Gå til innhold

Hvilket fornavn synes dere passer til...

Anbefalte innlegg

Andrè som mellomnavn?

Min kjære heter det til mellomnavn, og det gjør også hans far osv.

Han vil så veldig ha Andrè som mellomnavn. Er navnet harry? Hva passer foran?

Og kan jeg ha 3 navn eventuelt før etternavn? Hjelp!

Anonymous poster hash: 7a357...632

Fortsetter under...

De fleste :)

Kjenner flere som heter det til mellomnavn og de heter blant annet dette til fornavn :

Ole

William

Emil

Mathias

Daniel

Fredrik

Jonas

Marius

Harald

Eirik

Vegard

Birk

Sindre

Simen

Peter

Synes det holder med 2 navn + etternavn

Det er vel det mest brukte navn nr. 2, fordi så og si alt passer til det. Men regner med han heter André og ikke Andrè? Sistnevnte uttales Andrææ, så regner vel egentlig med at det er førstnevnte :)

Siden du spør; ja, jeg synes navnet er harry...

Svenskene har ofte tre navn før etternavn. Ikke vanlig her til lands, men det gjør jo ingenting. Kjør på hvis dere vil ha det.

Siden det er oppkalling, så kan dere jo fint f.eks. velge mer klassiske Andreas som mellomnavn, eller hovednavn. Det er jo like fullt oppkalling! Snuppa her er oppkalt etter sin far og farfar, men da selvsagt med en jentevariant av navnet ;) Jeg synes det er kult når man vrir litt på det. Da får man noe eget også :)

Liker ikke navnet. Men det passer til de fleste andre fornavn. Ser ikke vitsen med tre fornavn, det vil jo alltid være minst ett som aldri blir brukt, og hvorfor ha det da? Men det er jo noe dere bestemmer, vil dere ha tre så hvorfor ikke

Annonse

Like harry som da du spurte sist. Og det skrives André. Bruk heller Andreas, sååå mye finere. 

Anonymous poster hash: b60e2...26a

Jeg får ikke den knappen til å funke, da ALT knappen streiker, så jeg beklager feil skrivemåte. Jeg trodde faktisk ikke jeg fikk postet den sist, så har ikke sett svarene før jeg måtte gå å se nå. Derfor spurte jeg en gang til. Tusen takk for kjempekonstruktivt svar, sinnatagg!

Det skrives André, ikke Andrè!

De fleste navn passer foran André. Selv ville jeg nok imidlertid heller valgt Andreas.

Anonymous poster hash: ca92f...dc7

I know, alt knappen er ødelagt, og synes Andre ser like dumt ut. BEKLAGER!!!!

Annonse

til dere andre, takk for svar.

Føler meg bare kjip å si til sambo at jeg nekter navnet hans fordi jeg syns det er harry:(

Si at du synes det er oppbrukt da, eller at du synes 3 navn er for mye :P

Jeg synes ikke det er harry og at det er et enkelt og fint mellomnavn hvis en først skal ha noe.  Med mellomnavn så brukes det jo ikke akuratt så heftig mye så jeg synes nå din samboer skal få sitt ønske om sitt barn. Det er da verre ting her i verden å bruke energien sin på:)

Navnet passer jo bak de fleste navn så det låser jo heller ikke så mye valg av fornavn heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...