Gå til innhold

Holdbarhet ferske reker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg kjøpe ferske reker nå i dag og spise de i morgen?

Anonymous poster hash: e26b3...882

Skrevet

Ja, du kan det, men jeg ville da ha lagt dem på is. Ha en stor bolle som du legger en del isbiter i og så legger du rekene i en plastpose oppå. Spør de som du kjøper rekene av, de vet som regel best :)

Bor du i nærheten av meg, kanskje - jeg vet rekebåten skulle begynne denne uken eller neste ;)

Anonymous poster hash: 4c143...6fe
Skrevet

Tviler på at det er noen rekebåt i området.. (Indre østlandet..) hehe

Men så akkurat reklame for ferske reker på meny ;)

Skrevet

Tviler på at det er noen rekebåt i området.. (Indre østlandet..) hehe

Men så akkurat reklame for ferske reker på meny ;)

Østlandet stemmer med meg, bare ikke indre ;)

Pga deg så måtte jeg sjekke rekebåten - og joda, de har første salgsdag for sesongen i dag!

Morsomt sammentreff ;)

Fikk lyst på reker nå, ja! :)

Skrevet

Jeg planlegger date night etter barna har lagt seg i morgen :)

Skrevet

Vær obs på at mange butikker selger reker de kaller for ferske selv om de har hatt dem på is i flere dager.

spør når de fikk dem inn.

Skrevet

Jeg planlegger date night etter barna har lagt seg i morgen :)

Så koselig :)

Da er det godt med reker! :)

Bolle med is og reker som jeg skrev over settes selvfølgelig i kjøleskapen, glemte å skrive det.

By the way... veldig godt med bare loff og majones til. Men skal du gjøre noe mer ut av det så kan du lage hjemmelaget majones - tar to minutter, ekstra god om du lager dagen før.

Hjemmelaget guacamole er også godt til, og den kan du lage raskt lage når du kommer hjem fra jobb i morgen - avokado, hvitløk, litt ferskrevet ingefær (eller malt, tørket ingefær), sitronsaft, litt finhakket chili, salt, pepper (bruk hansker når du hakker chilien, så du ikke tar på deg selv eller daten med chilifingre.... det blir ikke vellykket ;) ). Smak den til.

Kos deg med date-kvelden i morgen :D

Skrevet

Her serveres det med lodd og majones.. Salat og sitronpepper til meg.. Salat og vanlig svart pepper til mannen :)

Og en god hvitvin :)

Skrevet

Nå fikk jeg skikkelig lyst på reker. Altfor lenge siden jeg har spist det. En stor bolle ferske reker og bare skrelle og skrelle.....trenger ikke noe tilbehør jeg.....men syns det er godt med loff og majones. Eller lettrømme med litt salt og pepper og masse finhakket hvitløk, brukt på reke og loff eller som dipp til rekene, nam nam.

Går fint å ha de i kjøleskap til i morgen, men de er jo bedre jo ferskere de er, syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...