Gå til innhold

Spørsmål om graviditet. Hvor fort klaffet det for dere?

Anbefalte innlegg

Funket på henholdsvis tredje og første forsøk... :)

Prøvde bare å få til en liten økt hver dag ca, 4-5 dager før forventet eggløsning, til et par dager etter. Funket bra for oss.

Min mor var for øvrig 17 da hun fikk første barnet, og er fortsatt gift med barnefar... :)

Når det er sagt, så bør du vel heller ikke stresse veldig med å bli gravid...det er hardt arbeid og mye våkentid på nettene. Og spontaniteten forsvinner for en stund. Men jeg skjønner veldig godt ønsket om et barn, så du må nesten bare vurdere selv hvor mye du synes det haster. Lykke til!

Anonymous poster hash: 8b737...5a9

Fortsetter under...

Om du er gammel nok og voksen nok til å få barn skal ikke jeg legge meg opp i, men til spørsmålet ditt: Vi ble anbefalt av gynekolog å ha sex annenhver dag da vi prøvde første gang. Har man sex hver dag kan sæden bli for lite konsentrert, og har man sex sjeldnere enn annenhver dag så kan den visstnok "dø". Vi ble da gravid på 2. PP, men jeg mistet dessverre da jeg var nesten 5 mnd på vei. Nå prøver vi igjen og er igang med 1. PP.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre! :)

Jeg hadde det akkurat som deg HI. Jeg var 16-17 år og ekstremt babysyk! Alt jeg tenkte på var baby, og hvor lenge til jeg måtte vente. (Hadde ikke et stabilt forhold før jeg var 18) Jeg følte selv at jeg var moden nok, og jeg tenkte at så fort drømmefyren dykker opp så slår jeg til! (Hvis han ville da selfølgelig)Men når jeg ble kjæreste med min nåværende samboer så var plutselig ikke barn så viktig lenger, jeg ville satse på skole, jobb og ikke minst tid ALENE sammen med min kjære. Man bør ha litt tid som par, før man blir 3. Tiden gikk og vi reiste, festet, opplevde masse fine ting sammen og forlova oss. Det var først når jeg var 21 at tanken om barn kom opp igjen, da følte vi at vi hadde nok å tilby det lille barnet. (Jobb er viktig, egen plass å bo, økonomi)Er nå 22 og venter en etterlengtet baby som kommer til sommeren :) Så mitt tips er å tenk deg GODT om, skal ikke dømme deg fordi jeg følte det samme når jeg var like gammel. Men jeg ventet, og det er jeg fryktelig glad for. For det er først nå at jeg virkelig er klar for barn!Lykke til, uansett hva valget ditt faller på ;)Anonymous poster hash: e30e4...1f8

Godt at du tok til fornuften den gang da, men du er jo fortsatt ung du også? Høres ut som at du har levd et kjempe langt liv med masse livserfaringer slik som du framstiller det!Hi, det er ikke drittslenging de fleste holder på med her men rådgivning. Måten du reagerer på sier bare om hvor lite voksen du egentlig er!Anonymous poster hash: 39c63...09a
 Jeg er fullstendig klar over at jeg fortsatt er ung, MEN det er forskjell på å være 17, og 22. Faktisk ganske stor forskjell. Beklager hvis jeg fremstår som at jeg har for mye livserfaring iforhold til min alder, men jeg har faktisk gjort en del i løpet av de siste 5 årene! Plager det deg? Du har sikkert rett... Å vente 5 år på riktig mann, hus og økonomi det er jo et klart tegn på umodenhet! Herlighet...   Anonymous poster hash: e30e4...1f8
Men herregud da kvinne! Måten du også reagerer og svarer på, sier litt om hvor umoden faktisk du også er! Du har helt sikker festet, frest fra deg og reist mye på de knappe 5 årene som du nevner, men det er likevel ikke den største livserfaringen, slik som du framstiller det! Det er stor forskjell på en 17 åring og en 22 åring, det er det ja! MEN det er enda større forskjell på en 22 åring og en voksen dame på 28-30 år, da kan vi begynne og snakke livserfaringer og modenhet! Måten du og hi svarer på her, og går rett i strupen på de som er eldre og deler råd, sier mye om dere!

Anonymous poster hash: 39c63...09a

Jeg skjønner ikke at innleggene mine kan provosere noen egentlig? Du må vel skjønne at jeg blir litt provosert når du kaller meg umoden, jeg ville bare dele min historie med HI. Gi henne et råd. Jeg har da ikke kritisert noen her, det var jo plutselig du som starta hele diskusjonen! 

Om du syns 22 (kommer forøvrig til å være 23 når barnet er født) er for ungt til å få barn, så er det din mening. Men jeg må få lov til å være uenig med deg, det er ikke så mye forskjell på 22 og 28. 17 år og 22 er et mye større "hopp", da man faktisk ikke lenger er tenåring. 

Håper vi kan legge ned denne diskusjonen nå, så HI kan få noen gode råd istedenfor. 

Anonymous poster hash: e30e4...1f8

Jeg hadde det akkurat som deg HI. Jeg var 16-17 år og ekstremt babysyk! Alt jeg tenkte på var baby, og hvor lenge til jeg måtte vente. (Hadde ikke et stabilt forhold før jeg var 18) Jeg følte selv at jeg var moden nok, og jeg tenkte at så fort drømmefyren dykker opp så slår jeg til! (Hvis han ville da selfølgelig)Men når jeg ble kjæreste med min nåværende samboer så var plutselig ikke barn så viktig lenger, jeg ville satse på skole, jobb og ikke minst tid ALENE sammen med min kjære. Man bør ha litt tid som par, før man blir 3. Tiden gikk og vi reiste, festet, opplevde masse fine ting sammen og forlova oss. Det var først når jeg var 21 at tanken om barn kom opp igjen, da følte vi at vi hadde nok å tilby det lille barnet. (Jobb er viktig, egen plass å bo, økonomi)Er nå 22 og venter en etterlengtet baby som kommer til sommeren :) Så mitt tips er å tenk deg GODT om, skal ikke dømme deg fordi jeg følte det samme når jeg var like gammel. Men jeg ventet, og det er jeg fryktelig glad for. For det er først nå at jeg virkelig er klar for barn!Lykke til, uansett hva valget ditt faller på ;)Anonymous poster hash: e30e4...1f8

Godt at du tok til fornuften den gang da, men du er jo fortsatt ung du også? Høres ut som at du har levd et kjempe langt liv med masse livserfaringer slik som du framstiller det!Hi, det er ikke drittslenging de fleste holder på med her men rådgivning. Måten du reagerer på sier bare om hvor lite voksen du egentlig er!Anonymous poster hash: 39c63...09a
 Jeg er fullstendig klar over at jeg fortsatt er ung, MEN det er forskjell på å være 17, og 22. Faktisk ganske stor forskjell. Beklager hvis jeg fremstår som at jeg har for mye livserfaring iforhold til min alder, men jeg har faktisk gjort en del i løpet av de siste 5 årene! Plager det deg? Du har sikkert rett... Å vente 5 år på riktig mann, hus og økonomi det er jo et klart tegn på umodenhet! Herlighet...   Anonymous poster hash: e30e4...1f8
Men herregud da kvinne! Måten du også reagerer og svarer på, sier litt om hvor umoden faktisk du også er! Du har helt sikker festet, frest fra deg og reist mye på de knappe 5 årene som du nevner, men det er likevel ikke den største livserfaringen, slik som du framstiller det! Det er stor forskjell på en 17 åring og en 22 åring, det er det ja! MEN det er enda større forskjell på en 22 åring og en voksen dame på 28-30 år, da kan vi begynne og snakke livserfaringer og modenhet! Måten du og hi svarer på her, og går rett i strupen på de som er eldre og deler råd, sier mye om dere!Anonymous poster hash: 39c63...09a

Jeg skjønner ikke at innleggene mine kan provosere noen egentlig? Du må vel skjønne at jeg blir litt provosert når du kaller meg umoden, jeg ville bare dele min historie med HI. Gi henne et råd. Jeg har da ikke kritisert noen her, det var jo plutselig du som starta hele diskusjonen!  Om du syns 22 (kommer forøvrig til å være 23 når barnet er født) er for ungt til å få barn, så er det din mening. Men jeg må få lov til å være uenig med deg, det er ikke så mye forskjell på 22 og 28. 17 år og 22 er et mye større "hopp", da man faktisk ikke lenger er tenåring. Håper vi kan legge ned denne diskusjonen nå, så HI kan få noen gode råd istedenfor.  Anonymous poster hash: e30e4...1f8
Siden du ikke er 30, noe forøvrrig jeg er, så kan ikke du uttale demon forskjellen fra 22-30, det kan jeg! Og tror det eller ei, det er faktisk stor forskjell. Men denne diskusjonen trenger vi ikke og terpe videre på, vi får være enig om at vi er uenig, også håpe at HI tenker seg godt om!

Lykke til videre i svangerskapet :-)

Du på 30 virker da mer umoden enn andre her, snodig å la seg provosere på den måten. Å ja, jeg er og i 30-års Det eneste som gjør oss eldre er livserfaringer, ikke alder. Noen i begynnelsen av 20-årene kan ha langt mer erfaring enn andre som er eldre å ikke har opplevd så mye i livet.

Synes nå forøvrig at alle bør passe på seg selv, og hverken kritisere eller komme med " velmenende råd". Hi etterspurte da ikke råd?

Anonymous poster hash: 01992...433

Du på 30 virker da mer umoden enn andre her, snodig å la seg provosere på den måten. Å ja, jeg er og i 30-års Det eneste som gjør oss eldre er livserfaringer, ikke alder. Noen i begynnelsen av 20-årene kan ha langt mer erfaring enn andre som er eldre å ikke har opplevd så mye i livet.

Synes nå forøvrig at alle bør passe på seg selv, og hverken kritisere eller komme med " velmenende råd". Hi etterspurte da ikke råd?Anonymous poster hash: 01992...433

Jeg vil ikke si at jeg har skrevet noe som tilsier at jeg er umodnen, og Jeg har da heller ikke skrevet at jeg har blitt provosert av noe som helt, så hvor du har fått det i fra vet ikke jeg!

Jeg er forøvrrig enig i det du sier ift livserfaringer, men står som tidligere nevnt, fortsatt på mitt når det gjelder aldersforskjellene på 17-22 og 30, dette fordi det faktisk er stor forskjell, merkelig at du som er i 30 årene selv ikke er enig?!Jeg er no ikke den eneste som har rådet HI om og tenke over valget sitt, da det er galematias at jente på 17 planlegger å bli gravid, men hey, hvis dette er noe hun absolutt ønsker, så får vi heller ønske lykke til!

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Nei men skjerp dere da! Ingen har spurt om vår mening ifht hennes alder ! Det har vært så fint å være inne på bli gravid, men i dag er det ikke like fint når man oppdager en slik tråd.

Beklager HI, damene her inne er vanligvis voksne, men.

Jeg kan ikke gi noe fullverdig svar på spm ditt, jeg har tidligere blitt gravid ved uhell. Hadde en prøveperiode på tre måneder for kort tid siden hvor jeg ikke ble gravid, så bestemte vi oss for å vente litt med prøvingen :)

Men du er ung og rask så bare slapp av så skjer det når kroppen din er klar for det :)

For å svare på spørsmålet ditt HI så brukte vi ganske lang tid, ca 14 mnd fra jeg sluttet på p-piller til jeg fikk min første positive test. Hadde sex stort sett annenhver dag, men det var noen mnd da vi ikke hadde så mye sex (kluss i syklusen, endte opp med å blø i 4 uker i strekk) og pga ferie fra hverandre osv... Det hadde nok gått fortere hvis jeg hadde hatt kontroll på eggløsning og slikt. 

Men det trenger ikke å ta så lang tid med deg! Det er så forskjellig fra person til person :) Det beste følte jeg var å bare ta det litt som det kommer, og ikke stresse, bare ha sex når man vil. Du er så ung, du har god tid :)

Det er ditt valg og ditt liv, uansett hvor gammel man er. Masse lykke til! :D

Nei men skjerp dere da! Ingen har spurt om vår mening ifht hennes alder ! Det har vært så fint å være inne på bli gravid, men i dag er det ikke like fint når man oppdager en slik tråd.

Beklager HI, damene her inne er vanligvis voksne, men.

Jeg kan ikke gi noe fullverdig svar på spm ditt, jeg har tidligere blitt gravid ved uhell. Hadde en prøveperiode på tre måneder for kort tid siden hvor jeg ikke ble gravid, så bestemte vi oss for å vente litt med prøvingen :)

Men du er ung og rask så bare slapp av så skjer det når kroppen din er klar for det :)

Hvor gammel jeg er, er vel opptil meg og kjæresten. Jeg spurte ingen om deres mening til min alder så dette er ikke så hyggelig. Jeg spurte to enkle spørsmål og fikk svar på alt annet. Tusen takk for støtten :D

For å svare på spørsmålet ditt HI så brukte vi ganske lang tid, ca 14 mnd fra jeg sluttet på p-piller til jeg fikk min første positive test. Hadde sex stort sett annenhver dag, men det var noen mnd da vi ikke hadde så mye sex (kluss i syklusen, endte opp med å blø i 4 uker i strekk) og pga ferie fra hverandre osv... Det hadde nok gått fortere hvis jeg hadde hatt kontroll på eggløsning og slikt.

Men det trenger ikke å ta så lang tid med deg! Det er så forskjellig fra person til person :) Det beste følte jeg var å bare ta det litt som det kommer, og ikke stresse, bare ha sex når man vil. Du er så ung, du har god tid :)

Det er ditt valg og ditt liv, uansett hvor gammel man er. Masse lykke til! :D

Tisen takk for svar! Har sex når jeg selv ønsker. Å blø i 4 uker høres ikke no godt ut, bra det gikk over :)

Om man er 17 eller 27, må man velge det her selv.
Om hun føler seg klar for det, så er det vel ingenting å blande seg borti og heller være hyggelig å svare på en ordentlig måte!
Voksne folk liksom .....

Jeg er 22 nå, og sluttet på pilla i februar.. Vi tar det som det kommer :-) Har hatt mensen to ganger etter det, men nå har jeg ikke hatt mensen på 7 uker :( tatt test, men negativ..
Vi bor for oss selv, samboer har fast 100% jobb og er utdannet.. jeg er ferdig utdannet om 5 uker, så føler at om det skulle skje nå, så klarer vi å ta oss av en baby :-)

Lykke til med prøvingen, og drit i hva andre sier om at du er ung..! Dette er deres valg , og ingen andres

Om man er 17 eller 27, må man velge det her selv.

Om hun føler seg klar for det, så er det vel ingenting å blande seg borti og heller være hyggelig å svare på en ordentlig måte!

Voksne folk liksom .....

Jeg er 22 nå, og sluttet på pilla i februar.. Vi tar det som det kommer :-) Har hatt mensen to ganger etter det, men nå har jeg ikke hatt mensen på 7 uker :( tatt test, men negativ..

Vi bor for oss selv, samboer har fast 100% jobb og er utdannet.. jeg er ferdig utdannet om 5 uker, så føler at om det skulle skje nå, så klarer vi å ta oss av en baby :-)

Lykke til med prøvingen, og drit i hva andre sier om at du er ung..! Dette er deres valg , og ingen andres

Tusen takk for støtte. Er ikke noe deilig å melde seg på forum ihåp om hjelp å få maSse dritt. Lykke til du også så får vi håpe at det klaffer for oss begge snart.

Virker som de fleste på dette forumet er bare dømmende. Jeg spurte ingen om deres mening til min alder. Har du vært hos legen pga mensen er så sen da???

Annonse

"Er ikke noe deilig å melde seg på forum ihåp om hjelp å få maSse dritt....."

Kjære lille jente, pike! Fortell oss hvor det er blitt slengt dritt til deg her inne?! Jeg ser ikke en plass i tråden hvor det er slengt dritt til deg, men det her kommeten del reaksjoner på din alder og at du planlegger graviditet. Merkelig at du ikke så den komme! Folk kunne sikkert svart på en hyggeligere måte, men jeg vil ikke definere svarene som dritt, da er du veldig veldig sårbar og blir fort fornærmet!

For og svare på spm ditt så tok det oss 3 pp før det klaffet, etter pillebruk i 10 år!

Lykke til med prøvingen:-)

Kjære lille jente, pike! Fortell oss hvor det er blitt slengt dritt til deg her inne?! Jeg ser ikke en plass i tråden hvor det er slengt dritt til deg, men det her kommeten del reaksjoner på din alder og at du planlegger graviditet. Merkelig at du ikke så den komme! Folk kunne sikkert svart på en hyggeligere måte, men jeg vil ikke definere svarene som dritt, da er du veldig veldig sårbar og blir fort fornærmet!

For og svare på spm ditt så tok det oss 3 pp før det klaffet, etter pillebruk i 10 år!

Herregud miss.anonym!

Les igjennom hva du nettopp har skrevet, er det positivt?

"Kjære lille jente, pike" er vel ikke veldig positivt (eller modent for den del) akkurat... Ville roet liiiitt ned.

Hilsen 40-åring :D

HI: Lykke til, men tenk deg veldig godt om og les mange historier om folk som har fått barn tidlig. Jeg ble gravid med begge mine et par uker etter pilleslutt/spiraluttak uten å 'prøve', så det er ikke noe å stresse med :D

Herregud miss.anonym!

Les igjennom hva du nettopp har skrevet, er det positivt? Anonymous poster hash: 39c63...09a

Spørs helt hvordan man tolker det selv!

Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det!

Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr.

Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?

Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?

Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?

Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?

Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover!

Reis. Opplev verden. Finn deg selv. 

Anonymous poster hash: cd94c...7ba

Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det! Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr. Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover! Reis. Opplev verden. Finn deg selv.   Anonymous poster hash: cd94c...7ba

Nå må du passe munnen din. Ifølge hi, så er dette drittslenging og jeg som er 30 år er mer umoden enn henne ifølge andre som har svart her! Vi får visst ikke lov og gi jentungen råd, dette anses dritt!

Men jeg er så absolutt enig i det du skriver, det er galskap at barn planlegger barn!

Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr.

Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?

Reis. Opplev verden. Finn deg selv.

Anonymous poster hash: cd94c...7ba

Blir 18 ganske snart. Så jo jeg tar lappen den datoen jeg fyller. Så er ferdig med utdanning snart og har et eget sted. Ha fakta på bordet før du snakker

Skal jeg si deg noe, så er det faktisk ikke alle som ønsker å feste og pule rundt som mange andre. Ellers takk. Forresten, dere skjuler dere bak anonym. Tøft

Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det! Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr. Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover! Reis. Opplev verden. Finn deg selv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba

Nå må du passe munnen din. Ifølge hi, så er dette drittslenging og jeg som er 30 år er mer umoden enn henne ifølge andre som har svart her! Vi får visst ikke lov og gi jentungen råd, dette anses dritt!

Men jeg er så absolutt enig i det du skriver, det er galskap at barn planlegger barn!

Rart hvordan dere her er så kritiske men banyverden støtter

Herlighet, skriver på tlf så det blir litt mye rart. Jeg skulle skrive at jeg ble gravid når jeg var 19. Jeg hadde ikke lappen, jeg klarte ikke fullføre året jeg gikk på skolen, for jeg var veldig dårlig.

Jeg og mannen min fikk det tøft oss i mellom. Jeg mista mange venner, rett og slett bare fordi vi var på forskjellige planeter. Jeg viste lite om hvilke rettigheter jeg hadde. Jeg følte meg mange ganger motløs og at jeg hadde tatt på meg mer enn jeg var i stand til.

Angrer jeg? nei. Ville jeg gjort det samme igjen? Mest sansynlig ikke.

Det kan hende at dette fungere bra for deg og du blir sikkert en fantastisk mor. Men om noen få år er du så mye bedre rustet. Håper ikke du oppfatter dette som dritt, ville bare fortelle deg hvordan det var for meg.

Anonymous poster hash: 4cf6a...951

Du er ikke gammel nok når du er 17. Så enkelt er det! Ingen ungdomstid. Ingen festing. Våken 4 ganger om natten. Alle pengene dine går ut til barneklær, mat,bleier og utstyr. Kjære vene, du er jo ikke gammel nok til å kjære bil engang?Du er jo ikke myndig, og så mener du at du er voksen?Har du noe som helst å tilby barnet? Har du et sted å bo? Jobb? Utdannelse? Grunnsteiner overhodet?Eller vil du bare "ha en sånn derre søt liten bebi!!!" ?Dette er en jobb. 24 timer i døgnet i mange mange mange år fremover! Reis. Opplev verden. Finn deg selv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba

Men jeg er så absolutt enig i det du skriver, det er galskap at barn planlegger barn!Anonymous poster hash: 39c63...09a

Rart hvordan dere her er så kritiske men banyverden støtter

Skjønner ikke hva du snakker om!

Reis. Opplev verden. Finn deg selv. Anonymous poster hash: cd94c...7ba

Blir 18 ganske snart. Så jo jeg tar lappen den datoen jeg fyller. Så er ferdig med utdanning snart og har et eget sted. Ha fakta på bordet før du snakker

Skal jeg si deg noe, så er det faktisk ikke alle som ønsker å feste og pule rundt som mange andre. Ellers takk. Forresten, dere skjuler dere bak anonym. Tøft

Hva så om vi er anonym, har det noe å si?

Men igjen, den holdningen din bør du legge fra deg på hylla hvis du vil bli respektert og sett på som et voksent menneske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...