Gå til innhold

Duotest i dag:( (samme som 2.trimester)

VurdererBaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar. Takket nei til morkakeprøve (pga måtte reise til annen kant av landet for å gjøre det og jeg er ikke i stand til å dra på butikken engang) så fikk time til fostervannsprøve i begynnelsen av juni, eller dvs ny ultralyd og så skal jeg ta stilling der ig da til fostervannsprøve. Hun understreket at hun ikke trodde det var noe galt og at hun hadde kommet til å sagt det hvis hadde snev av usikkerhet.

Det jeg synes var så rart er at alt så perfekt ut på ul, men at hcg var så lav, så det jeg tenker på er om det egentlig kan indikere noe annet enn trisomi 21? Men det er jo kun trisomi 21 (og 13 og 18) som sjekkes?

Hei, vet hvordan du har det, ikke noe enkelt valg. Hos meg var også ultralyden helt fin, ingenting "unormalt", mens blodprøven viste vesentlig økt risiko for trisomi 21. Totalt ble utslaget 1:33 på tvilling 1 og 1:68 på tvilling 2 (utgangspunktet var 1/250).

Vi valgte å ikke gjøre noe mer pga abortrisikoen ved fostervannsprøve (ble også dobbel risiko hos meg siden det er to). Hadde kanskje valgt annerledes dersom det var noen indikasjoner på ultralyden, men siden den var helt fin valgte vi å stole på den. Og trisomi 21 er jo den minst alvorlige av det de tester.

Og når man snur litt på det var det (hos oss) 97% sjanse for at det ikke er noe galt, da høres det litt mindre dramatisk ut :-)

Veldig vanskelig valg som det er nesten umulig å gi skikkelig råd om, men da vet du ihvertfall hva jeg tenkte :-)

Hei, vet hvordan du har det, ikke noe enkelt valg. Hos meg var også ultralyden helt fin, ingenting "unormalt", mens blodprøven viste vesentlig økt risiko for trisomi 21. Totalt ble utslaget 1:33 på tvilling 1 og 1:68 på tvilling 2 (utgangspunktet var 1/250).

Vi valgte å ikke gjøre noe mer pga abortrisikoen ved fostervannsprøve (ble også dobbel risiko hos meg siden det er to). Hadde kanskje valgt annerledes dersom det var noen indikasjoner på ultralyden, men siden den var helt fin valgte vi å stole på den. Og trisomi 21 er jo den minst alvorlige av det de tester.

Og når man snur litt på det var det (hos oss) 97% sjanse for at det ikke er noe galt, da høres det litt mindre dramatisk ut :-)

Veldig vanskelig valg som det er nesten umulig å gi skikkelig råd om, men da vet du ihvertfall hva jeg tenkte :-)

Tusen takk for svar og medfølelse:) Har du født barna nå eller hvor langt er du på vei?

Annonse

Takk for svar. Takket nei til morkakeprøve (pga måtte reise til annen kant av landet for å gjøre det og jeg er ikke i stand til å dra på butikken engang) så fikk time til fostervannsprøve i begynnelsen av juni, eller dvs ny ultralyd og så skal jeg ta stilling der ig da til fostervannsprøve. Hun understreket at hun ikke trodde det var noe galt og at hun hadde kommet til å sagt det hvis hadde snev av usikkerhet.

Det jeg synes var så rart er at alt så perfekt ut på ul, men at hcg var så lav, så det jeg tenker på er om det egentlig kan indikere noe annet enn trisomi 21? Men det er jo kun trisomi 21 (og 13 og 18) som sjekkes?

Hvordan går det? Har du bestemt deg for hva du vil gjøre?

Anonymous poster hash: e39fa...a58

Takk for svar. Takket nei til morkakeprøve (pga måtte reise til annen kant av landet for å gjøre det og jeg er ikke i stand til å dra på butikken engang) så fikk time til fostervannsprøve i begynnelsen av juni, eller dvs ny ultralyd og så skal jeg ta stilling der ig da til fostervannsprøve. Hun understreket at hun ikke trodde det var noe galt og at hun hadde kommet til å sagt det hvis hadde snev av usikkerhet.Det jeg synes var så rart er at alt så perfekt ut på ul, men at hcg var så lav, så det jeg tenker på er om det egentlig kan indikere noe annet enn trisomi 21? Men det er jo kun trisomi 21 (og 13 og 18) som sjekkes?

Hvordan går det? Har du bestemt deg for hva du vil gjøre? Anonymous poster hash: e39fa...a58

Takk som spør:)

Skal som sagt på ny ul hos spesialist i begynnelsen av juni, så skal vi der og da (ut fra hvordan han vurderer det) ta stilling til om jeg ønsker / om han ser behov for fostervannsprøve. Fortrenger det nok litt, later som jeg tror alt er bra, men kjenner at jeg er mer bekymret enn glad over graviditeten akkurat nå:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...