Gå til innhold

Er John en gammel mann, eller kler det en liten gutt også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt søtt selv, men får tilbakemelding fra flere om at det er et gammelmannsnavn.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: f4134...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det funker helt fint jeg. Liker det best uten h, Jon er litt søtere enn John.

Anonymous poster hash: 127f7...985
Skrevet

Synes det passee fint til en gutt jeg, men foretrekker det uten h, altså Jon.

Skrevet

Jeg tenkte på navnet John for bare noen dager siden ;) Jeg synes det er stilig!

MED H :D

Skrevet

Jon eller John , uansett et fint navn til en liten gutt.

Skrevet

Jeg blei en gang fortalt av en man som heter John (med h), med amerikanske aner, at det uttales Jånn, som kommer fra den engelske/amerikanske uttalen Djan, mens Jon (uten h) er en norsk/ nordisk versjon av navnet som uttales jOn med trykk på O en.

Om dette stemmer veit ikke jeg.

Min onkel heter John Andreas, han (og alle andre) har alltid uttalt navnet Jånn.....

Navnet Jon syns jeg funker aleine, men er finest i dobbeltnavn. Navnet Jånn (John) syns jeg ikke funker aleine og "må" være første navn i et dobbelt navn for å betegnes som fint, stilig etc..

det er min mening da.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har kun JoHn som alternativ, da det er snakk om oppkalling. Aldri hørt at skrivemåten med H fører til "jånn" som uttale?? Han skal i hvertfall kalles "Jonn" om det blir navnet :)

Anonymous poster hash: f4134...46a

Skrevet

Vet om to John (voksne), de uttaler det "Jånn". Synes ikke det er så sjarmerende navn.

Jon er ganske fint, men da uttaler jeg det "Joon", ikke "Jonn". Helt ok navn, uansett, det viktigste er at dere liker det:) Og oppkalling er jo koselig:)

Anonymous poster hash: f71a0...dd0
Skrevet

Spørs hvor man bor, når det kommer til uttale. Her sier vi Jonn til begge stavempter. Men andre plasser uttales Jon med lang o. Liker navnet, og gjerne i kombo med et annet navn. :)

Skrevet

Uttal det "Jonn" :)

Og skriv John! Stilig navn :D

Anonymous poster hash: 85e45...f3d
Skrevet

Jon passer for liten og stor. 

Husk at små gutter skal være store mesteparten av livet, og det er ikke noe som er mindre kledelig enn baby/småguttnavn på voksne menn. F.eks Mio.

Anonymous poster hash: f04f3...672
Skrevet

Jeg hadde en søt oppegående gutt i barnehagen som jon (joooon) kjenner en gammel mann som heter john (jån) :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Uttaler det på samme måte som Pei.

Går helt fint å bruke på en liten gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...