Gå til innhold

Navnevalg til besvær...

Anbefalte innlegg

Det kommer en liten lillebror og guttenavn er vanskelig. DET er det eneste vi er enige om, at det er vanskelig.

Mine forslag og favoritter blir forkastet med en gang de yttres, med forklaring om at det er barnemishandling. Jaja.

Sambos favoritt mener jeg er barnemishandling, mens nummer to er greit nok.

Men så er det det at det er Maximiliam og fetteren heter William. Syntes det blir for likt. Og hva syntes dere om navnet Maximiliam?

Anonymous poster hash: ef115...627

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144140152-navnevalg-til-besv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miliam William..

Jeg personlig er heller ikke fan av navnet, men det er greit. Syntes det er tungt..

Men sambo nekter plent alle mine og gutten forblir navnløs om ikke en av og gir seg. Kan banne på at jeg må gi meg....

Annonse

Maximilian er et vakkert, klassisk navn med røtter langt tilbake i historien. Maximiliam er, om ikke jeg tar helt feil, en ny variant. Mye mulig kun her i nord også. Emiliam er en variant av det igjen, og det er "nylaget". Er det en spesiell grunn for at han ønsker seg Maximiliam med m ending? Ved å velge den opprinnelige formen, Maximilian, så unngår dere jo den liknende endingen med fetteren også.

Personlig synes jeg Maximilian er et av de flotteste mannsnavnene som er. God klang og en passelig dæsj kult. Jeg digger historie, og dette er et navn som står sterkt i bl.a. romersk historie. Jeg synes guttenavn er altfor vanskelig, få som er virkelig flotte synes jeg, men Maximilian er blant dem, og synes det er såpass flott at jeg skaffet meg en selv faktisk ;) Bare fått supre komplimenter for det!

Sakset fra SSB:

Det er 325 menn som har Maximilian som første fornavn

Det er 217 menn som har Maximilian som eneste fornavn

Det er 5 menn som har Maximiliam som første fornavn

Det er 4 menn som har Maximiliam som eneste fornavn

Han har ikke gitt noe klar beskjed om uttalen på slutten, så om det er m eller n vet jeg ikke. Men falt meg naturlig å skrive m, sikkert Pga fetteren.

Det er et sterkt navn med mye historie, det vet jeg, men det er tungt og mye. Han blir nok kalt Max til vanlig da. Eller som sambo sier; lille maxi.

Han har ett sabla urnorsk navn som er helt grusomt og som virkelig ikke passer med søsterens navn eller etternavnet vårt på førsteplass. Ellers er Benjamin og Max på listen han. Har ikke helt sansen for Benjamin...

Jeg har Phillip, kevin, Jakob/p

På min liste. Har ett til, men kommer ikke på det i farten, så da tror jeg ikke at jeg liker det så godt :)

Mine forslag er vist alt fra homo og barnemishandling...

Sukk

Hi

Han har ikke gitt noe klar beskjed om uttalen på slutten, så om det er m eller n vet jeg ikke. Men falt meg naturlig å skrive m, sikkert Pga fetteren.

Det er et sterkt navn med mye historie, det vet jeg, men det er tungt og mye. Han blir nok kalt Max til vanlig da. Eller som sambo sier; lille maxi.

Han har ett sabla urnorsk navn som er helt grusomt og som virkelig ikke passer med søsterens navn eller etternavnet vårt på førsteplass. Ellers er Benjamin og Max på listen han. Har ikke helt sansen for Benjamin...

Jeg har Phillip, kevin, Jakob/p

På min liste. Har ett til, men kommer ikke på det i farten, så da tror jeg ikke at jeg liker det så godt :)

Mine forslag er vist alt fra homo og barnemishandling...

Sukk

HiAnonymous poster hash: ef115...627

hehe, huff derre er ikke redd for å si hva dere tenker til hverandre hvertfall ;)

jeg å synes jakob er veldig fint :) men siden dere ikke kommer til enighet ang disse navnene. så kanskje dere burde gå vidre og se etter andre navn?

Hehe, jeg har vel tømt hele navnboka etter forslag. Men det er han som er vrang. De navnene han har kommet med måtte nesten tvinges ut av han. Han liker INGEN navn for han kjenner folk som heter de og han vil ikke at ungen skal hete det samme. Sukk.

Han var like ille med første og det var tredje dagen på overtid at jeg klarte å tvinge ut ett forslag fra han og det endte vi faktisk på.

Han er håpløs!

Hjelper ikke at jeg er hormonell og blir irritert over staheten hans.

Hadde det vært en jente hadde vi vært enige alt, for der fant vi navn når vi var prøvere.

Guttenavn er vanskelig!

Hehe. Men gutten må jo få navn han og. Og vi har jo sommeren på oss å diskutere på.

Hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...