den gikk litt igjen etter jeg renset filteret, men så stoppet den opp igjen... får prøve øsemetoden

Anonymous poster hash: 801a3...243
Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: f11bd...8b0

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...