Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har time der(sikkert til en slags konsultasjon) om noen uker. Overlegen på det lokale sykehuset her anbefalte meg å ta en telefon til dr.Hausken for å høre med han om han kan hjelpe med noe (medisiner og/eller kunnskap) som andre ikke vet. Men plutselig har jeg fått en time som jeg sikkert må betale for. Er det noe som har vært på en sånn time som kan forklare litt? Og hvis jeg hadde fått mannen med på et til ferskforsøk (noe jeg tviler sterkt på!), hvilken smertelindring får dere hos Hausken? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139933-noen-som-har-erfaring-med-hausken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg kan anbefale Hausken på det varmeste! Menneskene som jobber der er fantastiske. Ja,førstegangssamtalen koster,men er vel verd det. Du får svar på alt det du måtte lure på og DU bestemmer når den er over. Det er liksom ikke satt av 30 min,men all den tid du trenger.

De går igjennom metoden du/dere trenger, tar en undersøkelse av eggstokkene og eggposene for å se hvor mange du har før medisinering.evt hva slags medisin og program du skal gå på (kort eller lang prosedyre), tar sædprøve av mannen. Gir deg et bilde på evt hvormange egg som kan ca kan forventes å tas ut ved en evt uthenting om det er det du/dere trenger.

Du får vite hvilke medisiner du trenger, en plan over hva som skal skje,når de ulike medisinene skal tas og når en evt uthenting,befruktning og innsetting skal være.

Smertelindring er og helt super. Ved en evt uthenting får du i forkant; en paracett,en kvalmestillende tablett og en morfintablett/spray som skal tas ca.1t før uthenting. Når du skal hente ut egg,får du en lokalbedøvelse som settes i sjedeveggen. Den gjør ikke vond. Jeg kjente den ikke. Uthentingen kan være litt ubehagelig alt etter hvormange eggposer som skal tømmes,men de er flinke å ta hensyn om du føler ubehag og gir deg en liten pause. Din samboer får være med inn under uthenting om du ønsker det.

Videre har du 24/7 mulighet til å nå dem på tlf om du lurer på noe,og da mener jeg hva det skal være. Og klinikk både i Bergen og Haugesund. Og Arne og John pendler mellom de to stedene,og begge er kjempe flinke!

Hadde vært deg,hadde jeg brukt Hausken. Der kommer du igang kjapt om du evt må vente på et offisielt sykehus,

Uansett hva du bestemmer deg for, så lykke til.

Hilsen en som er lykkelig på vei 7+0 med hjelp fra Hausken :)

Tusen takk for svar :) Og gratulere med graviditeten :) 

Jeg synes det forrige uttaket var veldig vondt. Fikk ut 20 egg, og blødde mye etterpå. Så jeg er ikke særlig motivert for å gå gjennom det en gang til, selv om vi skulle gå på kort prosedyre ved neste forsøk. Vi blir gravide, men vi mister hver gang. 

Vi har også veldig god erfaring med Hausken i Haugesund :) hadde Arne :) uttaket er veldig vondt til enkelte, var det til meg også, men for å si det fra en annen side - det er SÅÅÅÅÅÅ verdt det :) sitter her med en liten skjønn gutt på halvannen uke nå 💜💙

Vi har også veldig god erfaring med Hausken i Haugesund :) hadde Arne :) uttaket er veldig vondt til enkelte, var det til meg også, men for å si det fra en annen side - det er SÅÅÅÅÅÅ verdt det :) sitter her med en liten skjønn gutt på halvannen uke nå 💜💙

Gratulerer så utrolig mye Cilie! :) Så utrolig deilig at det gikk så bra til tross for litt styr underveis. Kos deg masse med den lille! Det må være helt fantastisk å endelig ha han her! :)

Til HI: jeg har også veldig god erfaring med Hausken. Vi tok et forsøk der mens vi ventet på det offentlige og den satt på første. Er 23 uker på vei med en liten gutt :) De er helt fantastisk flinke der. Hadde egguttak med Arne og det var virkelig ikke vondt i det hele tatt. Det var så vidt jeg kjente noenting. Fikk en kvalmestillende, en paracett og en morfin lignende sak som jeg tok en time før. Så satte han en bedøvelsessprøyte i skjedeveggen som jeg trodde han tullet når han sa den var ferdig for det var seriøst vondere med det der instrumentet de bruker til å åpne skjeden med under vanlig GU. Med andre ord kjente jeg ingenting. Så kjente jeg så vidt et lite stikk idet han stakk gjennom skjedeveggen og litt ved noen av folliklene. Men det var ikke vondt. Det var ganske vondt å tisse og bevege seg i dagene etterpå, men da tok jeg litt paracett.

Anbefaler Hausken på det varmeste :)

Jeg har bedre erfaring med Hausken enn det offentlige, men når det er sagt så synes jeg ikke at servicen stod til prisen. Det beste med klinikken er likevel Arne Schwennicke. Sykepleierne glemte å følge opp blodprøver, hun ene glemte å gi meg premedikasjon før egguttaket og det førte til en utrolig smertefull opplevelse. De fikk info om at jeg ikke hatt fått smertestillende, men de valgte likevel å fortsette. Det synes jeg var fryktelig uprofesjonelt. Problemet den dagen var at de hadde for mange bookinger, men det får de ta ta på sin kappe og ikke la det gå utover pasientene som betaler i tusenvis av kroner. Ellers var ikke en av de to sykepleierne ikke så veldig empatisk i etterkant da det gikk galt under fødselen for oss.

Jeg hadde nok trolig en uheldig opplevelse hos dem, men jeg synes likevel at når man ender opp med å betale 75.000 kr og samtidig oppleve svak service må man få gi beskjed. For all del, de har Norges beste resultater og det er jo en ting som gjelder og det er å få barn. Da tåler man det meste, men klinikkene bør likevel ikke utbytte det.

Anonymous poster hash: 63a75...2ee

Annonse

Er vel som mange steder, folk får forskjellig erfaring. Vi fikk en upåklagelig service der :) vi betalte en liten formue, men klarte det på første forsøk og hadde innsett 14 dager etter første samtale, som jeg fikk 2 dager etter jeg ringte :) og etter å ha fått beskjed om at vi aldri kom til å få barn, så er jeg evig takknemlig til Hausken :)

Tusen takk småen100 :) dog, skal sies han kom 7 uker før han skulle ;) men han er her og selvsagt verdens nydeligste 💙💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...