Ønskersegtre:) Skrevet 9. mai 2014 #51 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei:) Har født fem barn, og brukte mellom 1-6 mnd på å bli gravid med de. Er klar over at du ikke ber om råd ift din alder, men må kommentere alikevel: Jeg ble gravid med første barn da jeg var 18, var 19 da hun ble født. Var i et fast forhold, men hadde akkurat fullført vdg, så hadde ingen utdannelse eller fast jobb. Da jeg fikk mitt siste barn var jeg 34, bra utdannelse og i et annet stabilt forhold. Jeg trodde jeg var klar til å bli mor da jeg var 19, men ser nå hvor mye enklere livet hadde vært hvis jeg hadde ventet noen år. Selvfølgelig hadde jeg ikke villet vært uten dattera mi, men skulle ønske hun hadde kommet senere. En elsker barna like høyt, men alt det som er rundt det å få barn, føltes mye bedre senere i livet. Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg ventet med å få barn. Kanskje mest for barnets skyld:) Men hadde noen sagt dette til meg da jeg var ung, så hadde jeg neppe lyttet. Så vil bare si, at tenk deg godt om. Ikke nødvendigvis for at du skal feste osv, selv om det er godt å være ung mens en kan. Nei, det er tryggheten på seg selv, forholdet, utdanning, jobb, eget hus m.m som kanskje er på plass litt senere i livet.. Har som sagt prøvd å bli mor både da jeg har vært ung og da jeg har vært eldre, så kjenner selv på forskjellene! Men vi er forskjellige, og vi kan oppleve det forskjellig. Men noen ting skjønner en best når en får noen år på baken. Lykke til med det som enn måtte komme Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146353548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 9. mai 2014 #52 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor føler dere behov for å svare på noe hun ikke har spurt om ? Trenger virkelig ti anonyme å skrive det samme og forsure tråden hennes som faktisk ikke engang handler om alder?? Jeg synes også at dere er direkte ufine og nedlatende mot henne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146353566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #53 Del Skrevet 9. mai 2014 Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det! Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr. Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover! Reis. Opplev verden. Finn deg selv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Nå må du passe munnen din. Ifølge hi, så er dette drittslenging og jeg som er 30 år er mer umoden enn henne ifølge andre som har svart her! Vi får visst ikke lov og gi jentungen råd, dette anses dritt! Men jeg er så absolutt enig i det du skriver, det er galskap at barn planlegger barn! Anonymous poster hash: 39c63...09a Synes det er mer galskap at du planlegger barn, selv om du er 30. Makan til hysterisk og nedlatende kvinnfolk! Hilsen en på tretti og noe Anonymous poster hash: defa7...c60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146353893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner1 Skrevet 9. mai 2014 #54 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor føler dere behov for å svare på noe hun ikke har spurt om ? Trenger virkelig ti anonyme å skrive det samme og forsure tråden hennes som faktisk ikke engang handler om alder?? Jeg synes også at dere er direkte ufine og nedlatende mot henne. Helt enig! La jenta være i fred. Vi som er "voksne" kan alle ha våre tanker om det å prøve å få barn i så ung alder, men har man ikke noe pent å si, så holder man kjeft. Har iallefall jeg lært av mamman min. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146353904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #55 Del Skrevet 9. mai 2014 Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det! Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr. Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover! Reis. Opplev verden. Finn deg selv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Nå må du passe munnen din. Ifølge hi, så er dette drittslenging og jeg som er 30 år er mer umoden enn henne ifølge andre som har svart her! Vi får visst ikke lov og gi jentungen råd, dette anses dritt! Men jeg er så absolutt enig i det du skriver, det er galskap at barn planlegger barn! Anonymous poster hash: 39c63...09a Synes det er mer galskap at du planlegger barn, selv om du er 30. Makan til hysterisk og nedlatende kvinnfolk! Hilsen en på tretti og noe Anonymous poster hash: defa7...c60 Sjå kor det bryr meg på auno! Anonymous poster hash: 39c63...09a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146354038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #56 Del Skrevet 10. mai 2014 Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det! Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr. Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang? Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen? Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet? Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ? Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover! Reis. Opplev verden. Finn deg selv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Blir 18 ganske snart. Så jo jeg tar lappen den datoen jeg fyller. Så er ferdig med utdanning snart og har et eget sted. Ha fakta på bordet før du snakker Skal jeg si deg noe, så er det faktisk ikke alle som ønsker å feste og pule rundt som mange andre. Ellers takk. Forresten, dere skjuler dere bak anonym. Tøft Haha!! Feste å pule rundt? Var det det jeg skrev? Skal skrive med store bokstaver så du ser hva jeg skriver. REIS. OPPLEV VERDEN. BLI KJENT MED DEG SELV! FÅ PERSPEKTIV OG LIVSERFARING. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146354268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. mai 2014 #57 Del Skrevet 10. mai 2014 Blir litt trist når jeg ser barn har så dårlig tid. For ja, du er fortsatt et barn. Det kan gå kjempebra, men jeg tror likevel du har mye å vinne på å vente noen år til. Du er jo bare ung en gang Ungdomsårene flyr, og man burde nyte dem istedenfor å kaste seg over voksenlivet. For å sitere en fin sang: "Snart förgår dina ungdomsdagar, snart förgår dina ungdomsdagar. Och aldrig komma de, nej aldrig komma de, nej aldrig komma de nå mer igen." Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146354275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #58 Del Skrevet 10. mai 2014 Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det!Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr.Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover!Reis. Opplev verden. Finn deg selv.Anonymous poster hash: cd94c...7ba Blir 18 ganske snart. Så jo jeg tar lappen den datoen jeg fyller. Så er ferdig med utdanning snart og har et eget sted. Ha fakta på bordet før du snakkerSkal jeg si deg noe, så er det faktisk ikke alle som ønsker å feste og pule rundt som mange andre. Ellers takk. Forresten, dere skjuler dere bak anonym. Tøft Haha!!Feste å pule rundt? Var det det jeg skrev?Skal skrive med store bokstaver så du ser hva jeg skriver. REIS. OPPLEV VERDEN. BLI KJENT MED DEG SELV!FÅ PERSPEKTIV OG LIVSERFARING. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Som jeg skrev tidligere; her må du passe munnen din for hva som blir sagt, du ser jo hvordan hi formulerer det du skriver,hehe :1) Anonymous poster hash: 39c63...09a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146354541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cat.68 Skrevet 10. mai 2014 #59 Del Skrevet 10. mai 2014 Det er blitt gitt en advarsel tidligere i tråden og nå er vi nødt til å gi en til. Hold dere til tema og respekter hverandre. Hilsen Cat.68 brukermoderator Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146354778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma Mim Skrevet 10. mai 2014 #60 Del Skrevet 10. mai 2014 Først for å svare på det du spør om her. Min første kom mens jeg gikk på p-piller, neste (SA) satt på 2-3pp, min andre satt på 2-3pp, mens jeg nå er gravid med min tredje, brukte myyye lengre tid.. Så til det "alle andre" diskuterer.. Det er sinnsykt stor forskjell på hvor moden man er og når man er "klar" for å få barn. Jeg ble gravid med min første når jeg var 22 (ikke planlagt, gikk på p-piller), min søster ble gravid på samme tiden, hun var da 18. Hun var MYE mer forberedt på å bli mamma enn meg, baby-tekke og klar for barn på en helt annen måte. Jeg er nå 30 og venter barn nr 3, føler meg mer klar for å få barn nå enn med første, men det er kun pga at jeg vet hva jeg går til nå. Jeg er glad vi ikke ventet lengre med å få familie og synes det er trist at enkelte tenker at alle andre bør følge deres oppskrift på lykke. Det er ikke alle som har behov for å reise ut i verden, ha mange års utdaning og erfaring på baken, for å finne seg selv og være lykkelige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146355074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppi96 Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #61 Del Skrevet 10. mai 2014 Først for å svare på det du spør om her. Min første kom mens jeg gikk på p-piller, neste (SA) satt på 2-3pp, min andre satt på 2-3pp, mens jeg nå er gravid med min tredje, brukte myyye lengre tid.. Så til det "alle andre" diskuterer.. Det er sinnsykt stor forskjell på hvor moden man er og når man er "klar" for å få barn. Jeg ble gravid med min første når jeg var 22 (ikke planlagt, gikk på p-piller), min søster ble gravid på samme tiden, hun var da 18. Hun var MYE mer forberedt på å bli mamma enn meg, baby-tekke og klar for barn på en helt annen måte. Jeg er nå 30 og venter barn nr 3, føler meg mer klar for å få barn nå enn med første, men det er kun pga at jeg vet hva jeg går til nå. Jeg er glad vi ikke ventet lengre med å få familie og synes det er trist at enkelte tenker at alle andre bør følge deres oppskrift på lykke. Det er ikke alle som har behov for å reise ut i verden, ha mange års utdaning og erfaring på baken, for å finne seg selv og være lykkelige. Lykke til videre i svangerskapet 😃 er ingen oppskrift på hvordan familieliv fungerer. Såklart skal alle ha sin mening men jeg må også få ha min 😊 skal ha mensen 17 mai så da får vi se om den kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146355726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #62 Del Skrevet 10. mai 2014 Først for å svare på det du spør om her. Min første kom mens jeg gikk på p-piller, neste (SA) satt på 2-3pp, min andre satt på 2-3pp, mens jeg nå er gravid med min tredje, brukte myyye lengre tid.. Så til det "alle andre" diskuterer.. Det er sinnsykt stor forskjell på hvor moden man er og når man er "klar" for å få barn. Jeg ble gravid med min første når jeg var 22 (ikke planlagt, gikk på p-piller), min søster ble gravid på samme tiden, hun var da 18. Hun var MYE mer forberedt på å bli mamma enn meg, baby-tekke og klar for barn på en helt annen måte. Jeg er nå 30 og venter barn nr 3, føler meg mer klar for å få barn nå enn med første, men det er kun pga at jeg vet hva jeg går til nå. Jeg er glad vi ikke ventet lengre med å få familie og synes det er trist at enkelte tenker at alle andre bør følge deres oppskrift på lykke. Det er ikke alle som har behov for å reise ut i verden, ha mange års utdaning og erfaring på baken, for å finne seg selv og være lykkelige. Det er uansett helt hull i hodet at barn PLANLEGGER og få barn! Dere kan si dere vil, men man er IKKE voksen og moden når man er 17 år! For meg høres dette ut som en søt tenåringsdrøm der det å få baby er Sååå koselig!!! Anonymous poster hash: 39c63...09a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146356002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 11. mai 2014 #63 Del Skrevet 11. mai 2014 Først for å svare på det du spør om her. Min første kom mens jeg gikk på p-piller, neste (SA) satt på 2-3pp, min andre satt på 2-3pp, mens jeg nå er gravid med min tredje, brukte myyye lengre tid.. Så til det "alle andre" diskuterer.. Det er sinnsykt stor forskjell på hvor moden man er og når man er "klar" for å få barn. Jeg ble gravid med min første når jeg var 22 (ikke planlagt, gikk på p-piller), min søster ble gravid på samme tiden, hun var da 18. Hun var MYE mer forberedt på å bli mamma enn meg, baby-tekke og klar for barn på en helt annen måte. Jeg er nå 30 og venter barn nr 3, føler meg mer klar for å få barn nå enn med første, men det er kun pga at jeg vet hva jeg går til nå. Jeg er glad vi ikke ventet lengre med å få familie og synes det er trist at enkelte tenker at alle andre bør følge deres oppskrift på lykke. Det er ikke alle som har behov for å reise ut i verden, ha mange års utdaning og erfaring på baken, for å finne seg selv og være lykkelige. Det er uansett helt hull i hodet at barn PLANLEGGER og få barn! Dere kan si dere vil, men man er IKKE voksen og moden når man er 17 år! For meg høres dette ut som en søt tenåringsdrøm der det å få baby er Sååå koselig!!! Anonymous poster hash: 39c63...09a Det er mulig du synes det, men vi har faktisk IKKE noe med det! Det er hennes valg ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146357895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #64 Del Skrevet 11. mai 2014 Først for å svare på det du spør om her. Min første kom mens jeg gikk på p-piller, neste (SA) satt på 2-3pp, min andre satt på 2-3pp, mens jeg nå er gravid med min tredje, brukte myyye lengre tid.. Så til det "alle andre" diskuterer.. Det er sinnsykt stor forskjell på hvor moden man er og når man er "klar" for å få barn. Jeg ble gravid med min første når jeg var 22 (ikke planlagt, gikk på p-piller), min søster ble gravid på samme tiden, hun var da 18. Hun var MYE mer forberedt på å bli mamma enn meg, baby-tekke og klar for barn på en helt annen måte. Jeg er nå 30 og venter barn nr 3, føler meg mer klar for å få barn nå enn med første, men det er kun pga at jeg vet hva jeg går til nå. Jeg er glad vi ikke ventet lengre med å få familie og synes det er trist at enkelte tenker at alle andre bør følge deres oppskrift på lykke. Det er ikke alle som har behov for å reise ut i verden, ha mange års utdaning og erfaring på baken, for å finne seg selv og være lykkelige. Det er uansett helt hull i hodet at barn PLANLEGGER og få barn! Dere kan si dere vil, men man er IKKE voksen og moden når man er 17 år! For meg høres dette ut som en søt tenåringsdrøm der det å få baby er Sååå koselig!!!Anonymous poster hash: 39c63...09a Det er mulig du synes det, men vi har faktisk IKKE noe med det! Det er hennes valg !Just say'in it! Er et åpent forum! Anonymous poster hash: 39c63...09a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146358097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 11. mai 2014 #65 Del Skrevet 11. mai 2014 Det skjedde da vi minst ventet det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146358101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tmlove Skrevet 15. mai 2014 #66 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg syntes du er ung men jeg var ung selv. Etter jeg fikk barne kan jeg virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er som om det tidligere liv ikke har vert noen eksistens det som skjedde før jeg ble mor er absolutt ikke noe viktig lenger! ikke misforstå jeg kan fortsatt sitte med gode venner og le tilbake i tid minner osv, men alt som faktisk betyr noe nå er å være en god mor. Selv om hun er ung og velger og bli mor så la henne få lov til og få del i den helt fantastiske gaven. Uten og bli kritisert for at hun går glipp av ting og tang, vel det er da kanskje ikke hennes ønske og feste,drikke, eller sløse bort tiden eller reise osv. Hun vil bruke tiden sin på og lære opp ett lite menneske det er den største gleden vi alle mammaer har og vi kunne ikke bytta det ut for noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146369341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #67 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg syntes du er ung men jeg var ung selv. Etter jeg fikk barne kan jeg virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er som om det tidligere liv ikke har vert noen eksistens det som skjedde før jeg ble mor er absolutt ikke noe viktig lenger! ikke misforstå jeg kan fortsatt sitte med gode venner og le tilbake i tid minner osv, men alt som faktisk betyr noe nå er å være en god mor. Selv om hun er ung og velger og bli mor så la henne få lov til og få del i den helt fantastiske gaven. Uten og bli kritisert for at hun går glipp av ting og tang, vel det er da kanskje ikke hennes ønske og feste,drikke, eller sløse bort tiden eller reise osv. Hun vil bruke tiden sin på og lære opp ett lite menneske det er den største gleden vi alle mammaer har og vi kunne ikke bytta det ut for noe Komisk at det å vente med barn blir synonymt med å sløse med tid/drikke/feste osv. Hva med livserfaring? Betyr ikke det noe lenger? Man har en verden FULL av muligheter foran seg. Man er ung så få år av livet. Man har nok av tid til barn osv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146369397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tmlove Skrevet 15. mai 2014 #68 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg syntes du er ung men jeg var ung selv. Etter jeg fikk barne kan jeg virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er som om det tidligere liv ikke har vert noen eksistens det som skjedde før jeg ble mor er absolutt ikke noe viktig lenger! ikke misforstå jeg kan fortsatt sitte med gode venner og le tilbake i tid minner osv, men alt som faktisk betyr noe nå er å være en god mor. Selv om hun er ung og velger og bli mor så la henne få lov til og få del i den helt fantastiske gaven. Uten og bli kritisert for at hun går glipp av ting og tang, vel det er da kanskje ikke hennes ønske og feste,drikke, eller sløse bort tiden eller reise osv. Hun vil bruke tiden sin på og lære opp ett lite menneske det er den største gleden vi alle mammaer har og vi kunne ikke bytta det ut for noe Komisk at det å vente med barn blir synonymt med å sløse med tid/drikke/feste osv. Hva med livserfaring? Betyr ikke det noe lenger? Man har en verden FULL av muligheter foran seg. Man er ung så få år av livet. Man har nok av tid til barn osv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Det er vel ikke riktig og bli kritisert fordi man velger og få barn før man har opplevd STORE ting her i livet. Noen vil ha barn unge, noen vil ha barn som gamle/eldre. Det er opp til enhver enkelt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146369528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #69 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg syntes du er ung men jeg var ung selv. Etter jeg fikk barne kan jeg virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er som om det tidligere liv ikke har vert noen eksistens det som skjedde før jeg ble mor er absolutt ikke noe viktig lenger! ikke misforstå jeg kan fortsatt sitte med gode venner og le tilbake i tid minner osv, men alt som faktisk betyr noe nå er å være en god mor. Selv om hun er ung og velger og bli mor så la henne få lov til og få del i den helt fantastiske gaven. Uten og bli kritisert for at hun går glipp av ting og tang, vel det er da kanskje ikke hennes ønske og feste,drikke, eller sløse bort tiden eller reise osv. Hun vil bruke tiden sin på og lære opp ett lite menneske det er den største gleden vi alle mammaer har og vi kunne ikke bytta det ut for noe Komisk at det å vente med barn blir synonymt med å sløse med tid/drikke/feste osv. Hva med livserfaring? Betyr ikke det noe lenger? Man har en verden FULL av muligheter foran seg. Man er ung så få år av livet. Man har nok av tid til barn osv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Det er vel ikke riktig og bli kritisert fordi man velger og få barn før man har opplevd STORE ting her i livet. Noen vil ha barn unge, noen vil ha barn som gamle/eldre. Det er opp til enhver enkelt :-) Forskjell på å få barn ung, og få barn mens man er barn. Jeg ble gravid da jeg var 21. Ung mor. 17 år? Barn med barn! En 17åring er ikke moden for å bli mor, uansett situasjon. Vet du at det siste som utvikles i hjernen er evnen til å tenke over konsekvenser? Det utvikles først når man er rundt 19. Altså, er ikke 17åringen klar over hva hun er iferd med å kaste seg ut i. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146369546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #70 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg syntes du er ung men jeg var ung selv. Etter jeg fikk barne kan jeg virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er som om det tidligere liv ikke har vert noen eksistens det som skjedde før jeg ble mor er absolutt ikke noe viktig lenger! ikke misforstå jeg kan fortsatt sitte med gode venner og le tilbake i tid minner osv, men alt som faktisk betyr noe nå er å være en god mor. Selv om hun er ung og velger og bli mor så la henne få lov til og få del i den helt fantastiske gaven. Uten og bli kritisert for at hun går glipp av ting og tang, vel det er da kanskje ikke hennes ønske og feste,drikke, eller sløse bort tiden eller reise osv. Hun vil bruke tiden sin på og lære opp ett lite menneske det er den største gleden vi alle mammaer har og vi kunne ikke bytta det ut for noe Komisk at det å vente med barn blir synonymt med å sløse med tid/drikke/feste osv. Hva med livserfaring? Betyr ikke det noe lenger? Man har en verden FULL av muligheter foran seg. Man er ung så få år av livet. Man har nok av tid til barn osv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Det er vel ikke riktig og bli kritisert fordi man velger og få barn før man har opplevd STORE ting her i livet. Noen vil ha barn unge, noen vil ha barn som gamle/eldre. Det er opp til enhver enkelt :-) Forskjell på å få barn ung, og få barn mens man er barn. Jeg ble gravid da jeg var 21. Ung mor. 17 år? Barn med barn! En 17åring er ikke moden for å bli mor, uansett situasjon. Vet du at det siste som utvikles i hjernen er evnen til å tenke over konsekvenser? Det utvikles først når man er rundt 19. Altså, er ikke 17åringen klar over hva hun er iferd med å kaste seg ut i. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Hvor er Teorien/forskningen som du baserer dette på? Anonymous poster hash: 03afb...995 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146370090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #71 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg syntes du er ung men jeg var ung selv. Etter jeg fikk barne kan jeg virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er som om det tidligere liv ikke har vert noen eksistens det som skjedde før jeg ble mor er absolutt ikke noe viktig lenger! ikke misforstå jeg kan fortsatt sitte med gode venner og le tilbake i tid minner osv, men alt som faktisk betyr noe nå er å være en god mor. Selv om hun er ung og velger og bli mor så la henne få lov til og få del i den helt fantastiske gaven. Uten og bli kritisert for at hun går glipp av ting og tang, vel det er da kanskje ikke hennes ønske og feste,drikke, eller sløse bort tiden eller reise osv. Hun vil bruke tiden sin på og lære opp ett lite menneske det er den største gleden vi alle mammaer har og vi kunne ikke bytta det ut for noe Komisk at det å vente med barn blir synonymt med å sløse med tid/drikke/feste osv. Hva med livserfaring? Betyr ikke det noe lenger? Man har en verden FULL av muligheter foran seg. Man er ung så få år av livet. Man har nok av tid til barn osv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Det er vel ikke riktig og bli kritisert fordi man velger og få barn før man har opplevd STORE ting her i livet. Noen vil ha barn unge, noen vil ha barn som gamle/eldre. Det er opp til enhver enkelt :-) Forskjell på å få barn ung, og få barn mens man er barn. Jeg ble gravid da jeg var 21. Ung mor. 17 år? Barn med barn! En 17åring er ikke moden for å bli mor, uansett situasjon. Vet du at det siste som utvikles i hjernen er evnen til å tenke over konsekvenser? Det utvikles først når man er rundt 19. Altså, er ikke 17åringen klar over hva hun er iferd med å kaste seg ut i. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Hvor er Teorien/forskningen som du baserer dette på? Anonymous poster hash: 03afb...995 Naturfaglæreren på Videregående Husker jeg reagerte, og måtte derfor sjekke med en annen lærer som også bekreftet det. Utrolig, men visstnok sant. Anonymous poster hash: cd94c...7ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146371626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ohana Skrevet 16. mai 2014 #72 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Alder har ikke alltid noe å si. Bare fordi du er 30 betyr det ikke at du automatisk blir en bedre mor en hun på 17. Og når rakker andre ned sånn som dere holder på med, så virker dere ikke særlige modne selv! Skjerp dere! Ja man skal tenke seg om, men det må man uansett alder. Noen 17-18 åringer er veldig modne, andre ikke. Fantastisk å se så tøffe og voksne dere er som må skrive alt anonymt. Har du ikke noe godt å si, så ikke si det. Greit å ha en mening, men ikke trakaser andre!.. Endret 16. mai 2014 av lillemyri Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146372266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #73 Del Skrevet 16. mai 2014 Alder har ikke alltid noe å si. Bare fordi du er 30 betyr det ikke at du automatisk blir en bedre mor en hun på 17. Og når rakker andre ned sånn som dere holder på med, så virker dere ikke særlige modne selv! Skjerp dere! Ja man skal tenke seg om, men det må man uansett alder. Noen 17-18 åringer er veldig modne, andre ikke. Fantastisk å se så tøffe og voksne dere er som må skrive alt anonymt. Har du ikke noe godt å si, så ikke si det. Greit å ha en mening, men ikke trakaser andre!.. Kan du forklare meg hva trakassering er her i så tilfelle? Jeg har svart hi på spm hennes, men syntes det er dumt og lite gjennomtenkt å planlegge barn når man selv blir definert som barn iht alderen hun er i! Anonymous poster hash: 39c63...09a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146372556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ohana Skrevet 16. mai 2014 #74 Del Skrevet 16. mai 2014 Hun spurte heller ikke om hun var gammel nok til å få barn, les spm og svar på det hun spør om og ikke bry deg hvem hun er og hvor gammel hun er. Tenker man har for lite å fordrive tiden med hvis man skal kritisere andre mennesker anonymt på nettet. Men hvis du får glede av det i løpet av dagen, så vær så god! Men håper du ikke er like feig ellers i livet, og håper hvertfall ikke du kritiserer familien din på den måten. Det er mye verre, enn å være 17 år iallefall.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146372692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #75 Del Skrevet 16. mai 2014 Hun spurte heller ikke om hun var gammel nok til å få barn, les spm og svar på det hun spør om og ikke bry deg hvem hun er og hvor gammel hun er. Tenker man har for lite å fordrive tiden med hvis man skal kritisere andre mennesker anonymt på nettet. Men hvis du får glede av det i løpet av dagen, så vær så god! Men håper du ikke er like feig ellers i livet, og håper hvertfall ikke du kritiserer familien din på den måten. Det er mye verre, enn å være 17 år iallefall..Seriøst!? Man må regne med reaksjoner når et barn, JA ET BARN, på 17 år planlegger graviditet! Nei, jeg kritiserer overhodet ikke, men jeg har lov og ytre min mening om akkurat hva jeg vil på forumet, det er derfor det finnes forum. Du kjenner ikke meg og hvordan jeg er, ut i fra hva jeg mener med at en 17 åring er et barn! Takk for meg og god natt! Anonymous poster hash: 39c63...09a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139906-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-graviditet-hvor-fort-klaffet-det-for-dere/page/3/#findComment-146372807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå