Gå til innhold

Venter og venter på mens etter p-pilleslutt..

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her på forumet, og etter å ha sniklest her inne en stund tenkte jeg nå at jeg skulle slenge meg på selv, og kanskje få litt selskap mens jeg venter.. :)

Jeg og samboer bestemte oss for at det var på tide å begynne å prøve i høst, og jeg sluttet på p-pillen i slutten av september. Klar for å begynne prøvingen, klarte jeg ikke å tenke på stort annet enn å få tilbake mensen, men den lot vente på seg... :( Nå har det gått 7 måneder, og jeg venter fortsatt. Vet at det kan ta lang tid etter pilleslutt før kroppen kommer i gang igjen, så tenker å smøre meg med tålmodighet litt til før evt. utredning hos gynekolog, pergo osv. (Har tatt blodprøver hos fastlegen, som var normale)

Men er virkelig frustrerende å gå og vente så lenge, og å prøve å ikke tenke på det hele tiden.. Er det noen her inne som er i samme situasjon, eller som har opplevd det samme?

Hilsen utålmodig og babysyk ;)

Anonymous poster hash: e55fa...ea6

Fortsetter under...

Jeg hadde nok tatt tak i det for lengst, syv måneder er veldig lenge! Selv fikk jeg eggløsning to uker etter pilleslutt (tok tempen for å være sikker), og hadde helt normal syklus etterpå. Vel, rakk å få mensen hele to ganger før jeg ble gravid ... :P Men jeg tenkte litt på det da jeg sluttet med pillene, hvor lenge jeg syntes det var akseptabelt å vente på mensen, og hvis det hadde gått over en måned uten mens (og negativ test, så klart) tror jeg bare at jeg hadde tatt en tur til legen med det samme. Ser du allerede har vært der, fikk du bare beskjed om å vente og se? :( Er det en privat gynekolog i nærheten du kan gå til, kanskje?

Jeg venter på mens /eggløsning etter p-sprøyte og er på 3. året med venting.. Jeg er under utredning for å si det sånn. Er forferdelig frustrerende å ikke engang ha mulighet til å prøve å bli gravid. Det er komplett umulig uten eggløsning.

Jeg ville tatt kontakt med lege og bedt om henvisning til gynekolog. Det er ventetid overalt og plutselig har det gått ett år.

Anonymous poster hash: b0df3...a3e

Jeg ble også gravid et par uker etter 10 års p-pillebruk. Det skal ikke ta 7 mnd før du får tilbake mensen. Ville tatt kontakt med gynekolog snarest og sjekket meg for pcos. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: d1e7d...6b7

Annonse

Jeg har brukt yasmin hele livet og blitt gravid i 1 pp etter pilleslutt med begge barna jeg har! Ville tatt kontakt med lege asap. Anonymous poster hash: b0df3...a3e

Får no ikke håpe at du har bruk Yasmin hele livet ditt???

Anonymous poster hash: 8c17e...968

Hei! jeg sluttet på pilla i slutten av juli 2013, fikk heller ikke mensen igjen av meg selv. I desember fikk jeg nok og gikk til privat gynekolog. Alt var normalt og det var ikke unormalt at det kunne ta opp til et år før eggløsningen var tilbake. Men siden vi ønsker oss barn fikk jeg en kur med provera for å "kickstarte" kroppen igjen. Det fungerte, jeg ha nå fått tilbake eggløsning, men har en syklus på 43 dager. Har hatt 3 eggløsninger til nå, men har ikke klaffet enda. Skjønner godt din frustrasjon. Ville tatt en tur til gynekologen for å sette ting i gang igjen.  

Jeg har brukt yasmin hele livet og blitt gravid i 1 pp etter pilleslutt med begge barna jeg har! Ville tatt kontakt med lege asap. Anonymous poster hash: b0df3...a3e

Får no ikke håpe at du har bruk Yasmin hele livet ditt???

Du skjønte hva jeg mente eller? Helt fra jeg ble seksuelt aktiv som 16 åring og kun avbrutt av ønsket graviditet, så er Yasmin det eneste jeg har brukt.

Anonymous poster hash: b0df3...a3e

Får no ikke håpe at du har bruk Yasmin hele livet ditt???Anonymous poster hash: 8c17e...968

Du skjønte hva jeg mente eller? Helt fra jeg ble seksuelt aktiv som 16 åring og kun avbrutt av ønsket graviditet, så er Yasmin det eneste jeg har brukt. Anonymous poster hash: b0df3...a3e
Hehehe, klart jeg skjønte hva du mente, detvbar bare litt morsomt ;-)

Jeg har også bare brukt Yasmin, i 16 år blir det vel nå.kom rett inn i stabil syklus ved ppilleslutt,man det er bra ;-)

Hei.
Jeg sluttet på mercilon i Februar.. fikk mens ca 4 dager etter, også ny mens igjen etter 27 dager.. nå er det 7 uker siden sist mens og den har ikke dukket opp igjen.. De siste ukene har jeg hatt små menssmerter, innimellom slimete utflod (litt brun og litt rød), men ikke mye, bare når jeg har tørket meg etter å ha vært på do..
Tatt tester, men alle negative : (
Legen sa at hvis mensen ikke dukket opp i løpet av 2-3 mnd til kunne jeg ta kontakt igjen, men hun sa de som regel sjekket opp hvis det gikk 6 mnd uten mens...

Takk for alle svar! :) Da har jeg bestilt time hos privat gynekolog. Har vurdert det lenge, men håpet i det lengste at det skulle ordne seg selv... Fastlegen mente jeg kunne se det ann noen måneder, men er ganske lei av å vente nå. Enig med dere i at det er best å få det undersøkt.

Er første periode/syklus etter pilleslutt, og er på dag 36 i morgen. Det er jo ikke så mye over egentlig, men er kjempe utålmodig. Selvfølgelig negative tester. Håper mensen kommer snart. Tenkte også å få sjekket det hvis jeg ikke får mensen i løpet av en mnd til.

Håper du får hjelp til å få syklusen normal igjen!:) en ting er å prøve å ikke blir gravid, men når man ikke får prøvd pga syklusen er jo det egentlig værre.

Kan jeg spørre dere som har ventet flere mnd på syklus, hvordan har kroppen hvert? Hatt noe symptomer, ømme pupper, murringer osv? Hvordan har utfloden vært?

Annonse

Takk for det :) Frustrerende å ikke kunne prøve engang ja :( Håper du slipper å vente så lenge. Du er ihvertfall godt innenfor normalen foreløpig, så ville ikke begynt å bekymre meg enda :) Men forstår deg godt, kjedelig å vente når man er klar for å prøve og en smule utålmodig ;) Når det gjelder symptomer, så har jeg hatt to spottblødninger med noen måneders mellomrom, ellers har jeg ikke merket noe særlig. Har kjent litt mensmurringer og litt ømme bryster innimellom. Syntes særlig at jeg kjente det de første månedene, men er mye mulig at jeg da kjente ekstra godt etter hele tiden, noe jeg ikke orker å gjøre lenger. Ønsker deg masse lykke til! :)

Lykke til, til dere også :) Ordner seg nok snart!

Jeg har egentlig ikke noe å klage over enda ;) Bare utålmodig og frustrerende. Men det ordner seg nok her også :)

Jeg har også hatt litt murringer, og ømme nipler, og det har ikke vært innbilning. Men er det mulig å ha det da hvis man ikke er gravid og mensen er flere uker fram i tid? Tenker liksom at TR burde komme snart pga de symptomene. Men det er vel ikke sikkert.

Det er nok mulig å ha slike symptomer pga hormonelle endringer i kroppen etter pilleslutt uten at skyldes graviditet eller TR, men det mest sannsynlige er at TR kommer snart :) Krysser fingrene for deg! :)

Jeg har fått time hos privat gynekolog om 1 uke. Wish me luck! :)

Hei!

Beklager at jeg spør om noe så dumt, men dere som har sluttet med p-pillen men ikke fått mens: har dere ikke fått mens i det heile tatt etter p-pilleslutt? Eller har dere fått én mens, og deretter ingen?

Tenker at man jo får mens hver måned når man (i mitt tilfelle) dropper p-pillene (evt. tar sukkerpiller) i én uke, hver fjerde uke :-) Og for meg vil det bety at jeg får mensen rett etter p-pilleslutt uansett. Hvordan syklusen blir videre aner jeg selvsagt ikke før jeg slutter.

Håper jeg ikke får for mye refs her nå, men ble veldig nysgjerrig :-)

Anonymous poster hash: c51d1...9c8

Jeg fikk mens rett etter pilleslutt, i den pillefrie uka, som om jeg skulle fortsatt gått på P piller ;) men så ble det stopp, men fikk mensen i dag, på dag 46! Veldig glad den ikke var forsinka mer!

Tror kanskje jeg fikk mens to uker etter pillemensen. Hadde bittelitt blod på papirer seks dager på rad, dette var da jeg forventet el, så trodde det var det. Men hvis det var en mens har jeg egentlig bare hatt en syklus på 32 dager ;) ikke lett å si, men har hvertfall mensen nå, Hurra :-P

Uansett! Dette er veldig forskjellig fra person til person, men det vanligste er nok at det normaliserer seg i løpet av noen få mnd. Du vil nok få en mens rett etter pilleslutt uansett ;)

Hei! Jeg er ny her på forumet, og etter å ha sniklest her inne en stund tenkte jeg nå at jeg skulle slenge meg på selv, og kanskje få litt selskap mens jeg venter.. :)

Jeg og samboer bestemte oss for at det var på tide å begynne å prøve i høst, og jeg sluttet på p-pillen i slutten av september. Klar for å begynne prøvingen, klarte jeg ikke å tenke på stort annet enn å få tilbake mensen, men den lot vente på seg... :( Nå har det gått 7 måneder, og jeg venter fortsatt. Vet at det kan ta lang tid etter pilleslutt før kroppen kommer i gang igjen, så tenker å smøre meg med tålmodighet litt til før evt. utredning hos gynekolog, pergo osv. (Har tatt blodprøver hos fastlegen, som var normale)

Men er virkelig frustrerende å gå og vente så lenge, og å prøve å ikke tenke på det hele tiden.. Er det noen her inne som er i samme situasjon, eller som har opplevd det samme?

Hilsen utålmodig og babysyk ;)Anonymous poster hash: e55fa...ea6

7 mnd var veldig lenge! Jeg hadde mens når jeg gikk på pilla og ble gravid en mnd etter jeg slutta ca.

Men ikke fortvil det finnes mange alternativer for og få igjen tr ;-) hadde jeg vert deg hadde jeg begynt på Dong quai med en gang det setter igang slikt tull og kluss, ikke bare det, men det gjør mange mer fruktbare! :-)

Hei ! Jeg er 22 og vi prøver:) Jeg slutta på pilla torsdag 9.mai, fikk mensen 12-17 mai og hadde sex 11 og 18.mai. Igår hadde jeg litt lyserosa blod i trusa (et par dråper) og litt på papiret når jeg tørket meg, men ikke noe mer enn det. Kan det kanskje ha vært festeblødning? Har også mensmurringer, og det føles som at mensen er her, men ingenting blod kommer.  I tillegg har jeg hatt "rar mage" med svært løs avføring (beklager detaljene) Har hørt om de som blir gravide bare få dager etter mensen, og at man også kan være ekstra fertil rett retter pilleslutt. !  :D *krysser fingrene, men er nok for godt til å være sant. Mulig det bare er mensen som er litt på tur, men pleier aldri ha så "lys" farge på mens og aldri så lite. Men ja, er nok for tidlig.. Noen erfaringer med å bli gravid så fort etter mens og pilleslutt, eller med sånn "engangsblødninger" ? 

Hei ! Jeg er 22 og vi prøver:) Jeg slutta på pilla torsdag 9.mai, fikk mensen 12-17 mai og hadde sex 11 og 18.mai. Igår hadde jeg litt lyserosa blod i trusa (et par dråper) og litt på papiret når jeg tørket meg, men ikke noe mer enn det. Kan det kanskje ha vært festeblødning? Har også mensmurringer, og det føles som at mensen er her, men ingenting blod kommer.  I tillegg har jeg hatt "rar mage" med svært løs avføring (beklager detaljene) Har hørt om de som blir gravide bare få dager etter mensen, og at man også kan være ekstra fertil rett retter pilleslutt. !  :D *krysser fingrene, men er nok for godt til å være sant. Mulig det bare er mensen som er litt på tur, men pleier aldri ha så "lys" farge på mens og aldri så lite. Men ja, er nok for tidlig.. Noen erfaringer med å bli gravid så fort etter mens og pilleslutt, eller med sånn "engangsblødninger" ?

Det er helt klart fullt mulig og bli gravid bare få dager etter El .

Tr mente jeg hehe

Tr mente jeg hehe

Da får jeg bare vente og håpe på at mensen ikke kommer  :D  

Tr mente jeg hehe

Da får jeg bare vente og håpe på at mensen ikke kommer  :D

Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...